Kalle Ankas jul – Bör man hålla fast vid traditionen?

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att kunna se alla jul filmer oklippta för nått år sen var det en som laut alla fina julfilmer oklippta attan de var många timmars tittande på gamla godingar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Jag kollar inte mer på Kalle ankas jul..men jag bryr mig inte om andra tittar på det..

Sen kan jag hålla med samtliga...

-Bojkotta Aftonbladet..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Ja herregud, att man kan sura för att folk vill titta på tecknat som tradition under julen. Kan man sjunka lägre är frågan?

Permalänk
Avstängd

SVT är väldigt vänster om några år är kalle borta till 100%.

Men du kommer likt förbannad behöva betala din tv-licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

om några år är kalle borta till 100%.

Ytterst tveksamt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Årets Kalle avklarad med en obligatoriska powernappen i mitten God Jul alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sneglade lite på kalle då tv'n var trasig så jul tomten blev en svart man! All snö blev också svart så kändes passande då det bara är just svart asfalt man ser ute här just nu.
La märke till att den "hemska rasistiska" dockan var borta nu men ett par stereotypiska kineser är det förstås inga problem med att ha kvar?

Skippade helt presenter och åt en curry gryta med ris som jul mat för att sedan spela Munchkin till 2 på natten, bästa julen hittills.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

SVT är väldigt vänster om några år är kalle borta till 100%.

Men du kommer likt förbannad behöva betala din tv-licens.

Ja, den ska bli skattefinansierad så att ingen kommer undan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Snart kommer kalle-anka och det andra försvinna till slut för att det anses vara för o-PK och våldsamt.. så kolla på kalle anka och hans vänner så länge ni kan.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Snart kommer kalle-anka och det andra försvinna till slut för att det anses vara för o-PK och våldsamt.. så kolla på kalle anka och hans vänner så länge ni kan.

Utveckla gärna hur det är "O-PK" och således kommer att försvinna?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Utveckla gärna hur det är "O-PK" och således kommer att försvinna?

De har läst det på Flashback, det måste vara sant...

Permalänk
Medlem

Ja så svårt är det väl inte? Vill du inte se kalle? Gör inte det. Vill du inte äta sill på jul? Gör inte det då. Vill du inte äta julskinka? gör inte det. Vill du inte fira jul? Gör inte det...

Disney har pajat mycket med den timme av tecknat dem "bjuder" på varje år. Tar man bort en docka pga hudfärg så har dem mer att ta bort, men jag tycker själv att det känns mer "rasistiskt" att ta bort dockan. Finns även sekvenser i början som dem tagit bort , tomten läser ju tex två önskelistor. mot slutet har också delar försvunnit.

Äsch hoppas ni fått fina julklappar i år

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade faktiskt på Kalle nu i Jul efter att ha dissat det i ett antal år. Medans vi släkten kolla och klagade på allt Disney gjort med programmet så märker man mer saker som borde tagits bort om man ska hålla de linjerna man gått efter sen tidigare.

Tomtens verkstad.
För övrigt så är programmet alltid varit extremt nerklippt. Som alla vet så har den blonda och den mörka dockan blivit borttagna. Även i den lilla paraden så har den judiska dansandedockan blivit borttagen samt stridsvagnen. Dock så finns det fortfarande x-antal saker kvar. Som tex när paraden börjar så är de svarta musikanterna "stereotypiskt" representerade med stora röda läppar. De Kinesiska dockorna som blir skrämda av spindeln.

Kalles fotografiska expedition
Också nerklippt. Scenen mer kalle och maskingeväret är helt borta. Förekommer rätt mycket våld fortfarande som är okej. Dock så är fågelns självmordsteater med både snara och pistol fortfarande med. För inte att tala att hanger Kalle en cigarr som han tydligen njuter av (tobaksreklam?!)som sedan exploderar.

Tjuren Ferdinand
Många våldsamma scener är borttagna. Dock så är de stereotypiska tjurfäktaren, picadorerna samt bandiljärerna kvar. Bara att ett barnprogram om tjurfäktning får vara kvar är enligt mej konstigt.

Husvagnssemestern.
Nerklippt. Husvagnskaoset har praktiskt taget klippts bort. När Långben får en stöt så han får popcorn också. Dock så får scenen vara med när Kalle badar och vansinnigt och våldsamt motar bort de nyfikna små fåglarna för att de tjuvkikar på när han badar. (utan byxor dock med tröja wtf?!)

Varför ens censurera allt detta från första början? Ingen respekt för ritare och regissörer mm?
När de ändå gjorde om programmet så hade de väl kunnat gjort om det för att passa 16:9.

Permalänk
Medlem

Det är ju minst 10 15 år sedan det var massor av skriverier om hur Kalle, och hans utbrott inte var lämpliga för barn, och efter det försvann "klassiska Kalle" i princip helt från TV. Och ersattes med moderna Kalle i olika tappningar helt och hållet. Eftersom jag inte har TV, och inte tittar hos andra mer än slumpmässigt, så kan jag inte svara på om det fortfarande är så, men jag misstänker starkt att allt vad "klassiska Kalle" syns i TV numera är just julafton. Och det man vände sig mot var Kalles(?) temperamentsutbrott.

Skrivet av employed:

Husvagnssemestern.
Nerklippt. Husvagnskaoset har praktiskt taget klippts bort. När Långben får en stöt så han får popcorn också. Dock så får scenen vara med när Kalle badar och vansinnigt och våldsamt motar bort de nyfikna små fåglarna för att de tjuvkikar på när han badar. (utan byxor dock med tröja wtf?!)

Fast popcorn scenen har väl aldrig varit med i "julklippningen" ?

Skrivet av employed:

Varför ens censurera allt detta från första början? Ingen respekt för ritare och regissörer mm?

All klippning är inte "censur". Ferdinand, campingresan, och jultomtens verkstad är strax över 7 minuter långa i "original" tillstånd, Djungelboken och Robinhood är "feature films" med 78 & 83 minuters längd respektive.
Vad jag menar är att det i det närmaste självklart blir grejer som klipps bort, även om det inte är för att uppfylla en rent politisk agenda, bara för att kunna komprimera allt materialet till en timma.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Sedan flera år tillbaka så har vi inte någon TV på julafton. Numera handlar det om att umgås med familjen/släkten. Kalle Anka har man sett så många gånger att man kan det utantill.