Hur får ni i er koffein?

Permalänk
Medlem

Kaffe, Kaffe och Kaffe nämnde jag kaffe?
Första man gör på morgonen är att slå på en kanna kaffe sedan kan man börja tänka på annat
Blir väl en 4-6 koppar om dan beroende på hur upptagen man är
Cola ibland till mat eller så
Aldrig energi dryck tvi vale

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Piller , Nocco och Celsius... Fan måste sluta med det där är inte bra för kroppen med alla kemikalier men försöker dra ner iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast

En bild säger mer än tusen ord

Permalänk
Medlem

Alla alternativ, Kaffe, Té, Energidricka, Cola, Tabletter... Beror lite på situation men det finns alltid en lösning.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

PWO innan gymmet, annars är det te.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pumba-kung:

Kaffe, Kaffe och Kaffe nämnde jag kaffe?
Första man gör på morgonen är att slå på en kanna kaffe sedan kan man börja tänka på annat
Blir väl en 4-6 koppar om dan beroende på hur upptagen man är
Cola ibland till mat eller så
Aldrig energi dryck tvi vale

Hehe, do bojkottar energidricka som kan vara nyttigt om man väljer rätt med BCAA och 0kcal osv...men du dricker Cola? Människor..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

7-8 koppar bryggkaffe om dagen, varvat med espresso och kanske en coca cola zero till lunch och på helger. Är klart beroende, har försökt sluta eftersom det påverkar sömn men likförbannat när man kommer till jobbet dagen efter trött som en zombie så finns det inget bättre en stor mugg kaffe. Moment 22 wihuuu!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem

via min treo comp, blir mellan 3-4st brustabletter omdan, 50mg koffein per st,. sällsynta fall blir det ett helrör men då ligger ja bara med smärtanfall

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

via min treo comp, blir mellan 3-4st brustabletter omdan, 50mg koffein per st,. sällsynta fall blir det ett helrör men då ligger ja bara med smärtanfall

Du vet hur farligt Treo är om man överkonsumerar det skitet?!

Det innehåller saker som förstör din kropp..bokstavligen.

Och tar man Treo för ofta så slår de ut varandra, det står på baksidan av röret..dvs de gör 0 verkan.

http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Treo/

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Hehe, do bojkottar energidricka som kan vara nyttigt om man väljer rätt med BCAA och 0kcal osv...men du dricker Cola? Människor..

Med tvi vale menade jag att jag tycker dom smakar äckligt sen att det finns bra energi drycker är en annan sak men när jag hör ordet energi dryck så är det red bull och dylikt jag tänker på och dom är då tvi vale

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Mest energidryck, men annars espresso

Fanns någon dryck som hette Purdeys var inget koffein men annat uppgigande så var ungefär samma effekt.
Tyvärr verkar den ha slutat säljas i Sverige, inte sett på bra länge.

Permalänk
Medlem

Är periodare med Coca-Cola och Redbull.. Försöker dra ner när jag inte har så mycket jobb.
Annars kan det bli 1.5-3L Cola och 1-2st Redbull om dagen och då är mina arbetsdagar normalt 18-20tim.. 5-7 dagar i veckan, så här års. Redbullen tar jag som nödfall och håller igen med, efter att jag fått problem med hjärtat när jag drack enbart sådant ett tag.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Kaffe med mjölk. En kopp med frukosten, efter lunch och/eller eftermiddag och efter kvällsmat.
Om du har läst kemi så kan du ha hört att mjölk är en s.k. "buffertlösning" som neutraliserar syra. Det innehåller också mjölksocker: laktos.
Det gör alltså att kaffet smakar mindre beskt, och därför för mina smaklökar: gott.
Men en bufferlösning förlorar sin effekt om det överväldigas av syra, så det är inte bättre för magen än att dricka kaffe utan mjölk.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Kaffe med mjölk första koppen, sen utan. Totalt 3-7 koppar per dag, mår bäst på 3-5, blir för mycket annars.

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Offtopic
Du borde ta det lugnt med treo. Min mor fick en massiv hjärnblödning för ett par månader sedan och treo gjorde den väldigt mycket värre. Nu är hon sågott som förlamad på vänster sida från nacke och ner.

Dricker någon kopp kaffe om dagen samt pwo innan gymmet.

Permalänk
Medlem

Piller oftast, cola/energidryck när mindre mängd behövs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

En stor kopp kaffe på morgonen, cola och energidryck har jag slutat med av hälsoskäl.

Permalänk
Medlem

200-300mg tablett på morgonen före gym (gör tablett + BCAA istället för PWO), sen 3-7 koppar svart kaffe utspritt under dagen. De är ganska mycket i mitt kompisgäng men jag verkar vara i gott sällskap här på swec!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Snortar pulverkaffe som Cox, blir några linor varje morgon, bara man inte glömmer att skrubba snoken innan man går ut.

Nah... Pressokaffe i pressobryggare typ : https://www.google.se/search?q=presso
Mal kaffet själv och välj vilket kaffe du vill, eller köp tex Zoegas goda pressokaffe.

Enklare och godare blir det knappast och helt obegripligt att inte ännu fler kommit på att göra sitt kaffe så här.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Kaffe på morgon+tidig eftermiddag på jobb sedan cola om kvällarna vid datorn

Permalänk
Medlem

The way god intended... Coffee

Permalänk
Avstängd

Köpte 5 plattor NJIE nånting bcaa energidricka på ICA för 5kr styck. Dom fnissaede lite i kassan.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hmm, någon kopp grönt te ibland kanske, annars klarar man sig bra utan koffein.

Kaffe smakar ju vidrigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sist jag drack något med koffein i var vasaloppet 2010. Klarar mig bra utan det och utan kaffe.
Dricker vatten och någon gång i veckan mjölk.
Är den enda på jobbet som inte dricker kaffe...

Du borde haft ett alternativ för oss som inte dricker/äter koffein

Många dricker ju kaffe för att hålla sig pigg, så var är din hemlighet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10