Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@lyN:

Får hoppas på att komplett får in sin förväntade leverans idag av msi gaming x.

Jag hoppas verkligen på det också. Blir det uppskjutet mycket mer funderar jag på att skita i det helt och ta nåt billigt i väntan på Ti varianten, alternativt köra Titan.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

@frippe86: Skulle bedöma att chansen att de kommer in idag är som att vinna 1 miljon på triss. Du borde verkligen inte sitta och hoppas för besvikelse är allt du kommer finna

Själv var jag ganska grinig över det hela men nu sitter jag mest och skrattar, komplett måste ha tjänat ganska bra på att ha lurat sina kunder så här, cred till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lyN:

@frippe86: Skulle bedöma att chansen att de kommer in idag är som att vinna 1 miljon på triss. Du borde verkligen inte sitta och hoppas för besvikelse är allt du kommer finna

Själv var jag ganska grinig över det hela men nu sitter jag mest och skrattar, komplett måste ha tjänat ganska bra på att ha lurat sina kunder så här, cred till dom.

Dom tjänar ju ingenting om dom inte säljer något?

Permalänk
Medlem

@lyN:

Under nästa vecka ska de fanimej komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Dom tjänar ju ingenting om dom inte säljer något?

Vi säger att den 1 Juli ska en person köpa ett sådant grafikkort, han ser att den ska komma in på Komplett den 5:e, han tänker att 4 dagar är helt okej att vänta, han beställer och den 5:e flyttats datumet fram till den 10:e, han tänker ahh men 5 dagar till kan jag vänta för det är okej, dom flyttar fram datumet så här i 1-2 månader. Genom denna metoden avbeställer ingen för dom tänker den kommer ju om några dagar hela tiden. Hade dom skrivit "okänt leveransdatum" från början som alla andra butiker i Sverige hade väldigt många beställt från andra ställen eller beställt utomlands som jag hade gjort. Bara på mig kan jag säga att do hade förlorat en order på 10.000 kr och jag är bara 1 person. Du kan väl säkert lista ut att det handlar om ganska mycket pengar nu.

Skrivet av frippe86:

@lyN:

Under nästa vecka ska de fanimej komma.

Tyvärr är det samma visa varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lyN:

Vi säger att den 1 Juli ska en person köpa ett sådant grafikkort, han ser att den ska komma in på Komplett den 5:e, han tänker att 4 dagar är helt okej att vänta, han beställer och den 5:e flyttats datumet fram till den 10:e, han tänker ahh men 5 dagar till kan jag vänta för det är okej, dom flyttar fram datumet så här i 1-2 månader. Genom denna metoden avbeställer ingen för dom tänker den kommer ju om några dagar hela tiden. Hade dom skrivit "okänt leveransdatum" från början som alla andra butiker i Sverige hade väldigt många beställt från andra ställen eller beställt utomlands som jag hade gjort. Bara på mig kan jag säga att do hade förlorat en order på 10.000 kr och jag är bara 1 person. Du kan väl säkert lista ut att det handlar om ganska mycket pengar nu.

Tyvärr är det samma visa varje vecka.

Spelar ju inte så stor roll eftersom andra ÅF inte har fått in särskilt många? Man hade ju fått väntat ändå sen om det varit på komplett eller hos någon annan är ju skit samma. Många beställer ju från många ÅF samtidigt sen bara avbokar när dom får sitt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Spelar ju inte så stor roll eftersom andra ÅF inte har fått in särskilt många? Man hade ju fått väntat ändå sen om det varit på komplett eller hos någon annan är ju skit samma. Många beställer ju från många ÅF samtidigt sen bara avbokar när dom får sitt kort.

Vet inte vart du får din information men den stämmer tyvärr inte. Hade komplett skrivit "okänt leveransdatum" kan jag meddela att jag hade haft mitt grafikkort för cirka 3 veckor sedan och dom hade förlorat min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecke-_-:

Börjar själv bli lite trött på att Webhallens leverans datum skjuts upp hela tiden, har suttit sen slutet av Maj på en beställning, fortfarande inget och det har gått från 25:e Juli till 8:e Augusti just nu :'(

9:e Augusti nu

Samma här, beställde 8:e juni och har dessutom en dubbel exp och en halv dator i ordern.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lyN:

Vet inte vart du får din information men den stämmer tyvärr inte. Hade komplett skrivit "okänt leveransdatum" kan jag meddela att jag hade haft mitt grafikkort för cirka 3 veckor sedan och dom hade förlorat min order.

Vilken information syftar du på? Att tillgången på 1080 är kass? Det är väl att faktum, speciellt ASUS 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Vilken information syftar du på? Att tillgången på 1080 är kass? Det är väl att faktum, speciellt ASUS 1080

Visst är den kass men utomlands har jag hittat varje 1080 för kanske 200 högre pris än Sverige inkl frakt. vilket jag gärna hade betalat för att ha haft grafikkortet 1 månad tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lyN:

Visst är den kass men utomlands har jag hittat varje 1080 för kanske 200 högre pris än Sverige inkl frakt. vilket jag gärna hade betalat för att ha haft grafikkortet 1 månad tidigare.

Dela gärna med dig vart du har köpt, har både beställning hos inet och komplett och räknar med att få mitt till jul nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Dela gärna med dig vart du har köpt, har både beställning hos inet och komplett och räknar med att få mitt till jul nu

https://www.cclonline.com/product/210076/GTX-1080-GAMING-X-8G...

Här finns gpun jag har beställt från Komplett, den hade kommit cirka 3 dagar efter beställning vilket hade vart i början av Juni, men jag tänkte alltid varför beställa utomlands för ett högre pris när komplett får in sina om några dagar.

3 dagar baserar jag på tidigare köp hos cconline då jag alltid fått dom 3 dagar efter beställning.

Permalänk
Avstängd

Tur man köpte ett Palit gamerock.. I början av juni inget kort är ju bättre o de kostade bara 6999kr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Inga problem, hoppas du nu förstår situationen lite bättre och min frustration och hat riktat mot komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Samma här, beställde 8:e juni och har dessutom en dubbel exp och en halv dator i ordern.

Så surt! Samma här, en ny Gaming Rigg till en polare som bara ligger där..

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

@lyN:

Ska du inte beställa där ifrån då?

Dom har ju Fasiken även strix inne på lager.

Varför beställer inte fler där ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@lyN:

Ska du inte beställa där ifrån då?

Dom har ju Fasiken även strix inne på lager.

Varför beställer inte fler där ifrån?

Många som inte vet om den sidan gissar jag på, har dock aldrig skådat en butik som så ofta har saker i lager. Runt 25 pund tar dom i frakt till Sverige dock. Har beställt från dom ett flertal gånger och det har alltid skickats senaste dagen efter beställning och brukar komma fram till Sverige efter 3 dagar. Har varit i kontakt med deras support och dom brukar alltid vara hjälpsamma så jag har ett seriöst intryck av dom hittils även om de har lite halvtaskiga reviews men de har oftast med returer och lagning att göra.

Har inte mer cash just nu då jag precis köpt datordelar för ca 30k, har man tur och avbeställer från komplett kanske man får pengarna tillbaks tidigt, känns iaf att det alltid kommer gå snabbare än att vänta på kompletts oseriösa tider, ska ta en funderare på det.

Skulle dock rekommendera cclonline för alla som väntar på sina grafikkort och har pengarna.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag frågar igen men jag råkade fråga om fel sak innan. Äger någon här MSI's Sea hawk X? Den modellen med en AIO på, alltså inte EK's. Funderar nämligen på att köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@lyN:

Ska du inte beställa där ifrån då?

Dom har ju Fasiken även strix inne på lager.

Varför beställer inte fler där ifrån?

Är det OC som dom har?

Hittar bara det här och står inte så mycket info om det

https://www.cclonline.com/product/210564/90YV09M1-M0NM00/Grap...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Är det OC som dom har?

Hittar bara det här och står inte så mycket info om det

https://www.cclonline.com/product/210564/90YV09M1-M0NM00/Grap...

Haha, jävligt bra fråga. När jag googlar på nr. som finns kommer både oc och vanliga versionen upp, det är väl o fråga supporten men dom har stängt över helgen. Är det inte oc versionen är det säkert med flit dom "glömt" att skriva in tekniska specifikationer, dom har väl lärt sig av komplett hur man för falsk marknadsföring

Permalänk
Medlem

@lyN:

Okej. Jag valde alternativet att betala när man hämtar ut det, just för att kunna avboka och inte ligga ute med pengarna.

Permalänk
Medlem

Eller faktura funkar det också. Dom skickar ingen faktura förrän dom skickar varan så att säga.

Permalänk
Medlem

@frippe86: Så smart var inte jag och cclonline har bara direktbetalning sorgligt nog.

Permalänk
Medlem

@lyN:

Attans då.

När jag tittar på cclonline så blir beräknat leveransdatum 8 augusti

Permalänk
Medlem

@frippe86: Den är överdriven som fan, beställer du idag skulle du få den på torsdag den 4:e troligen. Har alltid vart samma för mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter också och väntar på komplett men cclonline verkar ju toppen. Ger komplett några dagar till sen kör jag på dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Vilken information syftar du på? Att tillgången på 1080 är kass? Det är väl att faktum, speciellt ASUS 1080

Snackade med en säljare på Inet för ett par dagar sedan som nämnde något om att vissa leverantörer ska ha haft svårt med att deras kort inte lever upp till marknadsförda klockhastigheter så att de behöver ersätta massa beställningar från Nvidia för att göra fler kort och kommer ingenvart. Vet inte hur mycket sanning som låg i det dock, och lär aldrig få veta heller.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Zabala:

Samma för mig.