Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield 1 eller Fallout 4, vilket ska jag köpa?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Bäcke?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var i lite samma dilemma tidigare idag. Jag har inte tid med två spel för tillfället så känns vettigt att välja ett även om båda lockar. För min del blev det Fallout 4 då jag kände för ett rejält singelplayer efter flera månader med mycket Overwatch. Installerar nu så kan tyvärr inte komma med mer hjälp än så för tillfället; kan kika in lite senare igen när jag spelat Fallout 4 i några timmar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@ImDuck:
Ska ge dig något annat att klura på...
Witcher 3.
Riktigt bra. Även om jag gillar fallout så är witcher bättre.

NEJNEJNEJNEJNEJ!!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

NEJNEJNEJNEJNEJ!!!!

Nej?
Fallout 4 är underbart. Men Witcher 3 är bättre. Enligt mig.
Mycket att göra i Fallout, men bättre historia i Witcher 3.
En smaksak.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@serverfel:
Smaksak men Witcher 3 vann ändå game of the year i många kategorier och det gjorde inte fallout så det säger ju iallafall något.
Lättare att säga varför det är "NEJNEJNEJ" och inte bara "NEJNEJNEJ" så man får en insikt hur du tänker.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@serverfel:
Smaksak men Witcher 3 vann ändå game of the year i många kategorier och det gjorde inte fallout så det säger ju iallafall något.
Lättare att säga varför det är "NEJNEJNEJ" och inte bara "NEJNEJNEJ" så man får en insikt hur du tänker.

Bara min åsikt. Fallout har coolare story och mer djup, känner jag. Sen tycker jag att det är lättare att spela.
Witcher hade en brantare inlärningskurva, och lite småtråkig story.

Men om jag skall vara ärlig så skall jag sätta mig in i Witcher 3 så snart jag får tid. Kom till baby-spöket sen har jag inte haft tid eller lust. Har en 8 månaders baby hemma så jag kan inte leva mig in i spel-babys just nu.

Men som du sade. Det är en smaksak, fast jag tycker man får mer för pengarna med Fallout. Fast när jag spelat Witcher 3 fler timmar kanske jag ändrar åsikt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli