Permalänk
Medlem

Köpråd, Switch.

Hej !

Jag letar efter en " bra" Switch. (mer än 10 portar )

Tanken är att jag ska skapa ett nätverk hemma med hjälp av en bra switch. (Jag har fiber in i huset) Det trådlösa kör jag genom en Ubiquiti UniFi UAP-AC. Jag ska alltså inte använda någon router.

Jag är tacksam för relevanta svar !

Mvh G

Permalänk
Medlem

@Gansberg:

En router bör du alltid ha först utav allt, sen i en switch(manargerbar eller ej). Kommer du vilja hantera VLANs, QoS per-port-basis och hantera dina portar inviduellt och lite mer avancerat så köp en maergerbar. Är du bara ute efter att koppla fler enheter till nätverket, köp vilken som helst med 16-24porat. Netgear och D-link har båda prisvärda alternativ.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Rekordmedlem

Vilken operatör ger dig så många ip att du kan köra +10 enheter utan router ?
En begagnad företagsswitch ger dig nog mest för pengarna om du behöver mycket portar, det brukar finnas en hel del att välja mellan om man sätter tex 1000 kr som maxpris och håller koll på Blocket och Tradera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har en 16-portars Netgear ProSafe JGS516 som jag tänkte sälja.