PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bläjd:

Fixad desync....

https://twitter.com/PUBG_help/status/1060410749581844480

Har ej testat men om så är fallet hade det varit riktigt skönt, otroligt irriterande problem som hängt i länge

Ja man kan ju hoppas. Grymtirriterande. Men önskar dom kunde fixas man slipper alla hackers med.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Fixad desync....

Har ej testat men om så är fallet hade det varit riktigt skönt, otroligt irriterande problem som hängt i länge

Fritt från dsync blir det väl aldrig då folk sitter på olika uppkoppling? "This greatly mitigates instances of desync under normal network conditions". Men jag hoppas på en klar förbättring av eländet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Ja man kan ju hoppas. Grymtirriterande. Men önskar dom kunde fixas man slipper alla hackers med.

Har över 1000 timmar i Pubg och kanske varit med om 1-2 hackers sammanlagt.
Och tro mig jag har lyssnat på vänner (felaktigt) konstant skrika att det är hackare när de dör.
I 99% av fallen folk klagar på hackare så är det helt enkelt bara skjuten från död vinkel eller dödad av bättre spelare. Eller desynk.
Hur många hackare anser du att du dött av? Nyfiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Och tro mig jag har lyssnat på vänner (felaktigt) konstant skrika att det är hackare när de dör.
I 99% av fallen folk klagar på hackare så är det helt enkelt bara skjuten från död vinkel eller dödad av bättre spelare. Eller desynk.

Det är överdrivet klagande men det finns absolut fuskare i PUBG. När jag spelade för några månader sen var ju topplistorna fulla av uppenbara fuskare. Problemet är ju de som smyger med sina fusk och inte de som flyger runt med bilar och autoaim.

Problemet är ju de som du måste kolla på Replayen och följa just den spelaren och då kan du se att de vet att en fiende ska komma runt hörnet osv. Kanske. Finns ju otroligt mycket fusk som är väldigt svåra att upptäcka, typ ESP.

Jag har iofs bara 666h i PUBG men låg runt rank 200 i senaste säsongen jag spelade (för några månader sen).

Så även om det klagas alldeles för mycket så ska man nog inte tro att spelet inte har folk som fuskar.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Det är överdrivet klagande men det finns absolut fuskare i PUBG. När jag spelade för några månader sen var ju topplistorna fulla av uppenbara fuskare. Problemet är ju de som smyger med sina fusk och inte de som flyger runt med bilar och autoaim.

Problemet är ju de som du måste kolla på Replayen och följa just den spelaren och då kan du se att de vet att en fiende ska komma runt hörnet osv. Kanske. Finns ju otroligt mycket fusk som är väldigt svåra att upptäcka, typ ESP.

Jag har iofs bara 666h i PUBG men låg runt rank 200 i senaste säsongen jag spelade (för några månader sen).

Så även om det klagas alldeles för mycket så ska man nog inte tro att spelet inte har folk som fuskar.

I hear you. Och jag håller med om det du säger.
Det är inte ett särskilt stort problem är min poäng. Pubg har betydligt större problem än hackare. Och till största andel de som skriker hackare, har fel helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig haft tanken på att fuska i det här jävla skitspelet. Men finns det något scope-hack (holo eller rödpunkt) är jag nästan sugen på att testa? Väldigt trött på att leta sikten alltför ofta numera. Nu åkte jag runt till 13 olika hus plus småskjul innan jag fimpades åkandes i bilen utan ett enda sikte och slutade 39:a. 13 hus utan sikte har tangerats tidigare vid ett tillfälle, rekordet är 16 kåkar utan sikte. Har vid ett tillfälle plockat med en middag med iron på ena sprutaren.

Ja, det låter knäppt att räkna antalet hus i efterhand, men det har jag faktiskt gjort. Småknäpp är jag dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

I hear you. Och jag håller med om det du säger.
Det är inte ett särskilt stort problem är min poäng. Pubg har betydligt större problem än hackare. Och till största andel de som skriker hackare, har fel helt enkelt.

Det är sant. Vet inte så mycket som har hänt de senaste månaderna men det var väldigt stora problem då som störde mig bra mycket mer än hackers. Det är ju synd då det är ett riktigt kul spel i sig men fan vad man kunde störa sig på desync och annat skit.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Svårt o säg men en hackare är en för mycket tycker jag.. och dom som jag kallat hackare har blivit bannade för man skjuter ibte folk genom 2 hus eller genom en kulle. Men runt 6 stycken i alla fall och över 1000 timmar här med

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Fixad desync....

Kändes helt ok att lira igår måste jag säga. Kanske placebo, men min åsikt i alla fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ni som lirar PUBG med Nvidia kort. Vilken drivrutin anser ni presterar bäst? Jag sitter med ett 1080ti och 1440p skärm. Ominstallerade windows igår så tänkte jag skulle lägga in ”rätt” drivrutin för grafikkortet direkt.

Är det 391.35 som gäller fortfarande?

Tack för tips!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Laptop: Macbook Pro M4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av depalma:

Ni som lirar PUBG med Nvidia kort. Vilken drivrutin anser ni presterar bäst? Jag sitter med ett 1080ti och 1440p skärm. Ominstallerade windows igår så tänkte jag skulle lägga in ”rätt” drivrutin för grafikkortet direkt.

Tack för tips!

Jag har kört på den senaste och haft bättre fps än dom äldre divisarna. Kör med ett 1080 kort. 1080p snittar runt 120 fps in game

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör med nyaste 416.81, känns som den har lite mer krut jämfört med de 2 senaste innan denna.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Tack för tips!

Dom populäraste på reddit är 388.71 och 391.01 . Själv kör jag 388.71 och tycker den funkar bra. Jag har dock sämre hårdvara än dig och kör således i 1080p. Kör man andra spel än PUBG kan ju äldre drivisar sakna optimeringar för nyare spel.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Efter lite testande så har det blivit 416.81 ändå. Verkar funka helt OK!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Laptop: Macbook Pro M4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Dom populäraste på reddit är 388.71 och 391.01 . Själv kör jag 388.71 och tycker den funkar bra. Jag har dock sämre hårdvara än dig och kör således i 1080p. Kör man andra spel än PUBG kan ju äldre drivisar sakna optimeringar för nyare spel.

hittar inte dessa gamla drivisar längre hos nvidia. vet du någon annan sida som kanske kan ha de kvar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

hittar inte dessa gamla drivisar längre hos nvidia. vet du någon annan sida som kanske kan ha de kvar?

Google är din bästa vän

https://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/128421/en-...

https://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/131443/en-...

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som haft problemet att cursorn från windows dykerupp mitt i vapendueller? Hur fixar man detta? Provat avinstallera spelet utan framgång. Orkar inte hålla på o dö längre pga att jag inte kan skjuta eller för den delen sikta i spelet. Spelar i Fullscreen och det händer ändå för ofta. Speciellt när man krigar....

Permalänk
Medlem

Hutlöst

Håller på att testa några saker.

https://www.youtube.com/watch?v=QiX_mueC_Xg

Mic påväg, söker förslag på kamera.. Några tips?

Eller tips i övrigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Säg till om du märker nån skillnad

Detta kanske kan hjälpa nån. Läste igår om att nån hade blivit av med sitt stutter genom att sänka textures från ultra till medium. Han hade en gpu med 4gb v-ram. Sen PUBG gick över till 1.0 så har jag inte märkt att v-ramen blir bottleneckad vid 4gb som även jag har på min gpu. Pre 1.0 så var det just medium som var max. Textures på high och ultra använde då mer än 4gb

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom 2 senaste dagarna har jag kraftiga fps drops, ner till 1fps för att frysa helt i några sekunder. Brukar ligga på 100+ i vanliga fall. Hade 2 versioner äldre drivrutiner såg jag å uppdaterade till senast men hjälpte inte, alla temps är bra. Några ideer?

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Skrivet av jimsan8923:

Svårt o säg men en hackare är en för mycket tycker jag.. och dom som jag kallat hackare har blivit bannade för man skjuter ibte folk genom 2 hus eller genom en kulle. Men runt 6 stycken i alla fall och över 1000 timmar här med

Jag har över 1000 timmar jag med, har nog stött på ca 10 fuskare som utan tvivel fuskat..... men mörkertalet, de fuskare som tänker till lite och spelar så att det inte syns tror jag är ganska många och väldigt svåra att upptäcka.

Exempelvis tänk de som har wallhack, så länge de inte glor rakt på folk genom väggar, eller skjuter på folk genom väggar så går det inte att se på replays. Då är enda sättet att Bluehole upptäcker fuskaren via deras anticheat. Det är därför det bannas så stora mängder i vågor när de knäcker något fusk.

Men det är något vi bara kan spekulera runt.... jag tycker replay-verktyget är fantastiskt bra sätt att se när man är lite misstänksam mot någon att det bara var skills, eller otur när man dör på något konstigt vis

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Vad kör ni andra med för inställningar i PUPG, ni som har en ok processor och ett 1080ti kort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Vad kör ni andra med för inställningar i PUPG, ni som har en ok processor och ett 1080ti kort?

jag kör blandat i inställningar på 1080p fast med ett 1080 kort. sökte på best settings for pubg på google och hittade en guide. snittar runt 120-130 fps men kan dippa ibland ner mot 100 och ibland upp emot 200 in game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

jag kör blandat i inställningar på 1080p fast med ett 1080 kort. sökte på best settings for pubg på google och hittade en guide. snittar runt 120-130 fps men kan dippa ibland ner mot 100 och ibland upp emot 200 in game.

Borde kanske också nämnt att jag har en 1440p skärm i 165Hz, jag ska kolla på lite guider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

En polare som har 8700k och 1080ti kör i 1440p på en 165hz skärm och har dessa settings:
2560*1440, Screen Scale:120, AA och Textures Ultra, PP Medium, Shadows, Effects, Foliage och View Distance på Very Low.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

En polare som har 8700k och 1080ti kör i 1440p på en 165hz skärm och har dessa settings:
2560*1440, Screen Scale:120, AA och Textures Ultra, PP Medium, Shadows, Effects, Foliage och View Distance på Very Low.

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Skrivet av makatech:

Det kan vara värt att köra Effects på högsta läget då man ser ljuseffekterna mycket tydligare när folk skjuter från hus upp till 100 m. Se den här videon från Wackyjacky:
https://youtu.be/w7UxwxuM_dM?t=39

Sen tycker jag personligen bättre om att köra AA på lägsta inställningen. Jag tycker att även om kanter och annat blir "snyggare" och rakare med höga inställningar, så på håll så blir det skarpare med låga inställningar. Det är väl en smaksak men jag tycker jag ser spelare bättre på längre avstånd typ 600+ meter. Wackyjacky har så klart gjort en video på det med
https://youtu.be/nhie5HFbUrI?t=19

Visa signatur

Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Det kan vara värt att köra Effects på högsta läget då man ser ljuseffekterna mycket tydligare när folk skjuter från hus upp till 100 m. Se den här videon från Wackyjacky:
https://youtu.be/w7UxwxuM_dM?t=39

Sen tycker jag personligen bättre om att köra AA på lägsta inställningen. Jag tycker att även om kanter och annat blir "snyggare" och rakare med höga inställningar, så på håll så blir det skarpare med låga inställningar. Det är väl en smaksak men jag tycker jag ser spelare bättre på längre avstånd typ 600+ meter. Wackyjacky har så klart gjort en video på det med
https://youtu.be/nhie5HFbUrI?t=19

Tackar

Jag har själv märkt att jag lever lite längre nu i pupg när jag ser detaljerna bättre men jag ska experimentera lite jag är dock fortfarande jäkligt dålig men huvudsaken är att det är kul. Att spela dataspel är inte alltid så lätt att förena med familjeliv. Flera vill använda datorn på dagen eller så blir frugan sur när man inte lägger sig och beter sig som en trött zombie dagen efter.

Permalänk
Medlem

Igår stötte jag på en wallhacker som glömde bort sig i stridens hetta i slutet. Vi var 2 vs 1 och han sköt oss genom röken i slutet, först den ena sen den andra. Det var visst inte värt att förlora för att dölja sin wallhack.

Kollade på Chocotaco på Twitch igår med och det dök upp en sån där flygande bil som åkte runt i luften. Den typen av fuskare brukar ju dock bli bannad ganska fort.

Det börjar bli lite mycket sån skit nu igen tycker jag. Hoppas de har en ny ban-våg på gång!

Visa signatur