Gigabyte börjar sälja grafikkort och moderkort under varumärket Aorus

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte börjar sälja grafikkort och moderkort under varumärket Aorus

Taiwanesiska Gigabyte säljer sedan tidigare bärbara speldatorer och tillbehör under varumärket Aorus, men detta ska nu utökas till att även inkludera grafikkort och moderkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fjantigt namn.

Permalänk
Medlem

Onödigt, gigabyte låter så mycket bättre

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Onödigt, gigabyte låter så mycket bättre

Ja Terabyte hade varit tusen gånger bättre.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Ja Terabyte hade varit tusen gånger bättre.

Nästan så det skulle varit 1024 ggr bättre

Vet inte riktigt vad Aorus är för något..
Aurochs hade iaf vart ett djur som fanns en gång i tiden.. Tauros kunde vart lite coolare.

sedan den lilla armen på örnen ser bara konstig ut.. möjligtvis påminner det lite om Mighty Eagle (Angry Birds).

Permalänk
Avstängd

Hoppas att dom plockar bort lysdioder, dekaler och magasin-formade kylflänsar från deras vanliga icke-Aorus moderkort nu.

Permalänk
Medlem

AAAOOOHRUUUSSSS! AAOOH! AOOOH!

Permalänk
Medlem

Kom direkt att tänka på Asus Aura när jag läste namnet, någon annan? Kanske inte det man vill som tillverkare..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Gräsligt som vanligt. Den här branschen är allvarligt skadad.

Permalänk
Medlem

Aonus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på Gigabyte? Aorus är hemskt namn som får mig att tänka på något sorts sammarbete mellan Angola och Ryssland. Weird. Dessutom är det svårstavat och svåruttalat. Om man inte redan vet hur de stavas är det ju hopplöst att stava det.

Tänk dig själv att någon säger att det köpt en "Aorus" och du inte vet hur det stavas. Hur stavar man det då? "Avruss", "Aouvrus", "Awrus".... Pissdåligt namn helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Är det en arm som spänner sig under örnhuvudet eller en underkäke som får den att se speciell ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Finns väl större vinst på kort där man klistrat på röda eller svarta flänsar på VRM:erna och kanske täckt annan elektronik med plast, och stoppat det i en låda med "fräck" logotyp.

Så det är vettigt ut ett affärsperspektiv, jag är för idén.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Finns väl större vinst på kort där man klistrat på röda eller svarta flänsar på VRM:erna och kanske täckt annan elektronik med plast, och stoppat det i en låda med "fräck" logotyp.

Så det är vettigt ut ett affärsperspektiv, jag är för idén.

det går inte att göra med Gigabyte namnet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hade varit bättre om de satsat på att höja kvaliteten än att lägga på ett extra namn. Inte för att jag tycker Gigabyte har dålig kvalitet nu, men känner de att de kan bli konkurrenskraftigare så är det nog inte namnet de skall slipa på, om de nu inte vill fiska P12 förståss, men du saknas något i stil med Xtr3mE.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kom direkt att tänka på Asus Aura när jag läste namnet, någon annan? Kanske inte det man vill som tillverkare..

Det första jag tänkte på var att det var väldigt likt Asus. Tänkte inte ens Aura, men den kombon är ju skrämmande lik. Gigabytes idé kanske är att sno marknadsandelar av Asus pga namnet.

Permalänk
Medlem

vad ska gigabyte släppa då? bara grafikkort?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

vad ska gigabyte släppa då? bara grafikkort?

Dom kommer nog fortsätta med moderkort under Gigabyte. Det är ju bara 'gaming' modeller som ska gå under Aorus.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

det går inte att göra med Gigabyte namnet?

Jodå. Men de tror väl mer på att ha två olika varumärken. Många företag som gör så, fast de brukar inte prata om det så mycket bara.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Proffsmobbare

Det kan inte bli lökigare än Republic of Gamers iallafall, alltid något.

Permalänk
Avstängd

Är det nån som vet hur man ska uttala namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det påminner mig om staden Aunus i finska Karelen, som efter den ryska ockupationen bytte namn till Olonets.

Otur med namn är inte nödvändigtvis ett nytt påfund...

Permalänk
Avstängd

Nä detta var lite för mycket för min del.
Dom skulle behållt det inarbetade namnet Gigabyte och Aourios, på slutet bara.
För många, kommer ju ordet vara helt totalt okänt,Och välja ett etablerat märke.
Är ju inte alla som har så bra koll som vi på sweclockers.:)
(Jag är dock en Asus fan)
Har så sjukt dåliga minnen av mitt första egna bygge,som var på ett Gigabyte moderkort.
Men dom är säkert jättebra,jag hade otur bara.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv

Föredrar Gigabyte.

Men detta lär gå hem hos majoriteten, bling bling och "coola" namn säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Är det nån som vet hur man ska uttala namnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Aworuss, med ett rätt mjukt w. Mer som au-å-russ typ. Det är det som sägs om deras laptops iaf på reviews och sånt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Deras logga påminner mig om Doc Brown från BTTF när han satte eld på soptunnan

Permalänk
Medlem
Skrivet av EC87:

Ja Terabyte hade varit tusen gånger bättre.

Kilobyte det värsta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Så som dem ändrar i namn mm så borde dem heta Flexobyte

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Udda val på namn men så länge de har kvar sin kvalite så duger det för mig.
Mitt moderkort för 800 spänn som man köpte för 6 år sedan rullar på bra än.
Dock så har det blivit lite glappt i pci-e sloten pga att man inte skruvade fast grafikkortet och hade datorn ståendes i x antal månader.
(Inte något litet grafikkort man har direkt.)

Dock får man full prestanda fortfarande trots att den är lite glapp heh.
(Får sätta skruv i undersidan av grafikkortets pci plåt istället för mitten eller översta hålet i linje med pci-e slotten)

Och ändå så råkade man även sätta dit ramminne för löst när man byggde datorn så det luktade bränt från ramminnet men den slotten och ramminnet funkar än ^^.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Vad var det för fel på Gigabyte? Aorus är hemskt namn som får mig att tänka på något sorts sammarbete mellan Angola och Ryssland. Weird. Dessutom är det svårstavat och svåruttalat. Om man inte redan vet hur de stavas är det ju hopplöst att stava det.

Tänk dig själv att någon säger att det köpt en "Aorus" och du inte vet hur det stavas. Hur stavar man det då? "Avruss", "Aouvrus", "Awrus".... Pissdåligt namn helt enkelt.

finns säkert någon psykologisk studie som visar att vissa bokstäver i namn gör att det säljer bättre.

frågan är varför Fågeln i loggan är det en underkäke eller benen på fågeln.. eller är det en människoarm ?

verkar vara nånting att det ska börja på A ? sorterar man efter tillverkare så hamnar dom på första sidan.. Asus, Aopen, ASRock, Acer.
med gratis antivirus är det ju nästan samma Avast, avg, avira


wikihttps://en.wikipedia.org/wiki/AORUS
Origin
The brand name "AORUS" is coined from an Egyptian god, Horus, known to be the god of war and hunting, which is depicted as a falcon. The falcon head is therefore used as AORUS's brand logo. According to employees, the first letter of HORUS was changed to "A" to represent the brand as "A team".

http://forum.aorus.com/forum/main-forum/5170-what-does-aorus-...
As far as the logo it is a Falcon head just like Horus had, and the arm is supposed to symbolize performance.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644