Nätverket dör när jag tittar på HDTV (IPTV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Nu har jag ringt runt en omgång till men varken ConnectTV eller Bredband2 vill ta tag i det. En het potatis.

Får ringa runt igen och gnälla vidare med tips från denna tråden. Tack för all hjälp hitintills.

Felet skulle kunna bero på att din bredbandswitch är felkonfigurerad så att den felaktigt skickar ut multicast (TV) på porten som du anslutit din router i.

Testa att ansluta din router till en annan port i bredbandsswitchen. Jag har för mig att Zitius har "free seating" i switchen så du bör kunna koppla in din router i valfri port på switchen. Funkar inte det kan du testa att göra en fabriksåterställning av switchen. Eller be någon av dina leverantörer göra det.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Felet skulle kunna bero på att din bredbandswitch är felkonfigurerad så att den felaktigt skickar ut multicast (TV) på porten som du anslutit din router i.

Testa att ansluta din router till en annan port i bredbandsswitchen. Jag har för mig att Zitius har "free seating" i switchen så du bör kunna koppla in din router i valfri port på switchen. Funkar inte det kan du testa att göra en fabriksåterställning av switchen. Eller be någon av dina leverantörer göra det.

Har testat att byta runt men har inte hjälpt. Skall ta tag i detta igen efter midsommar.

Kom på att jag normalt har en telefoni-dosa sittandes mellan fiberdelaren och routern, kan det vara den som ställer till det? Dock var den ju inte inkopplad när jag testade själv med datorn direkkopplad till fiberdelaren och hade problem, men kanske när operatören mätte?

Permalänk

Hej alla glada!

Testade igen i helgen utan att ha ändrat något på min sida och nu funkar det plötsligt som det ska. Vet inte vad som hänt men lika glad för det.

Tack för all hjälp.