Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Jul 2001

WhiteFox ISO

Hej,

Är det någon mer här som köpt ett WhiteFox[*] med ISO-layout från Massdrop? Jag fick hem mitt för ett par dagar sedan, men jag har ännu inte lyckats få ordning på firmware och t.ex. * och <> . Är det någon annan här som kan dela med sig av hur de gjorde?

[*]
https://www.massdrop.com/buy/the-whitefox-keyboard
https://deskthority.net/workshop-f7/the-long-journey-of-the-w...
http://cdn.matt3o.com/uploads/2016/01/whitefox-all-layouts.jp...

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Jul 2001

Sorry, glömde uppdatera tråden. Jag har löst problemet.

Felion: självklart. Det är den som strular. Den gillar inte ISO-layoten, men jag fick hjälp med att arbeta mig runt problemet.

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

@Kent-Mustafa: Har du lust att, om någon annan skulle springa på samma problem, skriva här hur du löste det?

Moderkort: Asus Z97M-Plus PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W CPU: Intel Core i5 4690K 3,5GHz Kylare: Noctua NH-U9B SE2 GPU: Gigabyte NVIDIA GTX 970 G1 Gaming Edition 4GB RAM Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 4x4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@kent-mustafa Lyckades du få ordning på ' tangenten bredvid enter? Hittar inte rätt i configuratorn. Frustration.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@Gray:
Work-arounden är att sätta tangentbordet i 6KRO: "6/N-KRO" (Ligger under "special"), så assigna 6/N-KRO, flasha om Whitefoxen, tryck på tangenten som du assignade till 6/N-KRO och *'tada'*

(och ISO-tangenten till vänster om enter heter "ISO#" (under "International")

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Felion1337:

@Gray:
Work-arounden är att sätta tangentbordet i 6KRO: "6/N-KRO" (Ligger under "special"), så assigna 6/N-KRO, flasha om Whitefoxen, tryck på tangenten som du assignade till 6/N-KRO och *'tada'*

(och ISO-tangenten till vänster om enter heter "ISO#" (under "International")

Tackar! Hade precis hittat lösningen i deras forum. Lite märkligt att koden är så svag att 6-kro krävs för att inte balla ur. Inte för att jag märker någon skillnad mellan de olika lägena men rent principiellt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

Note-to-self: Ska testa i helgen om det kan funka i NKRO att assigna "tangenten ovanför ANSI-enter" dvs" \" till vår ISO-tangent istället för "ISO#". (det är ju den som blir '* om man kör OS-SE på en ANSI-bräda...väl?)

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Felion1337:

Note-to-self: Ska testa i helgen om det kan funka i NKRO att assigna "tangenten ovanför ANSI-enter" dvs" \" till vår ISO-tangent istället för "ISO#". (det är ju den som blir '* om man kör OS-SE på en ANSI-bräda...väl?)

Stämmer bra att |\ tangenten ovanför enter blir '* när man har språket inställt på Svenska.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Felion1337:

Jupp, fungerar även i NKRO med "tangenten ovanför ANSI-enter" istf "ISO#" (plus att man slipper ställa in 6KRO varje gång man pluggar ur/i brädan).

Var lite fippligt att få in den (\) i on-line configuratorn: fick ta fram en ANSI-bräda och ställa om språk till US för att on-line-configuratorn skulle vilja välja "\".

Går kanske att göra med virituellt tangentbord om man inte har någon ANSI-bräda hemma... men vem har inte det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

Herrejösses, jag är nästan bitter att jag missade denna drop. Får hoppas att den kommer tillbaka.

Intel 7700 | 16 GB RAM | RX 570 Mini | HDPlex 160W | Logic Supply MC600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014

@superapan: Det lär inte vara långt kvar till nästa whitefox. Jag har för mig ha läst matt3o skriva att nästa kommer under feb/mars.

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Vad var det för pris på förra droppen? Är lite sugen själv också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Barebones gick på $150 med frakt, $135 utan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Någon som provat med holtites på Whitefox PCBn? Funderar på att experimentera med det jag har och köpa ett nytt i nästa drop som backup