Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Trist det.
Ginza klantade bort Zelda helt för mig så satt i samma sits. Blev eShop-utgåvan men blir en fysisk utgåva med bara jag får tid att lägga en beställning.

Tycker du Fast RMX och Snipperclips är värd sitt pris? Lite småsugen även om jag lär ha fullt upp med Zelda en lång tid framöver.

Mina sitter fast.

Jag har inte det problemet på min Switch faktiskt, men så har jag en uppdaterad version av Zelda då jag fick nöja mig med eShop-utgåvan.

Fortfarande inte spelat på min i dockat läge, trivs så pass bra med den i handheld mode att jag nog lär spela mest så.

http://i.imgur.com/A5sspKZ.jpg

Lätt ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, helt klart en höjdpunkt i min nästan 30 år långa spel"karriär".
Riktigt trist att se så många, speciellt på Metacritic som snackar ner och trollar mästerverket.

Fast det blev ju inte repor utan smuts som kom från nedre delen av konsolen. Eller förekom repor också?
Jag har första revisionen, Ambassador-varianten, och den får en smutsig linje på bägge sidor när den stängs ibland. Jag har haft min sedan månadsskiftet juni/juli 2011 och använt den under alla år och har ännu inte fått en repa på min.

Instämmer, speciellt när man kommit någon timme in och spelvärlden öppnar sig rejäljt. Spelet är värt sitt höga betyg, jag hade höga förväntningar men måste faktiskt säga att jag ändå blivit överraskad.

Jag är nog lite efter flera av er andra då mitt spel laddades klart först efter kl 21 igår. Men blivit ett par timmar sedan dess.

Instämmer, dock kommer de aldrig fatta problemet med deras jämförelse eller acceptera problematiken med den. Men det är bra att tramset ifrågasätts. Galenskap att jämföra en icke-lanserad eller precis lanserad plattform. När plattformarna i fråga är så pass olika att de redan är svåra att jämföra borde sansade människor vara lite försiktigare med sina uttalanden.

Själv säger jag, "why not both? :)"

Dagsfärsk bild från PS4-delen av mediahyllan:
http://i.imgur.com/8SJlyX6.jpg

Fast RMX tyckte jag var riktigt kul och värt det. Lite synd bara att man inte har nån slags kommunikation i online multiplayer. Verkar inte heller som man kan starta ett party och köra över multiplayer, hoppas lite på att de kanske gör en update för det så man kan köra med vänner online. Funkade utmärkt att köra splitscreen annars och var som sagt mycket roligare än vad jag trodde.

Snipperclips var också najs men hann inte köra lika länge. Är lite osäker på hur många banor det finns och hur mycket svårare de senare blir. Lite beroende på det så är det väl värt priset eller inte. Men definitivt kul!

Permalänk
Medlem

Riktigt festligt att folk försöker kränga en konsol för 5 lax på blocket när den finns i lager hos 12 handlare på prisjakt? 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska precis beställa Switch så en snabb fråga, ingår det adapter? Tittade på någon youtube video där de visade att den ingick men så var det troligen inte en svensk version?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

AAARGH! Håller på att få fullständigt psykbryt här!
Min tv (Samsung KS8005) byter HDMI ingång till Switchen jämt och ständigt även fast Switchen är avstängd. Det händer typ var 10:e minut, när jag sitter och ser på en blu-ray eller använder PC:n.
Det hände en gång nu medans jag skrev detta inlägg...

Hur fasiken får jag den att sluta med detta? Har redan stängt av Anynet+ funktionen, men det hjälpte inte.

Det finns nån HDMI-inställning på switchen, kolla bland inställningarna om det hjälper.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

AAARGH! Håller på att få fullständigt psykbryt här!
Min tv (Samsung KS8005) byter HDMI ingång till Switchen jämt och ständigt även fast Switchen är avstängd. Det händer typ var 10:e minut, när jag sitter och ser på en blu-ray eller använder PC:n.
Det hände en gång nu medans jag skrev detta inlägg...

Hur fasiken får jag den att sluta med detta? Har redan stängt av Anynet+ funktionen, men det hjälpte inte.

Märkte också av detta. Dock bara hänt en gång. Tyvärr har det inget med Anynet+ att göra, utan det är en dum funktion som Samsung lade till i 2016-modellerna, och det värsta av allt är att det inte går att stänga av. Så min gissning är att Switch skickar ut nån sorts signal som TV:n snappar upp. Kanske det blir bättre av att stänga av Switchen helt i stället för Sleep mode? Alltså att du håller in Power-knappen på enheten.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neon:

Ska precis beställa Switch så en snabb fråga, ingår det adapter? Tittade på någon youtube video där de visade att den ingick men så var det troligen inte en svensk version?

Vilken adapter?
Laddare? Joycon?

Lite mer roliga bilder:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det ingår en adapter.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Troll kan du vara själv. Det är ingen konstig jämförelse alls. Metros "prylexpert" lyfter fram samma argument i sin artikel:
Analys: Nintendo Switch är alldeles för dyr i dag – men kan bli en klassiker
"I dag kan du alltså köpa Playstation 4 eller Xbox One för 2 000 kronor. Det är nästan halva priset.
Då har Nintendo Switch långt ifrån samma prestanda som ovan nämnda konsoler, och utbudet av spel är inte ens värt att jämföra."

Källa: http://www.metro.se/artikel/analys-nintendo-switch-%C3%A4r-alldeles-f%C3%B6r-dyr-i-dag-men-kan-bli-en-klassiker
Är alla "troll" enligt dig som har annan uppfattning än du?

"Okunskap är salighet", som amerikanerna säger.

I min enfald så kategoriserar jag allt som är uppenbara och hetsiga argumentationsfel, vars enda syfte är att få andra att hetsa upp sig i onödan, som troll - det stämmer, ja. Oerhört dumt utav mig. Att det sedan kommer en "pryljournalist" från en gratistidning och även denne börjar hänge sig åt samma typ av argumentationsfel gör inte att föregående troll har mer rätt. Vad mängden spel till de olika systemen spelar för roll när de har olika livslängd är också oerhört oklart - det hade ö.h.t. bara varit relevant om det gällde samma spel på bägge konsoler.

Det tycks vara väldigt svårt att förstå att man inte kan jämföra två alltför skilda ting. Visst är Switch mindre kraftfull än en PS4, men givet ditt "resonemang" skulle vi lika gärna kunna vända på steken och tala om hur dålig och överprisad PS4:an är - den är ju inte ens bärbar! Hur kan betala 3000 kronor för något som man inte ens kan använda på resande fot?! Uppenbar skitkonsol! Nej, vill du ha en rättvis och korrekt jämförelse så måste det ske mellan två likadana system. Svårigheten till jämförelser är något man får ta när man är först ut på marknaden med en produkt.

Vad det gäller priset så är de sakkunniga inom området f.ö. helt på andra sidan spektrumen: Av 24 tillfrågade utvecklare var det en (1) som tyckte att konsolen var för dyr, emedan sex stycken tyckte den var billig. Kort sagt: de som vet vad som sitter på insidan av systemet är inte ett dugg förargade över priset - snarare tvärt om.

Vill man klaga på Switch så varsågod, men gör det då utifrån något annat än känsloargument och okunskap - för ens egen skull. T.ex. strulet med kontrollernas anslutningar och återgången till "friend codes".

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

Är skärmen plast? Precis kollat och ni har rätt.
LOL 4000:- haha och skärmen är plast.

Det finns en anledning till varför den är av plast och inte glas, de förklarade samma sak med Wii U gamepad. Det ska vara någonting med prestationen på touchen är bättre på plast än på glas, om man har samma teknik som smartphones kan du inte dra hur du vill på skärmen utan man kan bara klicka, fast den tekniken nintendo använder som kräver plast, då är du mycket friare med touchen vilket behövdes på Wii U:n så man kunde rita osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Det finns nån HDMI-inställning på switchen, kolla bland inställningarna om det hjälper.

Tack! Det fanns en inställning för hdmi-synk för auto off ihop med tv:n i switchens inställningar.
När jag stängde av den så försvann problemet. Joy!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@Neon:
Det går fint att ladda med valfri 5V 2.1A laddare om man har en USB-C sladd liggande. Tänker köra med batteripack on-the-go

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det finns en anledning till varför den är av plast och inte glas, de förklarade samma sak med Wii U gamepad. Det ska vara någonting med prestationen på touchen är bättre på plast än på glas, om man har samma teknik som smartphones kan du inte dra hur du vill på skärmen utan man kan bara klicka, fast den tekniken nintendo använder som kräver plast, då är du mycket friare med touchen vilket behövdes på Wii U:n så man kunde rita osv.

Det låter som en riktigt kass förklaring då touchen på många surfplattor och iPads är mycket precis och exakt, med glas. I verkligheten är det nog bara en kostnadsfråga de försöker bortförklara. Fördelen är ju dock att skärmen inte lär spricka om du tappar konsollen.

Jag har gjort så att jag beställt ett skärmskydd för att undvika repor och ett litet fodral att stoppa den i när jag har den i ryggsäcken.

Permalänk
Medlem

Att det är plast är inga problem för mig. Mycket bättre kvalité än den på Wii U och mindre risk för krossad display. Dock tycker jag att de snålat på efterbehandlingen. Har i alla fall bokat ett skydd från Hori nu. Fram tills det kommer så får man helt enkelt vara extra försiktig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Ni som har fått era konsoler och börjat använda dem; upplever ni några problem med kontrollernas anslutningar? Hjälpte uppdateringen för er om så var fallet?

Jag hade till och börja med min switch bakom tvn och då droppade vänster joycon konstant, var oanvändbar mer eller mindre (oavsett avstånd). Efter att jag ställde den bredvid så har det inte vart några problem alls, oavsett hur jag håller i kontrollen och avstånd.
Var ingen skillnad mellan uppdateringarna, det som hjälpte var att flytta switchen.
Lite underligt kan jag tycka då min PS4 står bakom tvn och har aldrig droppat input på dualshock 4. Förhoppningsvis så ligger problemet i mjukvara så Nintendo kan fixa det via updates.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cb33:

Fast RMX tyckte jag var riktigt kul och värt det. Lite synd bara att man inte har nån slags kommunikation i online multiplayer. Verkar inte heller som man kan starta ett party och köra över multiplayer, hoppas lite på att de kanske gör en update för det så man kan köra med vänner online. Funkade utmärkt att köra splitscreen annars och var som sagt mycket roligare än vad jag trodde.

Snipperclips var också najs men hann inte köra lika länge. Är lite osäker på hur många banor det finns och hur mycket svårare de senare blir. Lite beroende på det så är det väl värt priset eller inte. Men definitivt kul!

Låter bra det, blir att kolla lite närmare på.

Permalänk
Inaktiv

**bort/mod***
Det finns fördelar och nackdelar med plast men det är faktum plast är billigare, repas betydligt lättare, har mindre reflektioner och spricker inte lika lätt. Detta är anledningen Nintendo valde plast och inte för att det har bättre touch funktion. För mig som är vuxen är alla dessa fördelar värdelösa då det viktigaste för mig är repor och kvalitékänsla, sen hatar jag hur fingret inte glider på plast lika bra som på glas.

***bort/mod***

Skärmen är av plast för att det är billigare. Sen finns andra fördelar som gjort att Nintendo har valt plast-

Dock stationen är gjort av skitig plast för att det är billigare.
Dock stationen har en passform till Switch konsolen som är skit för att det är billigare.
Dock stationen har inget gummi som skyddar plastskärmen från att repas för att det är billigare.
Man kan inte ladda skiten när man spelar för att de ska sedan sälja er en "togo" dock station.
Joycons kan du inte ladda i gamepaden då du måste köpe en charge gamepad? På allvar?

Denna konsol är överprisad, har tiotals designfel och redan många kritiska tillverkningsfel upptäckta av användare.
30fps , 32GB minne och en rad andra konstiga val.
Spelen kommer på minneskort men laddar segt som fan, hur är detta ens möjligt? Jo, seg processor och skit arkitektur.
Oacceptabelt 2017.

***bort/mod***

§1.1/§1.5 /moderator
Permalänk
Medlem

Så någon som vet vart man kan köpa screen protectors för switchen? Känns som det är lönt för en gångs skull investera i sådant

Samt söker också bra externt batteri som klarar hålla laddning på den, desto större desto bättre, de 2.7 timmar jag får ut av enheten är lite för lite för att klara min normala pendling.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

@PsychedelicZ: varför tänker du lämna tillbaka konsolen? Vad är du missnöjd med? Jag har ännu inte testat docken mvh

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med min Switch. Värd varenda krona!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

beställde precis screen protector från netonnet för 149, fanns inte i lager i min butik men fanns i weblager. Måste säga att zelda är verkligen ett grymt spel, känns som det är extremt stort också.

En fråga hur laddas pro controller, USB-kabel?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Så någon som vet vart man kan köpa screen protectors för switchen? Känns som det är lönt för en gångs skull investera i sådant

Samt söker också bra externt batteri som klarar hålla laddning på den, desto större desto bättre, de 2.7 timmar jag får ut av enheten är lite för lite för att klara min normala pendling.

Bokade ett sånt här.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_premium_screen_prote...

Hori brukar göra bra grejer, så det lär vara bra kvalité på det.

Finns även ett billigare som är lite tjockare.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_screen_protective_fi...

Sen finns det så klart billiga skydd på Amazon och Ebay, men då vet man inte hur bra de passar eller hur det är med kvalitén. Såg något skydd som t.ex inte var utskuret för högtalarna. Hur lyckat är det?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

@PsychedelicZ: varför tänker du lämna tillbaka konsolen? Vad är du missnöjd med? Jag har ännu inte testat docken mvh

@Damponmyboard

För dyrt med en pro gamepad, skärmskydd och allt annat Nintendo tvingar en att köpa.
Det är helt enkelt inte värt pengarna på något sätt. Men verkar som pengar växer på träd eller något då Switch och tillbehör och spel är i stort sätt slutsålda i hela Sverige.

1. Skärmen repas av dockstationen

2. Går inte att spela med stativet och laddare inkopplad

3. Jag spelar mest på projektor och inte bärbart och Zelda finns på Wii U och ser exakt likadan ut och laddar lika snabbt så vad är bråttom, detta vara bara day 1 konsol release hype som jag hängde med på

Dessa 5000 kan jag använda för annat tills denna konsol släpps i version 2 och fler riktigt bra spel är tillgängliga.

§1.6 meme/video /moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bokade ett sånt här.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_premium_screen_prote...

Hori brukar göra bra grejer, så det lär vara bra kvalité på det.

Finns även ett billigare som är lite tjockare.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_screen_protective_fi...

Sen finns det så klart billiga skydd på Amazon och Ebay, men då vet man inte hur bra de passar eller hur det är med kvalitén. Såg något skydd som t.ex inte var utskuret för högtalarna. Hur lyckat är det?

Tackar, blir att beställa hem ett sådant då, och vara extra försiktig första veckan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Din PS4 Pro är ganska dammig...

Skämt åsido, visst köpte du också Horizon? Lite of-topic här men har spelet i suspend-läge på min PS4. Inte för att det lär spelas så mycket framöver dock.

haha! Dags att damma av!
Hade tänkt att skaffa det vid release men blev att vänta och fokusera på Zelda ett bra tag framöver! Satan alltså vilket spel!

Skrivet av doomas:

Jag måste fråga, eftersom jag kollat på lite fodral men inte kan bestämma mig.

Hur känns det där skyddsfodralet? Blir det klumpigt i en inte allt för stor väska? Jag tänker att eftersom det är hårt (väl), så skyddar det bra men blir lite mer skrymmande än tex det här mjuka fodralet som borde forma sig bättre. Jag bryr mig inte om några spelkassetter får plats kanske ska tilläggas. De flesta spel kommer köpas digitalt.

Jag är nöjd med det fodralet! Lagom hårt och lagom stort! Men tror att den du länkade skulle fungera galant för dig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Galet snabb leverans från Japan!
Ska få mitt I Am Setsuna spel redan på tisdag enligt DHL!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Det här med att man inte kan ladda med kabel direkt in i Switchen och använda stativet samtidigt tycker jag är en ganska intressant designmiss. Det kommer nog inte drabba mig direkt men det är ju förbannat osmidigt.

Det kommer snart ett extra kickstand med laddare för tusenlappen ska ni se!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Det här med att man inte kan ladda med kabel direkt in i Switchen och använda stativet samtidigt tycker jag är en ganska intressant designmiss. Det kommer nog inte drabba mig direkt men det är ju förbannat osmidigt.

Kommer sälja slut day 1
*bort /mod*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

haha! Dags att damma av!
Hade tänkt att skaffa det vid release men blev att vänta och fokusera på Zelda ett bra tag framöver! Satan alltså vilket spel!

Jag är nöjd med det fodralet! Lagom hårt och lagom stort! Men tror att den du länkade skulle fungera galant för dig!

Jo, Horizon kom lite väl nära. Jag har hunnit påbörja lite och har tänkt försöka hålla igång spelet så jag inte behöver starta om helt när det väl är dags att fortsätta. Får se hur nu det går. Trevligt spel dock.

Skrivet av tyvar1:

Galet snabb leverans från Japan!
Ska få mitt I Am Setsuna spel redan på tisdag enligt DHL!

Oj, beställde du i torsdags?
Intressant att se vad det hela slutar på för pris med.

Permalänk
Medlem

Finn det nåt bekräftat releasedatum på kommande Mario?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Den här ser ut att kunna ladda samtidigt som man spelar.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_playstand-39616753

Visa signatur