Ny datorskärm, Philips Brilliance BDM4350UC eller Ultrawide?

Permalänk
Inaktiv

Ny datorskärm, Philips Brilliance BDM4350UC eller Ultrawide?

Hej!

Är ny här på sweclockers och behöver hjälp att välja en ny datorskärm.
Har kollat på Philips Brilliance BDM4350UC som är 42,5 tum, tror dock att den skärmen kommer att vara för stor för mig då jag sitter nära. Det som lockar mig är om man skulle kunna minska "displayytan" genom att köra i tex: 2160x1440p.
Någon som vet om det möjligt? Vet att man kan dela upp skärmen i 4 st full hd med "multiview". Isåfall skulle jag kunna använda den som en mindre datorskärm vid skrivbordet, och som en fullstor 4K skärm till film ect.
(Mitt skrivbord sitter en bit framför min säng)

Har också kollat på dessa skärmar: Dell UltraSharp U3415W, LG 34UC88-B & LG 27UD68-W.
Vill ha en skärm som jag kan använda både som "arbetsskärm" och till filmer/serier & gaming.
Vad skulle ni köpt/rekommenderat? Hoppas kunna få någon rabbat på mellandagsrean, ska också köpa en ny dator då.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har den äldre Philips-modellen och är väldigt nöjd med den. Det man behöver tänka på är att fixa ett nytt stativ som gör att den hamnar längre ner då den annars har en tendens att kännas för hög. Det går givetvis köra lägre upplösning utan problem, då med black borders. Det som är bra här är just att det är en VA panel och man stör sig inte på dom svarta kanterna.

Skulle dock vilja haft den krökt då man sitter nära skärmen och hörnen hamnar lätt i "fel vinkel". Därav skulle jag aldrig välja en ultra-wide-skärm, om den inte vore kraftigt krökt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279725:

Hej!

Är ny här på sweclockers och behöver hjälp att välja en ny datorskärm.
Har kollat på Philips Brilliance BDM4350UC som är 42,5 tum, tror dock att den skärmen kommer att vara för stor för mig då jag sitter nära. Det som lockar mig är om man skulle kunna minska "displayytan" genom att köra i tex: 2160x1440p.
Någon som vet om det möjligt? Vet att man kan dela upp skärmen i 4 st full hd med "multiview". Isåfall skulle jag kunna använda den som en mindre datorskärm vid skrivbordet, och som en fullstor 4K skärm till film ect.
(Mitt skrivbord sitter en bit framför min säng)

Har också kollat på dessa skärmar: Dell UltraSharp U3415W, LG 34UC88-B & LG 27UD68-W.
Vill ha en skärm som jag kan använda både som "arbetsskärm" och till filmer/serier & gaming.
Vad skulle ni köpt/rekommenderat? Hoppas kunna få någon rabbat på mellandagsrean, ska också köpa en ny dator då.

Tack på förhand

En kollega har en sådan skärm som arbetsskärm på jobbet. Den är jättebra - men bara till arbete. Skulle inte vilja spela spel på den, då den inte är speciellt snabb. Det blir eftersläpningar om man gör snabba saker.
Elgiganten har väl UHD-skärmen, predator 34" till reapris just nu?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"