Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Inaktiv

Den kom tillslut!

Persona 5 blev 25'e retail-spelet till PS4. Kändes som det var värt en bild på hyllplanet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Persona 5 blev 25'e retail-spelet till PS4. Kändes som det var värt en bild på hyllplanet med.

https://i.imgur.com/kphzZjr.jpg

Bra val att köpa Persona 5, underbart spel! Tog cirka 100 timmar för mig att köra igenom det

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Bra val att köpa Persona 5, underbart spel! Tog cirka 100 timmar för mig att köra igenom det

Hade egentligen tänkt vänta ut en PC eller Switch-version men när Webhallen var nere på sista exemplaret så gick det inte att låta bli hehe.

Permalänk
Medlem

@xeRoos: Hur och var kopplade du i den gula kabeln? Väntar på en liknande lösning från Kina men det står inte var den ska koppas.

Visa signatur

AMD 5800X Asus TUF B550-PLUS Asus GeForce GTX 1070 Strix AOC Agon AG271QG 16GB Corsair Vengeance 3600MHz Fractal Design Newton R3 600W Fractal Design Define R4 Asus Xonar Essence STX Philips Fidelio X1 Ducky Shine MX Blue Razer Naga

Permalänk
Medlem

Datordelar till svärfar. Kul att kunna göra något för honom, annars brukar det alltid vara han som hjälper mig och min fru.

Det blir en halvmodern i3 7100-maskin med 8Gb DDR4 minnen i smidigt FD Core 1100 chassi. PSUn är en tävlingsvinst så hela maskinen (ink. Win 10) gick på under 3 800:- då jag skippade grafikkort.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av D4NN3N:

Nu har man uppgraderat till AMD Ryzen 1600 från 2500K

http://i63.tinypic.com/332wdc4.jpg

http://i66.tinypic.com/29qhy0m.jpg

http://i68.tinypic.com/241nqkj.jpg

Det ända dåliga var att Coolermaster AM4 bracket gjorde att kylaren är vänd åt fel håll.

Hur mycket påverkar det att kylaren är felvänd? Hamna i samma sits nät ja skulle hjälpa en kompis bygga en dator nyligen. Sjukt ogenomtänkt.. Trodde jag hade gjort fel själv men fanns inget annat sätt att få fast kylaren på så vi lät det vara.. Men inte hört något klagomål från han än dock vet ja inte hur mycket han har koll på thermals heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu fattas bara en del, cpu:n. Men den kommer imorgon så till helgen skall det uppgraderas 😊

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur mycket påverkar det att kylaren är felvänd? Hamna i samma sits nät ja skulle hjälpa en kompis bygga en dator nyligen. Sjukt ogenomtänkt.. Trodde jag hade gjort fel själv men fanns inget annat sätt att få fast kylaren på så vi lät det vara.. Men inte hört något klagomål från han än dock vet ja inte hur mycket han har koll på thermals heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läste en utförlig recension med jämförelser nyligen och skillnaden var förvånande nog bara någon enstaka grad, i en viss kombination lyckades de till och med sänka temperaturen genom detta monteringssätt!

Tyvärr minns jag inte var jag läste artikeln någonstans men jag ska leta runt lite och uppdaterar inlägget om jag lyckas fiska fram länken.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur mycket påverkar det att kylaren är felvänd? Hamna i samma sits nät ja skulle hjälpa en kompis bygga en dator nyligen. Sjukt ogenomtänkt.. Trodde jag hade gjort fel själv men fanns inget annat sätt att få fast kylaren på så vi lät det vara.. Men inte hört något klagomål från han än dock vet ja inte hur mycket han har koll på thermals heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Om fläktarna är vända att blåsa uppåt och det är öppet/utblås i toppen så är denna montering kanon. Kör själv så sedan 4 år på maskinen i sign. Trots det dåligt att man inte kan välja själv.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Nu sitter nya knivlisten uppe, en fin skapelse det där!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0s3n:

@xeRoos: Hur och var kopplade du i den gula kabeln? Väntar på en liknande lösning från Kina men det står inte var den ska koppas.

Den gula kabeln kopplas mot den röda 12v-kabeln som går in i stereon (Du kan följa installation för denna, det är typ samma sak )

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Fick bli en förbokning. Tror det är första gången jag köper en Deluxe utgåva av ett helt nytt spel.

http://i67.tinypic.com/msi2ix.jpg

Har du avbokat ännu?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Har du avbokat ännu?

Nej. Förutom att det till viss grad är p2w så tror jag det är ett ok spel i grunden. Och sen är det ju Star Wars.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@xeRoos: Där var det väldigt tydligt. Tack så jättemycket!

Visa signatur

AMD 5800X Asus TUF B550-PLUS Asus GeForce GTX 1070 Strix AOC Agon AG271QG 16GB Corsair Vengeance 3600MHz Fractal Design Newton R3 600W Fractal Design Define R4 Asus Xonar Essence STX Philips Fidelio X1 Ducky Shine MX Blue Razer Naga

Permalänk
Medlem

Finally!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Nu sitter nya knivlisten uppe, en fin skapelse det där!

http://forumbilder.se/GA6BJ/unnamed.jpg

Huuh, hade samma setup för några år sedan men fick tvångstankar att någon skulle skära sig på knivarna när de ställde i och ur saker ur skåpet ovanför.
Köpte ett bordsställ istället.

Permalänk
Medlem

@N0s3n: Jajamen. För all del!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

+ Forza Motorsport 7 Ultimate Edition

Frågan är varför jag inte köpt ratt tidigare

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej. Förutom att det till viss grad är p2w så tror jag det är ett ok spel i grunden. Och sen är det ju Star Wars.

Sen är det allt runtomkring, t.ex. att de nästan verkar anstränga sig för att reta upp sina kunder. https://www.reddit.com/r/gaming/ är i mer eller mindre upplösningstillstånd just nu

Skrivet av Big Lars:

Frågan är varför jag inte köpt ratt tidigare

För att du snabbt kommer inse att Forza inte är riktigt nog. Då köper du Assetto Corsa och lirar det i något halvår tills även det inte duger. Helt plötsligt sitter du fast i iRacing. Inte nog med att det initialt är relativt kostsamt utan du "måste" ganska snart uppdatera din ratt och pedaler, helst till direct drive. Sen är det hela biten med att man helt plötsligt måste skaffa VR-glasögon, alternativt tre skärmar.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Big Lars:

https://i.imgur.com/GFfmPRy.jpg
+ Forza Motorsport 7 Ultimate Edition

Frågan är varför jag inte köpt ratt tidigare

Nice !! Vad gick sakerna på ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

För att du snabbt kommer inse att Forza inte är riktigt nog. Då köper du Assetto Corsa och lirar det i något halvår tills även det inte duger. Helt plötsligt sitter du fast i iRacing. Inte nog med att det initialt är relativt kostsamt utan du "måste" ganska snart uppdatera din ratt och pedaler, helst till direct drive. Sen är det hela biten med att man helt plötsligt måste skaffa VR-glasögon, alternativt tre skärmar.

Du låter inbiten

Skrivet av andreas_dock:

Nice !! Vad gick sakerna på ?

1700 kr för ratt och pedaler + 598 kr för växelspak. Helt klart vartenda öre. Den manuella växlingen med koppling är verkligen grädde på moset!

Köpte ratten av en vän som ville bli av med den (endast uppackad och testat en gång), så jag hade väl lite flyt.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Efter mycket research och velande...Nu blire mera Dirt Rally med min Racing Seat och kan glo på film som folk. Denna har mindre "ghosting" än de inbyggda skärma i de två bärbara jag har. Det ni!
Nu sitter jag här och är livrädd för varenda dammkorn kan vara en död pixel...

Tills vidare lösning.

Dold text

Till min Lenovo.

Letade länge efter denna Anime som komplett...

Köpte Music 2000 för att jag var rädd för mina låtar skulle försvinna, efter har legat på minneskortet i...17+ år.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Musikälskare

Skivor till samlingen, inköpta från olika källor som ska rippas och bli FLAC (helgjobb)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Köpte Mirrors Edge Catalyst: Collectors Edition efter tipset från @Lopie i Dagens fynd.
Första gången jag köper något sådant, men blir nog inte sista gången. Visst syns "plasten" på figurerna men snygg ändå.

Statyn är stor och även kartongen! Finns även Uncharted 4 och Battlefield 1 (utan själva spelet)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd

Allt som finns i lådan i princip förutom grafikkortet som jag hade sen innan

https://imgur.com/8xJXH4o

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Douchebags The Big Bastard Black Camo, kommer hänga med på många roliga äventyr framöver, sa jag förresten att jag gillar camo?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Köpte Mirrors Edge Catalyst: Collectors Edition efter tipset från @Lopie i Dagens fynd.
Första gången jag köper något sådant, men blir nog inte sista gången. Visst syns "plasten" på figurerna men snygg ändå.
https://i.imgur.com/lAiQpYB.jpg
Statyn är stor och även kartongen! Finns även Uncharted 4 och Battlefield 1 (utan själva spelet)

Snyggt! Jag är också sugen på den där utgåvan.

Angående de andra två stör jag mig något enormt på att de släpper samlarutgåvor utan själva spelet dock.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa ultrawide aoc agon 35" gsync 100hz

Nu har man 2 skärmar över dock , en 27" gsync 144hz och en 40" 4k 60hz :S

Inkopplad

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Köpte mig en ny musmatta och en extern hdd.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Snyggt! Jag är också sugen på den där utgåvan.

Angående de andra två stör jag mig något enormt på att de släpper samlarutgåvor utan själva spelet dock.

Den står nu bredvid monitorn på skrivbordet Som du ser så kommer spelet utanför själva paketet. Så verkar som att de ibland kan skicka med spelet och ibland inte. Tycker som du att spelet ska följa med varje box. Kommer helt klart leta efter mer sådana här saker. Men att betala nästan 2000:- är för mycket för mig, 400-500:- är bra pris. Om man köper en sådan här box när spelet är nytt kan man ju betala lite mer.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact