Vad tror ni om CSGO's framtid 2017?

Permalänk
Medlem

@C4B12:

Vad jag menade var att på pro scenen är loda medelmåttig, han platsar inte i något annat premier lag, det är därför han är kvar i alliance som inte varit på sedan just 2013 när det blev carried av S4. Fortfarande har han alltså tjänat mer än många av våra svenska CS-proffs som hållt absolut högsta världsklass och rankats i toppen i sina lag i flera år har gjort.

E-sport kommer bara att växa och bli större, men de stora pengarna kommer inte att finnas i CS, de kommer att som nu finnas i mobas.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Framtiden som tävling kommer nog att fungera, men MM skulle ju behövas fixas till så det bara sjunger om det, men det enda som dom fixar är en massa jävla skins och skit som inte tillför något till spelet.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av htbtoma:

@Blomkungen: ja så kanske det är men kollar du på earnings så ser du att tex olofmeister, jw, flusha mfl som varit i toppen i flera år "bara" har tjänat 300-400k usd. jämför det med nån medioker spelare i lol eller dota, de har tjänat mycket mer än toppen i CS:GO. tex loda i alliance, är långt ifrån att vara en av de bästa i pro dota och han har tjänat 650k usd.

CS:GO kanske har ökat från låga nivåer, men det är långt efter tex lol och dota

Du har bevisligen ingen koll på vad du talar om... Han har varit en av scenens mest stabila carries under många många år. Han var en av de största redan under ettans storhetstid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Jag vet inte, men någonting är det som gör att ett F2P MOBA-spel har kommit ikapp och passerat ett av de tidigaste esportspelen genom tiderna som CS faktiskt är. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad men känns som det är något med hur man lär sig spelet/kommer in i det.

Du tror inte det kan bero på att spelen just är F2P och också är mycket mer lättdrivna då man inte behöver mer än 40-50 fps i ett moba för att klara sig utan problem.

Ingen kommer in i ett moba och förstår det fort, det tar veckor innan du kan grunderna och alla hjältars abilities.

Permalänk
Medlem

@Dunder:

eh jo, jag har själv spelat inhouse och pickup med loda massvis med gånger i dota. Den som säger att han topp-presterat någongång sedan 2013 har inte sett speciellt mycket dota 2. i princip alla andra pro teams har bättre carries med betydligt bredare hero pools. Men oavsett vad du och jag tycker om loda som spelare så var inte det poängen utan att du tjänar mer i mobas även om du inte tillhör toppen jämfört med de absolut bästa i CS:GO. och JAG tror att utvecklingen kommer att fortsätta däråt och bidra till att CS sakta dör ut som e-sport (inte sagt att folk slutar spela causal/for fun) men som e-sport har CS ingen lysande framtid om inte pengarna finns där, precis som intresset för SC2 i princip dött ut helt utanför Korea

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av htbtoma:

@DunderKlumpen:

eh jo, jag har själv spelat inhouse och pickup med loda massvis med gånger i dota. Den som säger att han topp-presterat någongång sedan 2013 har inte sett speciellt mycket dota 2. i princip alla andra pro teams har bättre carries med betydligt bredare hero pools. Men oavsett vad du och jag tycker om loda som spelare så var inte det poängen utan att du tjänar mer i mobas även om du inte tillhör toppen jämfört med de absolut bästa i CS:GO. och JAG tror att utvecklingen kommer att fortsätta däråt och bidra till att CS sakta dör ut som e-sport (inte sagt att folk slutar spela causal/for fun) men som e-sport har CS ingen lysande framtid om inte pengarna finns där, precis som intresset för SC2 i princip dött ut helt utanför Korea

Njae, du har fel där. Att laget man spelar i inte har gjort några stordåd betyder inte att en spelare är "medioker" (fast nu vann de iofs ett par stora turneringar också när de återförenades). Någon liten hero pool har han ju inte heller, så vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg...

Att ARTS har mer pengar är inte konstigt om det finns fler spelare, vilket är helt naturligt för F2P-spel, och det är ingen signal överhuvudtaget för att CS är på medgång. Det är vi ett olika spel och folk kommer alltid vara intresserade av olika.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

csgo kommer dö mer och mer.... valve är retards

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så uselt optimerat cs-go är nu så lär det dö snabbt! för varje update så får mer och mer folk problem med FPS'en som typ 25-30st gör en tråd om varje vecka!
Jag själv har gjort allt för att optimera cs-go hade bra fps runt 300-450 sedan kom en update och fps'en störtdök till 180-250.
tacka vet jag Condition Zero och dess svenska servrar och 1.6.
Valve lyssnar inte på sina kunder/spelare utan kör sitt race. dem gräver sin egen grav.

Permalänk
Medlem

Valve borde även släppa nya kartor oftare.

Varför ta bort kartorna från den tidigare operation för att sedan låta oss vänta minst ett halvår på dom nya.. Spelar väl ingen roll om vi kan spela dom andra så länge

Är ju gaanska så less på dom som finns nu.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Valve borde även släppa nya kartor oftare.

Varför ta bort kartorna från den tidigare operation för att sedan låta oss vänta minst ett halvår på dom nya.. Spelar väl ingen roll om vi kan spela dom andra så länge

Är ju gaanska så less på dom som finns nu.

För att Valve har slutat att bry sig om CS för länge sen, det enda som som tänker på nu är hur mkt pengar som kan tjäna på sina jävla cases.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

För att Valve har slutat att bry sig om CS för länge sen, det enda som som tänker på nu är hur mkt pengar som kan tjäna på sina jävla cases.

Håller med fullständigt.
Även hur det gått överstyr med priserna på vissa skins

De senaste uppdateringarna av spelet vilka endast gjort det mer barnvänligt med ljudeffekter och blaj uppskattas inte heller av mig.
Verkar som deras nya målgrupp är 8-12 åringar.

Dock så är det värsta av allt fuskarna.
Ibland mina 11 senaste matcher så i 10 av dessa matcher har en motståndare blivit VAC-bannad (inom 2 veckor efter avslutad match).
Det säger väl en hel del om hur mycket det fuskas !!! (i lite drygt 90% av alla mina matcher under 2 veckor fuskas det)
Har allvarligt funderat på att avinstallera spelet just på grund av detta.

Så min uppfattning om CSGO:s vara eller icke vara under 2017 är att fler spelare kommer att sluta än det kommer att börja, så sett över en längre tid ser det inte ljust ut för det spelet.

Visa signatur

Gigabyte Z390 gaming-X, Intel I9 - 9900K, 32Gb DDR4 (3200mhz), Nvidia GTX 1080Ti 11Gb, M.2-SSD:250Gb Samsung 970evo+, SSD 240Gb S-ata, HDD:1 Tb, Nätdel Fraktal Design"Integra" 650W
(CPU+GPU vattekylt, customloop 5x120rad. ca 3L vätska)
Skärm:AOC 32" 100hz (1440)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OneManArmy:

Håller med fullständigt.
Även hur det gått överstyr med priserna på vissa skins

De senaste uppdateringarna av spelet vilka endast gjort det mer barnvänligt med ljudeffekter och blaj uppskattas inte heller av mig.
Verkar som deras nya målgrupp är 8-12 åringar.

Dock så är det värsta av allt fuskarna.
Ibland mina 11 senaste matcher så i 10 av dessa matcher har en motståndare blivit VAC-bannad (inom 2 veckor efter avslutad match).
Det säger väl en hel del om hur mycket det fuskas !!! (i lite drygt 90% av alla mina matcher under 2 veckor fuskas det)
Har allvarligt funderat på att avinstallera spelet just på grund av detta.

Så min uppfattning om CSGO:s vara eller icke vara under 2017 är att fler spelare kommer att sluta än det kommer att börja, så sett över en längre tid ser det inte ljust ut för det spelet.

Ja en fuskare blir det bara mer och mer av. har spelat en del matcher där dom blivit vaccade under matcherna oxå.

Sen stör jag mig så sjukt mkt på att dom bara vill ha in pengar men att fixa spelet lägger dom noll fokus på, har själv flera polare som avinstallerat samt tagit bort spelet ur sitt bibliotek på steam för att dom är så trötta på skiten som Valve håller på med.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tror ni underskattar den stora massan. CS:GO-turneringar har fortfarande de största tittarsiffrorna på Twitch t.ex. Jag tittar t.o.m. som inte spelat CS seriöst på över 10 år
Hur som helst så cashar nog Valve in tillräckligt på Team Fortress 2, CS:GO och DOTA2 för att inte behöva vara särskilt oroliga.

Men CS:GO är så jävla tråkigt att spela, det håller jag med om

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av miniryo:

CS har alltid varit ett cleant spel och det börjar gå överstyr.

En av anledningarna till att jag slutade efter 1.6. Det var benämningen av "cleant" imo.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Det peakar nu men kommer att sakta börja sjunka i spelare och views, för att sedan vara lika opopulärt internationellt sett som Starcraft 2 (vilket fortfarande är populärt i främst Sydkorea om jag inte har fel, men som knappt syns på t.ex. Twitch längre).

Permalänk
Medlem

Jo for csgo går ju verkligen neråt. Nästan 200000 Pers tittade på en for fun turnering i helgen med noll proffsspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jo for csgo går ju verkligen neråt. Nästan 200000 Pers tittade på en for fun turnering i helgen med noll proffsspelare.

Vet många som kollar men inte spelar. Bara för att folk kollar på Streams så betyder ju inte det att valva kan förstöra det totalt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Förstör vet jag inte, alla patches under hösten har ju varit positiva. Nya vapenljuden är väldigt mycket bättre om man bortser från nostalgi. Det verkar ganska tydligt att en source 2 port är på G så vi får se efter majorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Förstör vet jag inte, alla patches under hösten har ju varit positiva. Nya vapenljuden är väldigt mycket bättre om man bortser från nostalgi. Det verkar ganska tydligt att en source 2 port är på G så vi får se efter majorn.

Det dom förstör är ju med alla skins som dom pushar ut, som handsklådor, bättre dom satsar på bättre grejer än det och balanserar upp spelet helt, T.ex Dust 2 kan alla spela men Inferno blir mkt jobbigare. det skulle således vara bättre att uppdatera alla maps samt komma med nya maps ist för att pusha ut en massa onödigt skit. Men sen tycker ju alla olika och det är väll bra det oxå

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@BM-Mods: Skins är ju inget valve gör, majoriteten av skins gör communityn och valve lägger bara in dom i en låda och säljer. Varför skulle dom inte lägga den kvarten någon gång i månaden på det?

Hur menar du med uppdatera inferno för att folk inte kan spela den? För att den är mer komplex? Isf tror jag inte du förstår vad CS handlar om.
Pusha maps i ett tävlingsspel är efterblivet.

Permalänk
Medlem

Enda man hoppas på är ju andra banor dom som finns är ju inte någe spännande.
Dom borde väl släppa ett operation nu snart så dom ska släppa en ny låda oxå!.
Men denna vecak lr nästa är väl Major stickers som kommer iaf.
Vet att det är flera som jag spelade med. Som bytt spel eller avlsutat helt tills det kommer en ny operation. Annars får man väl hoppas att dom byter till source2.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Spelet lär ju inte dö ut inom närmsta tiden. Visst kan man sitta och debattera om hur CSGO gambling har påverkat spelet ute på twitch och youtube där tittar siffrorna har rasat.

Det CSGO saknar är ett riktigt anti cheat för att komma tillbaks till toppen, tycker själv att det inte ska vara nödvändigt att köpa Faceit premium eller liknande tjänster som har ett bättre system mot fuskare bara för att slippa fuskare.

Sen att dom ändrar på banorna är ju helt kasst, visst kan det kännas omodernt med äldre texturer men vi spelare har ju inte klagat så why valve

Permalänk
Inaktiv

Och jag som kör CS condition zero än

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela för ungefär 2 månader sedan. Har spelat sen cs sen ~2002 och cs:go sen betan. Men har fått nog av ryssarna nu. Kommer inte börja spela förren de inför ett system där man kan välja bort ryssarna. Bra för dom och bra för oss. De pratar ändå bara ryska och vill bara spela med de som pratar ryska.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@BM-Mods: Skins är ju inget valve gör, majoriteten av skins gör communityn och valve lägger bara in dom i en låda och säljer. Varför skulle dom inte lägga den kvarten någon gång i månaden på det?

Hur menar du med uppdatera inferno för att folk inte kan spela den? För att den är mer komplex? Isf tror jag inte du förstår vad CS handlar om.
Pusha maps i ett tävlingsspel är efterblivet.

Komplex? den är inte direkt ändrad och då har jag spelat inferno sedan 1.6. jag tänker mer grafikmässigt att den har blivit mkt mer krävande nu efter updaten. Jo vist dom gör inte skinsen, men med så mkt pengar som dom gör på detta så borde dom kunna fixa till spelet oxå. Varför är det fel att Pusha maps i ett tävlings spel? är väl kul med lite nya maps oxå än att springa runt som en rabies smittad höna på mirage osv 24/7

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@BM-Mods: Förstår du inte varför det är fel att pusha nya maps i ett tävlingsspel så är det ganska uppenbart att du aldrig spelat seriöst så den diskussionen går inte att ha.

Jo att den blivit mycket mer krävande märks, som sagt det är tydligt att det går mot en source 2 port snart. Nya models, maps som använder texturer och funktioner som är ghettomoddade in i source motorn osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casass:

csgo kommer dö mer och mer.... valve är retards

Skickades från m.sweclockers.com

Hört den kommentaren ända sedan den allra första uppdateringen till CS:GO släpptes. Innan dess när uppdateringar till CS släpptes, innan dess när Steam blev ett tvång till CS, innan dess när 1.3 blev 1.4........

Poängen är att nej, CSGO kommer inte dö.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@BM-Mods: Förstår du inte varför det är fel att pusha nya maps i ett tävlingsspel så är det ganska uppenbart att du aldrig spelat seriöst så den diskussionen går inte att ha.

Jo att den blivit mycket mer krävande märks, som sagt det är tydligt att det går mot en source 2 port snart. Nya models, maps som använder texturer och funktioner som är ghettomoddade in i source motorn osv.

Nej men jag har kompisar som spelar seriöst och har spelat seriöst och alla dom vi ha nya maps. Vad skulle felet vara med att lagen skulle få lära sig lite nya tacs osv? jag ser det som något possitivt och skulle nog kanske ge mindre kända lag en chans att komma upp sig lite, då det idag är väldigt svårt att mäta sig mot NiP,Fnatic osv som har sina tacs så djupt i blodet att man inte kan ta dom.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Cs kommer inte dö ut.
Det blir bara större och större var dag som går.
Dessutom så tycker jag personligen att valve gör rätt i att byta ljud, bygga on kartor, och uppdatera spelet kontinuerligt.
Vi som spelare får då anpassa oss och lära oss nya saker (finns givetvis bra/mindre bra uppdateringar).
Sen så är det även så (tyvärr) att csgo inte ÄN!! Riktigt tagit sig hela vägen till Asien, vilket har en stor påverkan.

Permalänk
Medlem

CS GO kommer inte att dö ut, gillade att de bytte ljud för vapen. Nice i mina öron men att börja modda som fan & släppa allt möjligt är ingenting jag gillar. Det ska vara enkelt & bra precis som cs varit innan ex 1.6
Men det är bara vad jag tycker!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||