Laddstation till Raspberry Pi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/random
Registrerad
Feb 2016

Laddstation till Raspberry Pi

Har två Raspberry Pi 2(B) och en Raspberry Pi 3. Tycker att det ser lite fult ut med olika USB-sladdar till olika USB-laddare. Funderar därför på om man skulle kunna strömförsörja dem med en 'laddstation' som t.ex.

http://www.aliexpress.com/item/Aukey-Multi-Port-USB-Charger-C...

Någon som har provat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Naki:

Har två Raspberry Pi 2(B) och en Raspberry Pi 3. Tycker att det ser lite fult ut med olika USB-sladdar till olika USB-laddare. Funderar därför på om man skulle kunna strömförsörja dem med en 'laddstation' som t.ex.

http://www.aliexpress.com/item/Aukey-Multi-Port-USB-Charger-C...

Någon som har provat?

aldrig provat just den men borde inte vara några problem. kör på den

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

@Naki:
Jag har modellen under (Aukey 3-port) och använder den till min Raspberry Pie 3.
När jag kör i QuickCharge porten (Den oranga) funkar pajen utmärkt. Använde jag någon av de övriga fick jag varning om strömförsörjningen (Regnbågsfärgad fyrkant i övre högra hörnet) emellanåt.

Har dock bara en paj så jag vet inte hur det funkar att köra flera. Att ladda flera telefoner går dock utmärkt

/Baloo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

Finns ju nåt galleri här på swec med någon som har "clustrat" 5 PIs, kolla vad han körde för nåt kanske?

Hemma hos mig är det numera en Apple-fri miljö..

Nätverk: UniFi Security Gateway, UniFi US-8, UniFi AP AC PRO... sen en äldre managerbar D-Link 18p.

Ljud: Pioneer SC-LX501. Triangle Plaisir 5.1. Onkyo Atmos Add-ons

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Farsan Baloo:

@Naki:
Jag har modellen under (Aukey 3-port) och använder den till min Raspberry Pie 3.
När jag kör i QuickCharge porten (Den oranga) funkar pajen utmärkt. Använde jag någon av de övriga fick jag varning om strömförsörjningen (Regnbågsfärgad fyrkant i övre högra hörnet) emellanåt.

Har dock bara en paj så jag vet inte hur det funkar att köra flera. Att ladda flera telefoner går dock utmärkt

/Baloo

Ja 2A är ju på gränsen nästan för en 2:a också, speciellt om man har något inkopplat på den såsom tgb eller mus.
Jag skulle leta efter någon som ger närmare 2,5A för att vara säker.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Anker och Plugable gör bra usbhubladdare eller vad man nu ska kalla dem. Apropå strömuttag ur icke laddare, icke laddportar som har hubfunktion för datatrafik följer troligen vanlig usbstandard och ger 500mA eller 900mA om det är usb 3.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.