Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk

Kung Fu Soccer..... GG Easy!...

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte dock Rampage 2009 var riktigt bra (Antagligen mest för att skådespelaren som spelar huvudpersonen är duktig), så alla hans filmer är inte kassa...
Kanske inte särskilt realistisk film men jag ser det mer som ett slags serietidnings action.

Creds även för att han (Uve) inte använder en massa skit effekter som LOTR filmerna som totalförstör en annars bra film, alla stålmannen grejerna totalsabbar ju LOTR filmerna till botten annars hade de varit riktigt bra tycker jag.
Jag gillar hans fantasy filmer också trots att det egentligen just inte händer någonting i dem...

Jag har också något slags hatkärlek till Starship troopers filmerna.
Gillar filmerna trots att de är ganska kassa egentligen och jag verkligen **HATAR** en del av karaktärerna som överlever i tvåan... Hade jag varit där i dendär roboten hade jag skjutit tjejjen som ber bordsbön och det före skalbaggarna...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tror nog Zombie strippers tar hem den platsen fortfarande.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Absolut sämsta film jag sett är Survivalist, jag fattar inte att jag såg klart filmen. Hade ju kunnat stänga av och slösa tiden av mitt liv på något mer meningsfyllt som att klicka med en kulspetspenna eller liknande.

En film som var riktigt kass men blev något av en kultfilm är Hard Ticket to Hawaii, men det var väl när man var tonåring och tittade på allt som kom.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Dude, where is my car?

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte den sämsta filmen jag sett, men Alien vs Predator 2 är det första som ploppar upp i huvudet. När jag såg den tillsammans med några kompisar för första gången för några år sedan så satt vi och skrattade oss genom filmen. Knappast ett bra betyg för en film som ska klassas som skräck.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

Instämmer, men ettan tyckte jag var riktigt bra dock...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, det är ingen nysläppt film direkt. Den är trots allt 6 år gammal.
Anyhoo, jag kniper hellre om The Man from Earth, den ploten är betydligt tyngre imo, trots att filmen är äldre.

Sorry, inser nu att det jag skrev om "knipt igen" kan uppfattas som ett påhopp. Det var absolut inte menat så.

Håller med om storyn i The Man from Earth, filmen bärs upp helt av storyn och skådespelarna (kanske mest storyn då) utan något som helst stöd av specialeffekter, etc.

Nu är ju egentligen tråden inte en tråd om filmtips, men om den vore det så vore The Man from Earth ett starkt kort

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Hurtigbullen:

Sorry, inser nu att det jag skrev om "knipt igen" kan uppfattas som ett påhopp. Det var absolut inte menat så.

Håller med om storyn i The Man from Earth, filmen bärs upp helt av storyn och skådespelarna (kanske mest storyn då) utan något som helst stöd av specialeffekter, etc.

Nu är ju egentligen tråden inte en tråd om filmtips, men om den vore det så vore The Man from Earth ett starkt kort

Den enes skräp är den andres skatt. Jag har fått en hel del tips från den här tråden måste jag erkänna, trots att folk har nämnt filmer i hårda ordalag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Sorry, inser nu att det jag skrev om "knipt igen" kan uppfattas som ett påhopp. Det var absolut inte menat så.

Håller med om storyn i The Man from Earth, filmen bärs upp helt av storyn och skådespelarna (kanske mest storyn då) utan något som helst stöd av specialeffekter, etc.

Nu är ju egentligen tråden inte en tråd om filmtips, men om den vore det så vore The Man from Earth ett starkt kort

Jag håller med om The Man from Earth, såg den också för ett par år sedan, troligen när den var rätt ny och har för mig jag gillade den. Hade helt glömt bort den och minns knappt något av handlingen så blir att se om den. Eventuellt minns jag delar av den så blir intressant att se om det nu stämmer.

Permalänk
Avstängd

crouching tiger hidden dragon säger min fru att jag gnällt mest på så den får min röst ...avskyr dåliga hoppningar i träd och skit och som nummer 2 är nog blair witch som är horribelt kass när stå och snora och grina i en kamera inte gör en bra film

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Sen tror jag att hur man upplever en film påverkas i ganska stor grad av ens förväntningar på filmen.

Självklart är det så. Som jag nämnde i mitt förra inlägg så är de största besvikelserna jag upplevt vad gäller film de senaste James Bondfilmerna. Naturligtvis är de inte urusla, men jag hade förväntat mig typiska James Bondfilmer och inte medelmåttiga actionfilmer. Skyhöga förväntningar gjorde att jag inte kunde uppskatta de kvaliteter som de filmerna trots allt har.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vad som helst med Tom Green, Freddy got fingered måste vara mitt värsta bottennapp. Allt som Adam Sandler gjort de senaste 10 åren har varit rejält dåligt också.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag ser fram emot den, det kommer inte att vara filmkonst på hög nivå kanske men det var inte originalet på något vis heller. Extremt störiga och puckade recensenter måste jag säga.

Jag håller med om att de kanske verkar störiga och skräniga i AngryJoeShow, men om man orkar med att lyssna på, så förstår då jag meningen med det de försöker säga och flertalet åsikter är helt vettiga i just varför det är helkorkat att pissa på den gamla filmen och dess fans för att försöka skapa något helt nytt när det redan finns ett universum man kan bygga vidare på naturligt, lite som de gjorde med Star Wars: The Force Awakens.

" filmkonst på hög nivå" Men seriöst, trodde du att Ghostbusters 1984 skulle vara en nån slags Gudfadern eller Sagan om Ringen..... Räcker det inte med dessa "Nominated for 2 Oscars. Another 6 wins & 6 nominations."

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

trots titeln så är detta en icke sevärd rulle..

http://www.imdb.com/title/tt0274518/

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Stop nu! Scott Pilgrim vs. the world är väl en underbar film! En serietidning, ett spel och en film i ett. Bra musik är det dessutom.
Hur långt in i filmen kom du, innan du stängde av?
Man får ha klart för sig att filmen inte siktar på några Oscars direkt. Varken för manus, skådespeleri eller effekter. Men det är ju inte heller meningen utan underhållning är främsta anledningen. Filmen träffar rakt in i ens gamer-hjärta. Roligt, charmigt och alldeles, alldeles underbar...

Minst 6 år sedan jag såg den men det var efter att någon kört ihjäl sig med en skateboard eller nåt. Minns att man inte ens fick se det. Fruktansvärd film iaf, trodde den skulle va i stil med Kickass som va riktigt grym.

Permalänk

Kan tipsa om världens sämsta film, Birdemic: Shock and terror, har aldrig någonsin sett något sämre ljudmässigt, skådespeleri samt regisör... fanns det någon?

Kolla för er själv: http://www.imdb.com/title/tt1316037/

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Självklart är det så. Som jag nämnde i mitt förra inlägg så är de största besvikelserna jag upplevt vad gäller film de senaste James Bondfilmerna. Naturligtvis är de inte urusla, men jag hade förväntat mig typiska James Bondfilmer och inte medelmåttiga actionfilmer. Skyhöga förväntningar gjorde att jag inte kunde uppskatta de kvaliteter som de filmerna trots allt har.

Jadu, Bondfilmerna har det gått utför med sen Roger Moore. Precis som du säger så har det typiska Bond försvunnit och numera är de bara 13-på-dussinet actionfilmer.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Inte den sämsta film jag sett men trodde att Guardians of the Galaxy skulle vara en bra film efter att ha sett dess IMDb score. Blev väldigt besviken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Inte den sämsta film jag sett men trodde att Guardians of the Galaxy skulle vara en bra film efter att ha sett dess IMDb score. Blev väldigt besviken.

Alltså den är ju kanonbra! Dansutmaningen på slutet är ju episk!!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Alltså den är ju kanonbra! Dansutmaningen på slutet är ju episk!!!

Jag är säkert för gammal för att förstå den. Tyckte den var väldigt ytlig och humorn fattade jag inte alls. Lite samma sak med The Avengers vars största behållning var Scarlett Johanssons hår och trikåer enligt mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Stalker

Enkelt: Stalker http://www.imdb.com/title/tt0079944/?ref_=nv_sr_2

Halvdystopiskt skräp från 70-talet. Ni som är äldre kommer ihåg folk som gick omkring i sunkiga gröna jackor och den där ultrafula sjalen med tofsar och dojor som en gammal renskötare hade gjort.

Nåväl, hade några bekanta som, var inne på ovan beskrivna utstyrsel och allt som hörde därtill. De tyckte att det bästa som har hänt i filmvärlden just hade inträffat och den hade turligt nog lanserats i Sverige. Måste ses enligt dem. Mycket tjat och övertalning, jag var antagligen svag i själen(ung) och gick med på att gå och se denna fantastiska skapelse.

Tjaaa, vad ska man säga. Såg längden på filmen, 2 timmar och 43 minuter, och tänkte "vad har jag gett mig in på". Filmen börjar; guide, dimma, ett område där man inte får gå in! Ahh, en guide, vad spännande
Japp, mannen har en mutter och ett snöre. Där ser man! Och vad gör denne guide i nästan 3 timmar??? Alla ni... har redan tänkt rätt.

3 timmar!!! Paus i mitten. Baken kändes som om någon hade vakuumförpackat den och gnidit den med aluminiumfolie för lite extra effekt.

8.1 i betyg. Vad säger man??

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av QuantumPersuader:

Enkelt: Stalker http://www.imdb.com/title/tt0079944/?ref_=nv_sr_2

Halvdystopiskt skräp från 70-talet. Ni som är äldre kommer ihåg folk som gick omkring i sunkiga gröna jackor och den där ultrafula sjalen med tofsar och dojor som en gammal renskötare hade gjort.

Nåväl, hade några bekanta som, var inne på ovan beskrivna utstyrsel och allt som hörde därtill. De tyckte att det bästa som har hänt i filmvärlden just hade inträffat och den hade turligt nog lanserats i Sverige. Måste ses enligt dem. Mycket tjat och övertalning, jag var antagligen svag i själen(ung) och gick med på att gå och se denna fantastiska skapelse.

Tjaaa, vad ska man säga. Såg längden på filmen, 2 timmar och 43 minuter, och tänkte "vad har jag gett mig in på". Filmen börjar; guide, dimma, ett område där man inte får gå in! Ahh, en guide, vad spännande
Japp, mannen har en mutter och ett snöre. Där ser man! Och vad gör denne guide i nästan 3 timmar??? Alla ni... har redan tänkt rätt.

3 timmar!!! Paus i mitten. Baken kändes som om någon hade vakuumförpackat den och gnidit den med aluminiumfolie för lite extra effekt.

8.1 i betyg. Vad säger man??

Många som spelat Stalker-spelen som gillar den skulle jag tro, de har samma rötter. Jag har också sett den filmen samt spelat spelen och jag gillade den sådär men väldigt lång och konstig samtidigt. Hade gärna fått klippts bort typ halva filmen eller något, den är gräsligt lång.

EDIT: Jag skulle nog säga att denna film ändå är värd en titt om man gillar Stalker-spelen eller liknande eller temat överlag. Men var beredd på starkt kaffe och att viljan att hoppa framåt i filmen lär vara stor.

Permalänk
Medlem

Organ, en japansk skräckfilm från 1996 som jag såg på Fantastisk Filmfestival här i Lund. Den var så sanslöst dålig att det enda som räddade kvällen var en kort animerad film som visades innan.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

The fast and the furious serien... Bara fruktansvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Way of the vampire http://www.imdb.com/title/tt0423515/
Den är så fruktansvärt dålig att jag blir förbannad bara jag tänker på den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Sean Banan inuti Seanafrika är rätt så omöjligt värdelös också. Förvånad att ingen redan nämnt den här "kanonrullen"... haha

http://www.imdb.com/title/tt2251481/

The Blair Witch Project
Kunde inte sluta skratta över tramset när jag såg den på bio. Mina kompisar tyckte att jag förstörde stämningen lite...

http://www.imdb.com/title/tt0185937/

Man skulle ju kunna lägga in hela "Found footage" genren under kategorin skräp. För 99,99% av all film från den genren är rent och överskattat skräp. Paranormal activity serien och blair witch project serien är båda denna sortens skräp som får en att somna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Jag håller med om att de kanske verkar störiga och skräniga i AngryJoeShow, men om man orkar med att lyssna på, så förstår då jag meningen med det de försöker säga och flertalet åsikter är helt vettiga i just varför det är helkorkat att pissa på den gamla filmen och dess fans för att försöka skapa något helt nytt när det redan finns ett universum man kan bygga vidare på naturligt, lite som de gjorde med Star Wars: The Force Awakens.

Jag lyssnade på vad de sa, håller inte med om att de säger mycket vettigt. Men det är inte relevant hursomhelst för problemet är attityder som de och du för fram, att de pissar på den gamla filmen och dess fans för att de gör en nyversion av den med förhoppningen att tjäna pengar. Filmer är kommersiell underhållning, ytterst få filmer hade blivit gjorda om ingen trodde de skulle tjäna pengar på dem. Filmbranschen har uppenbarligen idétorka och gör nyversioner, uppföljare och prequels, ibland blir det bra som med Batman (Begins, inte lika mycket den första rebooten med Michael Keaton), ofta blir det skit som Star Wars (Episode 1), Total Recall, Flykten från LA eller Indiana Jones. Detta påverkar inte originalfilmerna utan de finns kvar och är precis samma som förut (well, Star Wars gick de tillbaka och ändrade i och det är en annan sak förstås).

Film är underhållning, gillar du inte filmen du tittar på (= blir inte underhållen) så stäng av den eller gå därifrån liksom. Att en nyversion av en gammal film inte lever upp till originalet är relevant kritik förstås, men det borde inte dra ner den gamla filmen. Sen blir det förstås extra problematiskt med den här typen av filmer som många kritiker har växt upp med och som de ser genom rosafärgade nostalgiglasögon, ingen nyversion kan leva upp till det liksom. Star Wars på bio för en sjuåring på sjuttiotalet var ju en enorm upplevelse, samma person som i dag är 45 (och kanske filmkritiker) kommer aldrig att se en film på det sättet igen oavsett hur bra den är liksom. Alltså påstår jag inte att denna film är bra eller dålig för oavsett så kommer den inte att leva upp till första filmen som vi alla såg när vi var små liksom. Men jag väntar i alla fall med mitt omdöme tills dess att jag har sett den, vilket du också borde göra speciellt i en tråd som ställer frågan vilken den sämsta film du sett är.

Citat:

" filmkonst på hög nivå" Men seriöst, trodde du att Ghostbusters 1984 skulle vara en nån slags Gudfadern eller Sagan om Ringen..... Räcker det inte med dessa "Nominated for 2 Oscars. Another 6 wins & 6 nominations."

Nej, det är ju det jag säger, den är inte i nivå med Gudfadern eller Broken Flowers (Sagan om ringen bortser jag från då jag inte tycker den faller inom denna kategori heller) utan en effekttung komedifilm fylld med punchlines och oneliners. Med den premissen kan den vara jättebra, och är det, men det är inte filmkonst på hög nivå i mina ögon. (Oscarsnomineringarna säger inte så mycket om det dock om man tittar på vilka Oscars den var nominerad för: Visual effects och original song.) Jag kan till exempel uppskatta Adam Sandlers gamla filmer, Harold & Kumar eller Hot Tub Time Machine som underhållning på flera plan men de får en inte att fundera och diskutera som The Lobster, Rashomon eller ens Fight Club eller Amadeus (som vann de viktiga Oscarsstatyerna det året) exempelvis.

Permalänk
Medlem

Titanic 2. Att dom vågar skända ettan med den skiten är helt sjukt.
Det borde vara rejält fängelsestraff för samtliga medverkande.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

hmm skulle vilja vara en orm just nu

ha ha satte på den rullen med förväntning, trodde det var den nya,sämsta skit jag sett

Haha, the Asylum är mycket kloka. De gör det ganska ofta när det kommer en ny storfilm.

Skrivet av Lifooz:

Titanic 2. Att dom vågar skända ettan med den skiten är helt sjukt.
Det borde vara rejält fängelsestraff för samtliga medverkande.

\Lifooz

Också gjord av the Asylum... https://en.wikipedia.org/wiki/The_Asylum

Visa signatur

It’s more fun to compute.