Permalänk

Tjafs 2.0

Edit: har bytt min FX 6300 mot Intel i3, ny mammabärda och minne med. Något snabbare, lägre strömförbrukning och jag kan alltid peta in en i7:a framöver. AMD-plattformen kändes mer begränsad. Merkostanad ca: 500 kr.

Ville ha något relativt prisvänligt som ändå fixar nyare spel som t ex Battlefield 1. Ska även vara tyst. Ingen av de tre fläktarna snurrar snabbare än 750 rpm.

Har förmodligen bränt för mycket på chassi och nätagg men står inte ut med billigare grejer där tyvärr.

GeForce GTX1060 WF OC 6GB
SuperNOVA 650 GQ
Intel Core i3 6100 3,7GHz
Corsair Vengeance LPX 3000mhz 2x8GB
Gigabyte Z170-GAMING K3
Be quiet Rock
Fractal Design Define S
Samsung 120 GB SSD

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Snyggt, enkelt och stilrent!

Permalänk
Avstängd

CPU kylaren ska du sätta så luftflödet går bakåt

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@Jaeger90: Står i galleriet att TS inte fick det att fungera så, kanske har att göra med att AMD fäst anordningen men det känns som en väldig förbisikt av BeQuiet.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@Jaeger90: Står i galleriet att TS inte fick det att fungera så, kanske har att göra med att AMD fäst anordningen men det känns som en väldig förbisikt av BeQuiet.

Kan bekräfta att jag inte heller fick det att funka på AM3 socket. Samma kylare. Kanske har missat någonting? Tror dock det påverkar väldigt lite i praktiken.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Bytt mot Intel nu, något snabbare och kylaren pekar åt "rätt" håll.

Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@Jaeger90: Står i galleriet att TS inte fick det att fungera så, kanske har att göra med att AMD fäst anordningen men det känns som en väldig förbisikt av BeQuiet.

Skrivet av BrottOchStraff:

Kan bekräfta att jag inte heller fick det att funka på AM3 socket. Samma kylare. Kanske har missat någonting? Tror dock det påverkar väldigt lite i praktiken.

Är inte helt ovanligt att det blir så på AMD moderkort tror kylartillverkarna främst designar mot intel och bara får det att fungera på AMD. Därför tycker jag det är väldigt bra att AMD ser ut att gå över till en annan hålbild som är liksidig med AM4.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad har du lagt på bygget totalt, om du inte räknar med de delar som byttes ut?