Permalänk
Medlem

Låg hastighet via datorn med ADSL

Tjenare alla medlemmar på Sweclockers, jag har 30mbit internet men jag får ut ca 15mbit eller jag fick ut 15mbit igår när jag tittade på speedtest fick jag ut ca 7-8 mbit, och jag använder en wifi adapter för min internet port är sönder. Sen tittade jag på min telefon och med wirfi och då fick jag fortfarande ut 15 mbit där och inte 7-8 så det är inte med internet o göra det har tydligen med min dator och gör, och jag vet inte varför det är så här..

PS: Jag har köpt en internet kabel adapter usb 3.0 den kanske funkar men vill ändå få ut full fart med min wifi adapter, det känns som att det blir stannat av min dator på något sätt.

Saker jag har testat/tittat!

Jag har gått in i network sharing center och det står att min wifi adapter klarar 300mbit så det är inte problemet.

§3.1 i reglerna [mod]
Permalänk
Hedersmedlem

Men du kör alltså trådlöst? Går ju inte att bedöma internethastigheten om du kör via Wi-Fi, det kan ju påverkas av allt möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Men du kör alltså trådlöst? Går ju inte att bedöma internethastigheten om du kör via Wi-Fi, det kan ju påverkas av allt möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det gör jag med det gör ju min telefon också.

Permalänk
Medlem

Det jag kommer och tänka nu på direkten är att det kanske kan vara någon störning i närheten eller routern är långt ifrån så dataratsen bli lägre. Det du kan prova är och flytta datorn eller flytta routern närmare datorn och kolla om problemet kvarstår.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro