Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Medlem

Spelade Budget Cuts-demot idag för 50:e gången. Det är slående hur jäkla bra det är. Det finns så mycket potential där.

Hoppas spelet blir riktigt bra och kommer ut i år. De fick ju hjälp av Valve sen också.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hoppas priset sjunker på en hög spel under steams sommarrea. För tillfället är de flesta löjligt dyra för vad de egentligen är, 15-30 minuters teknikdemos.

Permalänk
Avstängd

@dblade

Du har ju tjatat om Ragdolls, här kommer det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain:

Underbart! Kallblodig avrättning av brorsan?

Du släcker ner kameran hos honom direkt vid inträdet av ragdoll-animationen?

Permalänk
Avstängd

Nej det känns taskigt man står kvar på plats som spöke tills man spawnar igen. I första versionen kommer det fungera så, sedan i version två ska man kunna välja vapen och attachments, då blir man förflyttat till en lobby

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

@Wirefire

Du har ju tjatat om Ragdolls, här kommer det

https://www.youtube.com/watch?v=rHT8ueD21ts

Så jävla bra! Ert spel förtjänar en egen tråd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Max Power:

Så jävla bra! Ert spel förtjänar en egen tråd.

Kul att du gillar den Måste ta tag i mycket sådant, som tex en sub reddit och en hemsida. Hur ska man hinna med allt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Sånt kan du ta efter att spelet har släppts, Lägg fokus på att få klart en early access så vi får lira

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@CyberVillain: Sånt kan du ta efter att spelet har släppts, Lägg fokus på att få klart en early access så vi får lira

Tänker lite i samma bana

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett koncept på spel som vore jävligt häftigt i VR är Boxning med multiplayer.

Synd att man inte kan programmera :'(

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ett koncept på spel som vore jävligt häftigt i VR är Boxning med multiplayer.

Synd att man inte kan programmera :'(

Redan gjort ju wii sports boxing. Problemet är väl bara att få fysisk feedback vid en träff

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ett koncept på spel som vore jävligt häftigt i VR är Boxning med multiplayer.

Synd att man inte kan programmera :'(

Det finns ett boxingspel på gång till Vive och demo finns att ladda ner standalone. Har ännu inte hunnit testa det själv på min Vive men ser mycket lovande ut! 😊

Läs mer här och ladda ner demot:
https://m.reddit.com/r/Vive/comments/4nrrec/the_thrill_of_the...

Finns flera videon på Youtube också :
https://youtu.be/iIrmhf9pRH0
https://youtu.be/aQ2AH4Qp12g

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

@SweViver: Snyggt tack Jag googlade som en tok igår men stötte ändå inte på denna.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Släpp när det är buggfritt och klart och bättre än de för tidigt släppta konkurrenterna?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Har sett en hel del gameplay med just Vive-relaterat material och sett frågetecken i massor av saker som skett. Älskar att kunna räta ut dessa frågetecknen genom att just prova själv! Att i H3 (hot dogs horse shoes and handgrenades) kunna ta ut En enda patron från ett magasin, skicka upp högt i luften och genskjuta den med en magnum 357 tillexempel. Att testa att palla upp objekt på varandra bara för att kolla fysiken, eller använda ett handeldvapen för att trycka i ett stående magasin. Allt är möjligt och detta gör att jag kommer tillbaka till just H3. Har en drös andra spel som jag köpt men liksom väntar lite på VR är ruskigt kul. Levde faktiskt upp till mina högt ställda förväntningar.

Permalänk
Medlem

@CyberVillain: är det möjligt att forca spelaren att hålla etr automatvapenbä med bägge händer? Typ massiv rekyl om man kör enarms rambo.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@CyberVillain: snyggt, för när jag spelar hotdog så blir det alltid enarms rambo för spelet straffar mig inte tillräckligt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@CyberVillain: ¨Ska bli riktigt kul att spela oavsett Lirade Hover Junker i 2h igår och är det något som det så är jag nöjd

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Immersionen i vårt spel är för bra, var tvungen att kasta mig i skydd under fiendeeld, missade helt chaperonen och dök in i en vägg, för att direkt efter sula in en kontroll i väggen när jag skulle få iväg en handgranat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Vilket VR spel ska man köpa nu förövrigt? Finns det något kul ute?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Finns många, men de kostar en slant pga att marknaden är så små för dom.
Vanishing realms, Audioshield, Space Pirate Trainer, A10 VR, Hover Junkers, Battle Dome, Holopoint, A Chair in a Room Och om du inte är det *minsta* rädd om dina handkontroller, Holoball.

Tyvärr är det extremt begränsat med vad som kan kallas "färdiga" spel till just viven. De flesta har sålt sina själar till facebook. Vilket är grymt irriterande de då Oculus bara pushar 180 graders "corner" scale, och det är 6 månaders exklusivitet de måste hålla.

Permalänk
Medlem

Holoball är dock väldigt kul, och jag har inte ens slagit sönder TVn än. Även om det varit nära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange71:

Holoball är dock väldigt kul, och jag har inte ens slagit sönder TVn än. Även om det varit nära.

Skickades från m.sweclockers.com

Testa lite mer Hordez... Tråkig plattformshooter spel även om det absolut är effektfullt när man vänder sig om och har någon zombie 5 cm från en. Trots att man vet att de kan hända så hajar man lätt till. Blodeffekten som rinner ner i ögonen är lite otrevlig också. Men jo möblemanget lever farligt när man måste ducka och hålla på. Jag har ett tangentbordsskylt som fungerar som lite staket för monitorn har räddat den annars hade den nog rykt.

Bästa spelet bortsett från simulatorerna hittills måste nog ändå va Windlands... Riktigt obehagligt till en början men man hittar VR benen efter ett tag men första kvarten var så nära att trilla ett otal gånger och bra med Vertigo. Jag fick sätta mig på golvet, sen luta mot vägg men efter någon timme eller så gick det att svinga runt ståendes. Fascinerande va fort man vänjer sig. Svårt se hur Occulus the Climb ska kunna hävda sig med windlands ex.

Annars är det mest Tech demos. Budget Cuts har potential.

Pool Nation VR fungerar fint om du gillar biljard. Kan dansa loss på dansgolvet och hänga i bardisken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som fått Project Cars att rulla på? Körde lite gokart, riktigt kul! Dock laggar det som fan, utan VR på 1080p får jag mellan 100-200 fps med low och aa, med VR får jag 30 fps Crossfire kickar ju inte in, men så illa ska det ju inte gå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Någon som fått Project Cars att rulla på? Körde lite gokart, riktigt kul! Dock laggar det som fan, utan VR på 1080p får jag mellan 100-200 fps med low och aa, med VR får jag 30 fps Crossfire kickar ju inte in, men så illa ska det ju inte gå...

Project cars har helt grym 3d inlevelse, tyvärr fungerar det riktigt uselt. Du kan få upp fps'en lite genom att sänka upplösningen på fönstret den renderar på skärmen (då den renderar hela spelet en gång till, är ingen spegling, snyggt kodat.....)

Gå till dokument/project cars/graphicsconfigopenvrdx11.xlm och sänk upplösningen rejält, jag har satt width 1 height 1 så den renderar 1x1 pixel går ju inte se nåt på skärmen då... man får titta i headset'et.

För mig hoppar dne mellan 45 och 90 fps och det blir ryckigt, fungerar bättre om jag sätter maxfps 46 i typ ritva så dne aldrig försöker hoppa upp i 90, då kan man spela i 45 fps och det funkar....... tills man testar lira asetto corsa som konstant lyckas hålla 90 fps i VR och det känns så jävla smooth, då blir pcars ospelbart i 45 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Project cars har helt grym 3d inlevelse, tyvärr fungerar det riktigt uselt. Du kan få upp fps'en lite genom att sänka upplösningen på fönstret den renderar på skärmen (då den renderar hela spelet en gång till, är ingen spegling, snyggt kodat.....)

Gå till dokument/project cars/graphicsconfigopenvrdx11.xlm och sänk upplösningen rejält, jag har satt width 1 height 1 så den renderar 1x1 pixel går ju inte se nåt på skärmen då... man får titta i headset'et.

För mig hoppar dne mellan 45 och 90 fps och det blir ryckigt, fungerar bättre om jag sätter maxfps 46 i typ ritva så dne aldrig försöker hoppa upp i 90, då kan man spela i 45 fps och det funkar....... tills man testar lira asetto corsa som konstant lyckas hålla 90 fps i VR och det känns så jävla smooth, då blir pcars ospelbart i 45 fps

Vad kör du för grafikkort samt settings?

Permalänk
Medlem

p cars flyter på X 1080

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

p cars flyter på X 1080

Ja men inte på de inställningarna jag vill lira på, 6-9AA får kortet att ligga en bra bit under 90. Dock kanske det går att tweaka till lite, -vrnomirror dubblade nästan min fps.

Länk

Edit: Tänkte också se om multipliern som beskrivs här fungerar, kanske man kan göra lite avvägningar i pCars, samt förbättringar i andra spel.