PC hittar ej Nexus 9 efter Android 7 upg.

Permalänk
Medlem

PC hittar ej Nexus 9 efter Android 7 upg.

Skepp och hoj!

Efter en, för längesedan nu uppgradering till Android 7 på min Nexus 9 så har jag problem att kunna föra över filer mellan Tablet och PC.
Problemet ligger i att min PC inte får upp min Tablet i "Den Här Datorn" längre.
Funkade som kanske förstått helt klockrent innan.

Tittar jag över listan på "anslutna enheter" så finns Tableten med, dock som "ej specificerad enhet" under benämningen 'Android'
Tog mig vidare in på "Egenskaper" för enheten då jag ville se om man kunde lösa det med en uppdatering utav drivrutiner, men använder tydligen de senaste.
USB Felsökning är fixat på Tableten.
Samtliga settings är precis som innan uppgraderingen av Android 7 och det var som sagt inga bekymmer då.

Tar jag ner 'Rullisten' och väljer "file transfer" när USB kabeln är ansluten så händer inget.
Kör jag valet att föra över foton så kommer Tableten upp i "Den Här Datorn" men endast tillgång till fotoalbumet.

Nån som haft samma bekymmer och lyckats lösa det och har lust att dela med sig av hur?

Tack på förhand!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Ja, glömt bort mitt inlägg här.
Problemet kvarstår än idag och även efter en Återställning av Plattan så kvarstod problemet.

Har löst mitt filöverföringsproblem med ShareIT's applikation för Dator och Tablet.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos