Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk
Medlem

Jag förundras över folk som dissar filmer som star wars, startrek, idiana jones och framför allt avatar. Avatar är en underbar film som jag var så imponerad av att tårarna rann. Såg den på bio med min son (som såg den för tredje gången på bio) och den är helt fantastisk. Magisk. Lite av samma känsla som när jag såg närkontakt av tredje graden första gången. Gammal men riktigt bra film men bra specialeffekter fast den är från 70talet. Jag kan hålla med om att Adam sandler gjort ganska dåliga filmer och många filmer från 80talet är dåliga, som rotten tomatoes eller vad den hette. Det var en ganska ny film med brad pitt jag har i tankarna. Vad hette den? Kom för nåt år sen och är skitdålig. Sagan om ringenfilmerna är underbara hur kan man inte tycka om dom?

Permalänk
Medlem

Jag förvånas av dem som säger att Hobbit trilogin var den sämsta filmen dom sett. Vilken av dom?
Tror inte direkt att man plöjer igenom nära 9h om tycker att en film i serien sög. Men vad vet jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag såg nån häromåret men glömde namnet fan... men dålig var den ;P? Kanske kommer på vilken det var..

Engelska versionen av Taxi. Jag har slösat bort 91 minuter av mitt liv. Luc Bessons version var mkt bättre.

Sämsta film som kan produceras måste vara film versioner av dåliga spel. Jag kan tänka mig Microsoft flightsimulator 2000 the Movie som en. Mrs PackMan en annan.

Annars så har filmer faktiskt blivit mer kommersiella på senare tid så de passar de flestas "aptit".

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

You don't mess with the zohan. En utav dom få filmer jag stängt av..

Permalänk
Medlem

Two night stand är ingen höjdare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bright star. Bara en massa poesi i två timmar, jag hade mer hoppats på lite drama och romantik men nej då...

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt kategori men så här tycker jag.
Shannara TV serien!!!
Med den hypen som byggdes upp innan och med tanke på GoT och andra liknande serier verkligen har gjort allt för att få det bra, släpps denna TV serien.
Detta blev en minnesvärd kalkon bara just för att den BORDE varit så mycket bättre.
Sjukt kassa skådespelare, rutten musik (som är heeelt fel mixad) sminkningen är iof ok, men de andra effekterna är sämre än i Star wars från 77.

Shannara chronicles TV serien får min röst. Sicken skit!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Alla Woody Allens filmer.
Det spelar ingen roll vad filmen heter eller var och när filmen utspelar sig. Alla går ut på att han går runt och tycker synd om sig själv och gnäller och gnäller och gnäller och gnäller och......

Att han gifte sig med sin styvdotter höjjer inte precis hans aktier.
http://nyheter24.se/noje/hollywood/761627-nu-svarar-stjarnreg...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Oj finns så många! Vet att jag glömt de värsta men några som jag minns nu är:
- Sex and the city-filmerna
- Twilight-filmerna
- Fifty shades of grey
- Alla nyare filmer med Adam Sandler

Fast det roligaste med sådana här listor bruka vara tjafset som uppstår:
- Fan vad Django sög!
- Va! Tarantino är ju bäst! Du fattar inte den bara!
o.s.v

Jag var SÅ NÄRA på att börja komma på ett små argt inlägg om att jag faktiskt älskar Django unchained innan jag läste klart

OnT:
House of Wax (2005).

Ogillar skräckfilmer, men dumburken hade inget annat att erbjuda vid tillfället. Skrattretande dålig skräck

Permalänk
Permalänk
Medlem

Allvarligt? Pulp fiction, inception och fightclub ser jag i tråden? Några av de bästa filmerna ju.

Svårt att säga sämsta då man sett många dåliga men The cabin in the woods ligger väldigt lågt på listan. Spännande i början men vettefan hur dom tänkte i slutet, spårade ur totalt

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Alla Transformers filmer.
Finns sämre filmer, men filmer som kostar mer än BNP för ett mindre land förväntar man sig lite ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Alla Transformers filmer.
Finns sämre filmer, men filmer som kostar mer än BNP för ett mindre land förväntar man sig lite ner.

Min sambo ville överraska mig för ett par år sen med att gå och kolla på den första Transformersfilmen på bio.
Det var min födelsedag och hon tyckte det var en bra idé. Ungefär trettio minuter in i filmen hade vi båda somnat.
Så bra var den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Alla Transformers filmer.
Finns sämre filmer, men filmer som kostar mer än BNP för ett mindre land förväntar man sig lite ner.

Jag är beredd att hålla med. Den sista, tror det är trean jag menar när de är i Egypten i slutet. Fan, slutfighten är nästan en timme lång och det kan bli lite mycke med tanke på att alla personer och transformers är nära döden minst två gånger var.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Shark Tornade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vacant:

Haha, ja den håller jag med om.

Orginalet var mycket bättre och värd att se: http://www.imdb.com/title/tt0070917/
Christopher Lees och Britt Eklands roller är minnesvärda.

Skrivet av Stefflo:

Jag är beredd att hålla med. Den sista, tror det är trean jag menar när de är i Egypten i slutet. Fan, slutfighten är nästan en timme lång och det kan bli lite mycke med tanke på att alla personer och transformers är nära döden minst två gånger var.

Låter väldigt anime-aktigt, där allt är onödigt utdraget och tar en massa onödig tid.

Utan att ens ha sett filmen du nämner (men den första, var bundlad med min PS3 av någon absurd anledning... urk) så hade den nog kvalat in även för mig.

Permalänk
Medlem

Tinker Tailor Soldier Spy
Mad Max: Fury Road
Green Zone
The American

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Den nya svenska filmen en underbar jävla jul eller något sånt. Stängde av 45 min in, vilken skit.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Lego Master

Knowing med Nicholas "Hur fan tänkte jag här" Cage.
Filmen makes no goddamn sense i något avseende. Omotiverade aliens. För helvete.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Central Intelligence med Dwayne Johnson och Kevin Hart var riktigt kass. Gillar The Rock men personkemin fungerade inte alls mellan skådespelarna i denna buddy comedy.

Kanske inte sämst men kass.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

"Mr Stitch". Någon gång på 90-talet, med bla Rutger Hauer. Totalt urusel. Brukar skoja med kompisen jag såg den med fortfarande, då den hade en hög med totalt random cheesy lines.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Vet inte om detta är rätt kategori men så här tycker jag.
Shannara TV serien!!!
Med den hypen som byggdes upp innan och med tanke på GoT och andra liknande serier verkligen har gjort allt för att få det bra, släpps denna TV serien.
Detta blev en minnesvärd kalkon bara just för att den BORDE varit så mycket bättre.
Sjukt kassa skådespelare, rutten musik (som är heeelt fel mixad) sminkningen är iof ok, men de andra effekterna är sämre än i Star wars från 77.

Shannara chronicles TV serien får min röst. Sicken skit!

Sämsta serien skulle jag inte titulera den som, men älskade Shannara böckerna när jag var yngre. Blev besviken på hur humaniserade alverna blev. Är kanske lite sagan om ringen skadad, men Alverna är mer människor än just alver. Riktigt besviken på den delen. Gillar annars serien.

Sämsta filmen för mig: Independence day II. Enda gången jag somnade på Bio.

Permalänk
Medlem

Sämsta serien alla kategorier: how i meet your mother.
Fan maken till en värre och mer påtaglig one-line-joke serie går inte att hitta. Hur den fick gå så länge den gjorde är ett mysterium.
Ingen som heslt kemi eller inlevelse av skådespelarna, utan allt går ut på att dra klassiska skämt som funnits i de stora gamla sitcomsen och lägga på publikens fejkade skratt.
Min lilla crush på alyson hannigan dog efter första och enda avsnittet.
Fy fan säger jag, fy fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lego Master

San Andreas var ju inte heller någon höjdare, med tanke på filmer som har rejäl budget men ändå fumlar. Enda behållningen jag hade av den var Alexandra Daddario (och inte är det för hennes skådespelartalang, mind you..), resten var bara muskelflex av herr The Rock, och CGI tills jag bröt nacken.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Sämsta serien alla kategorier: how i meet your mother.
Fan maken till en värre och mer påtaglig one-line-joke serie går inte att hitta. Hur den fick gå så länge den gjorde är ett mysterium.
Ingen som heslt kemi eller inlevelse av skådespelarna, utan allt går ut på att dra klassiska skämt som funnits i de stora gamla sitcomsen och lägga på publikens fejkade skratt.
Min lilla crush på alyson hannigan dog efter första och enda avsnittet.
Fy fan säger jag, fy fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Ta en titt på Mad Love. Typ samma handling, samma skådisar och samma team bakom som How I Met Your Mother men ännu sämre. De måste tänkt att den första blev en sån hit så vi gör samma igen. Blev som tur var nerlagd ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ta en titt på Mad Love. Typ samma handling, samma skådisar och samma team bakom som How I Met Your Mother men ännu sämre. De måste tänkt att den första blev en sån hit så vi gör samma igen. Blev som tur var nerlagd ganska snabbt.

Känner till Mad Love, och du har rätt i precis allt du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Oj finns så många! Vet att jag glömt de värsta men några som jag minns nu är:
- Sex and the city-filmerna
- Twilight-filmerna
- Fifty shades of grey
- Alla nyare filmer med Adam Sandler

Fast det roligaste med sådana här listor bruka vara tjafset som uppstår:
- Fan vad Django sög!
- Va! Tarantino är ju bäst! Du fattar inte den bara!
o.s.v

Man behöver inte tycka Tarantino är bäst, han har sin stil och smaken är delad, Django suger inte...det är dock fakta sen kanske den inte är i vissas smak.

Sommar med Göran är nog den sämsta jävla skitrullen som någonsin gjorts, Peter Magnusson är ingen bra komiker...som skådis kan jag nog säga att jag hade gjort ett bättre jobb

Permalänk
Medlem

Beowulf
http://www.imdb.com/title/tt0442933

Dåligt animerat.
Dålig story.
Genomdålig helt enkelt.

Enda bion jag nästan gått ut från.
Minns fortfarande hur jag under hela början av filmen tänkte "det är bara en dåligt animerad trailer för en annan film", men icke....

Permalänk

Zombeavers!