Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

@Biffendanan: Du kan betala med 14 dagars faktura på inet utan några som helst avgifter, du kommer garanterat ha dina pengar om 14 dagar.

Permalänk

@Teddis: Aa okej. Ye tar det på faktura nu istället.

Permalänk
Medlem

Väldigt onödigt att ta det på faktura det görs en UC. Onödigt om man beställer från flera håll.

Bättre att ta på postförskott.

Permalänk
Medlem

@frippe86: Förskott kostar 119:- extra och eftersom han skrev att han inte hade pengarna på kontot just nu är 14 dagars faktura lite säkrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Kommer antagligen köpa ett 1080, har kikat på 1080 asus oc men känns som det är hopplöst att beställa det nu. Är det "svårt" att dra upp icke oc modellen till samma klockfrekvens som oc modellen har?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt A8G, dvs "mellanmodellen" av strix, ligger på som MINST 2078mhz, och oftast inte över 2088mhz. Den har varit uppe på 2112mhz och vänt ett par gånger dock. Powerlimit uppdragen till max, och minnet klockat till 11000mhz. Inget annat är rört.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Tröttnade på komplett och lade en beställning på ett gigabyte g1 kort här: https://www.dustinhome.se/product/5010961387/g1-gaming

Finns 7 kvar fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Väldigt onödigt att ta det på faktura det görs en UC. Onödigt om man beställer från flera håll.

Bättre att ta på postförskott.

Annat än att det är dyrare m postförskott, så handlar det ju om an s.k. mikroupplysning. Dvs den påverkar inte din kreditvärdighet och syns inte för någon annan kreditgivare att den begärts.

https://www.klarna.com/se/kundservice/sakerhet/varfor-har-ni-...

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Fick svar från Proshop precis.
En batch av 15st Palit 1080 SuperJS kommer in imorgon förmiddag. Lyckligtvis är en av dessa min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Dom tjänar ju ingenting om dom inte säljer något?

Dom tjänar däremot på att sälja inkommande kort som bundles (nämndes på sida 7-8 tror jag), samt i datorpaket istället för "enbart" beställda kort. Nästa grej blir väl att sälja en Audi Ellet BMW med ett 1080 "på köpet"

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Väldigt onödigt att ta det på faktura det görs en UC. Onödigt om man beställer från flera håll.

Bättre att ta på postförskott.

Alla gör tydligen inte en UC. Beställde från inet och komplett med faktura men bara inet gjorde en UC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Dom tjänar däremot på att sälja inkommande kort som bundles (nämndes på sida 7-8 tror jag), samt i datorpaket istället för "enbart" beställda kort. Nästa grej blir väl att sälja en Audi Ellet BMW med ett 1080 "på köpet"

Whoa, riktigt ruttet av dom.. nu hoppas jag att inet får in före komplett så jag kan avbeställa från dom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan e om man ska ta och skiva i strix OC och gå på mellanmodellen.

De tråkiga är att min beställning på OC är med priset 7490 kr. Om jag istället köper mellanmodellen så får jag betala lite mer:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Frågan e om man ska ta och skiva i strix OC och gå på mellanmodellen.

De tråkiga är att min beställning på OC är med priset 7490 kr. Om jag istället köper mellanmodellen så får jag betala lite mer:(

Stod i samma sits, men orkade inte vänta till jul, och komplett fick in 35st A8G så valet blev det istället. Dom försvann för övrigt på 14 timmar

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

@Jaegrlicious:

Det skiljer ju inte så.mkt ändå mellan korten.

Du sa att du får upp din till dryga 2000 Mhz?

Får.du det genom att enbart höja temptarget och sedan låta kortet klocka sig själv?

Permalänk
Skrivet av frippe86:

@Jaegrlicious:

Det skiljer ju inte så.mkt ändå mellan korten.

Du sa att du får upp din till dryga 2000 Mhz?

Får.du det genom att enbart höja temptarget och sedan låta kortet klocka sig själv?

Mitt gtx1080 rog strix dc3 oc sätter jag i gameing mode (1898mhz i gpu tweak II).
Då lögger den sig vid 2076mhz. Äändrar inget annat än att aktivera gameing mode

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@morphan88:

Okej. Så då är det knappt märkbar skillnad mellan strix OC och icke OC.

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet och refreshar paketspårningen...

2016-08-01 21:00 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Uppdatera då! :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Okej. Så då är det knappt märkbar skillnad mellan strix OC och icke OC.

Rätta mig gärna om jag har fel här men skillnaden brukar väl vara att de som klassificeras som t.ex. OC är de enheter man "kan förvänta sig" mer av, medans de utan klassificieringen ibland kan vara lika bra ibland men inte garanterar det från leverantör?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Nu har jag jag fått kvitto för mig Gaming X från komplett! Så antar att det är skickat då

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

@Zvikte:

När fick du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Zvikte:

När fick du det?

Fick ett mail idag 09:45! Att det lämnat lagret

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

@Zvikte Märkligt att lagerstatusen inte uppdaterats...

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Rätta mig gärna om jag har fel här men skillnaden brukar väl vara att de som klassificeras som t.ex. OC är de enheter man "kan förvänta sig" mer av, medans de utan klassificieringen ibland kan vara lika bra ibland men inte garanterar det från leverantör?

För Asus strix:
Icke OC: 1607/1733
OC: 1784/1936

Alltså, ett icke OC kan med hjälp av manuell överklockning prestera bättre än ett fabriksöverklockat ett. Det enda som garanteras är klocksen som är angivna vid köpet om sen kortet klockar skit eller kanon är rena lotteriet.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

@Zvikte:

När beställde du?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Zvikte:

När beställde du?

4e Juli!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Alltså, ett icke OC kan med hjälp av manuell överklockning prestera bättre än ett fabriksöverklockat ett. Det enda som garanteras är klocksen som är angivna vid köpet om sen kortet klockar skit eller kanon är rena lotteriet.

Ja, exakt det. Så det som var sagt innan att det knappt är någon skillnad på dem är inte rätt utan bara en instans av ett kort som råkade göra bra ifrån sig. Bara så ingen läser och köper det billigare i tron om att han hustlar systemet och sen blir missnöjd för att han inte har samma tur.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Moderator
Testpilot

En månad senare och fortfarande många modeller som inte finns i lager, om man inte räknar enstaka butiker här och där.

Verkar som min väntan på EVGA GTX 1080 Hybrid är ganska förgäves.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

En månad senare och fortfarande många modeller som inte finns i lager, om man inte räknar enstaka butiker här och där.

Verkar som min väntan på EVGA GTX 1080 Hybrid är ganska förgäves.

Håller med...Jag har normalt ett stort tålamod med detta börjar bli löjligt. Snart 2 månader sedan beställning.
Men det kanske beror på Pockemon Mer lek och mindre arbete, vad vet jag. Har massa andra saker som skal köpas inom andra branscher och det är samma sak där....intresset verkar stort att få sälja idag.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Gaming X från Dustin i förra veckan (när jag fortfarande var på semester), installerade det igår kväll. So far, väldigt nöjd