PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Någon som hunnit testa nya patchen?

Skickades från m.sweclockers.com

Är rankingsystemet aktiverat?
Kan man inte välja region längre? =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Äntligen så är det regionlåst.
Rankingsystemet verkar vara igång.

Här står allt, Patch 22:
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@griid:

Äntligen så är det regionlåst.
Rankingsystemet verkar vara igång.

Här står allt, Patch 22:
https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Äntligen?
Håller inte alls med. Den biten av uppdateringen är inte bra.
Jag spelar väldigt ofta på NA när jag är själv och vill köra squad för att kunna prata ordentlig engelska och få några som kan språket också..:(
EU finns det inte många vettiga som behärskar det engelska språket...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Äntligen?
Håller inte alls med. Den biten av uppdateringen är inte bra.
Jag spelar väldigt ofta på NA när jag är själv och vill köra squad för att kunna prata ordentlig engelska och få några som kan språket också..:(
EU finns det inte många vettiga som behärskar det engelska språket...

Hur står du ut med pingen på NA?
Har också testa att köra där några ggr p.g.a språket men allting känns så sjukt segt, bara att öppna en dörr eller ta upp något känns som det tar en sekund extra.
Nej det här var nog det bästa som kunde hända om desyncen ska bli bättre, så otroligt många asiater med skyhög ping som spelar på EU.
Sen är ju asiaterna inte kända för att spela rent heller så det är ju ett annat plus.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Avstängd

Bara för mig som nya patchen körde full reset på VARENDA inställningen jag hade i hela spelet?

Har massvis med custom key bindings och anpassade sens för olika sikten. Det här var tillbaka till stenåldern.

Blir tydligen CoD Blackout i alla fall snart då

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte heller regionlocken. Av nån anledning så flyter mitt spel bättre på NA och jag har mycket roligare matcher där med folk man kan prata med och lite annan banter än "cyka blyat!" Bättre rating på EU dock.

Jag spelar även på Asia servern ibland bara för att trolla lite men blir alltid dödad av nån magiker.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av killawife:

Jag gillar inte heller regionlocken. Av nån anledning så flyter mitt spel bättre på NA och jag har mycket roligare matcher där med folk man kan prata med och lite annan banter än "cyka blyat!" Bättre rating på EU dock.

Jag spelar även på Asia servern ibland bara för att trolla lite men blir alltid dödad av nån magiker.

Problemet med dessa magiker är att de hittar till EU ibland. Gick flera månader utan att man såg nån, sen stötte man på två magiker i två raka matcher :'(

Permalänk
Medlem

Jodå, den var väl sådär. Verkade strula till det väldigt mycket för många.
Men problemen ska nu vara lösta.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av griid:

Äntligen?
Håller inte alls med. Den biten av uppdateringen är inte bra.
Jag spelar väldigt ofta på NA när jag är själv och vill köra squad för att kunna prata ordentlig engelska och få några som kan språket också..:(
EU finns det inte många vettiga som behärskar det engelska språket...

Det är synd för de som spelar med vänner i andra regioner, men jag tycker det är bra, inte bara en gång man väntar på nån som är påväg upp för en trappa, sen plötsligt så teleporteras han upp och skjuter dig innan du hinner reagera ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tycker D-synk är värre än någonsin nu sedan sista uppdateringen kan ju tömma ett helt magasin på 50m håll utan en träff

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med spelet efter senaste uppdateringen? Buggfest? Inte pangat själv då jag är alldeles för kraxig. Det här vill man ju inte se fram emot när kroppen återhämtat sig. Är det verkligen så illa?

Permalänk
Medlem

Körde lite igår. Matchningen funkar väl sisådär då man måste välja quick join om man inte vill sitta och vänta ett bra tag på sin karta. Surt som fan för mig var att i min absolut första match blev jag dödad av en aimbottare. Så man var ju lagom glad sen. I övrigt var allt som vanligt, man skjuter som en galning men ingen dör.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Körde lite igår. Matchningen funkar väl sisådär då man måste välja quick join om man inte vill sitta och vänta ett bra tag på sin karta. Surt som fan för mig var att i min absolut första match blev jag dödad av en aimbottare. Så man var ju lagom glad sen. I övrigt var allt som vanligt, man skjuter som en galning men ingen dör.

Aja...Jag sprider mina blyskurar rätt bra så jag kanske drar fördel av uppdateringen. Loota i kartans utkanter och klippa sista motståndaren med en granat gav mig två kycklingar i slutet på förra säsongen. Man är ju förjävla tråkig, men det är det värt ibland. Enbart för att öka sina chanser att vinna middagen.

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen:
-Varannan match måste man hoppa ut för att det är över 100 i ping.
-Jag har buggat fast och skjuts ut igenom en husvägg.
-desyncen är åt helvete.

#FIXPUBG
Det är ett jäkla skämt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Senaste uppdateringen:
-Varannan match måste man hoppa ut för att det är över 100 i ping.
-Jag har buggat fast och skjuts ut igenom en husvägg.
-desyncen är åt helvete.

#FIXPUBG
Det är ett jäkla skämt.

Intresserad hur du kollar pingen.
Vi har lirat igår och idag, och ett parr ggr har det varit att vi hört fi, suttit och typ campat runtett hörn, PANG! skljuten... inte sett nån fi, kollar deathcam, då ser man hur den man blir skjuten av springer runt hörnet, ser en, siktar, skjuter och dödar en, men har inte sett honom ens innan en har dött...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Senaste uppdateringen:
-Varannan match måste man hoppa ut för att det är över 100 i ping.
-Jag har buggat fast och skjuts ut igenom en husvägg.
-desyncen är åt helvete.

#FIXPUBG
Det är ett jäkla skämt.

Raka rör - uppskattar sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Intresserad hur du kollar pingen.
Vi har lirat igår och idag, och ett parr ggr har det varit att vi hört fi, suttit och typ campat runtett hörn, PANG! skljuten... inte sett nån fi, kollar deathcam, då ser man hur den man blir skjuten av springer runt hörnet, ser en, siktar, skjuter och dödar en, men har inte sett honom ens innan en har dött...

Inställningar under gameplay finns det en inställning somvisar ping.

Skrivet av REWplayFF:

Raka rör - uppskattar sånt.

Jo, ska se om jag har replay på tillfället där jag helt seriöst dras ur ett hus igenom en vägg.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Försöker att vara positiv till PUBG, men efter patchar som denna så tappar även jag hoppet.
Så otroligt bra spel i händerna på totala sopor, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Näe det är buggigt även denna patch. Ibland så ser man sin duo-kamrat röra sig konstigt fram och nästan blinkar fram som värsta wow-magen...Blueballs verkar inte reda ut detta. Gick från H1Z1 till detta och Blueballs patchar ungefär lika bra som Daybreak och fixar saker men som i sin tur pajar nåt annat. Tråkigt då detta spel är för jävla kul trots Super-Nintendo grafiken.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Har kört cirka 30 matcher i helgen, inte ett enda problem. Ser bara positivt på den nya patches i form av mindre lagg och högre fås!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Har kört cirka 30 matcher i helgen, inte ett enda problem. Ser bara positivt på den nya patches i form av mindre lagg och högre fås!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att du inte använder Nvidia grafikkort med senaste drivrutinerna då?
Att du på 30 matcher inte märkt av extrem de-synk eller att alla hitboxes är åt skogen är bra gjort.
Bullet registration är trasig nu med. Går att tömma ett magasin rakt i en spelare och har man tur registrerar hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag antar att du inte använder Nvidia grafikkort med senaste drivrutinerna då?
Att du på 30 matcher inte märkt av extrem de-synk eller att alla hitboxes är åt skogen är bra gjort.
Bullet registration är trasig nu med. Går att tömma ett magasin rakt i en spelare och har man tur registrerar hälften.

Du glömde att 70% av matcherna man hamnar i är NA eller Asia servrar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du glömde att 70% av matcherna man hamnar i är NA eller Asia servrar

Va? Man väljer ju EU? Är det inte regionslåst nu för tiden förresten?... och är pingen högre än låt oss säg 100, kan man väl hoppa ur och testa igen... brukar jag/vi göra nu när vi kommit på hur man ser pingen, tips från denna tråden, Tack dekkan

Undrar hu BR lägena blir på bfV och CoD... kommer väl vara bättre hitt detection, flyta bättre och mindre D-sync... men kommer förmodligen komma tillbaka till PUBG och svära över skiten igen, hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Va? Man väljer ju EU? Är det inte regionslåst nu för tiden förresten?... och är pingen högre än låt oss säg 100, kan man väl hoppa ur och testa igen... brukar jag/vi göra nu när vi kommit på hur man ser pingen

"Va? Man väljer ju EU?"

Nej inte längre det systemet har dem tagit bort just för att regionslåsa det så t.ex inte asiatiska spelare ska kunna lira på EU. Dem har däremot fuckat upp patchen så du blir skickad till random servrar runt om i världen hela tiden.

"och är pingen högre än låt oss säg 100, kan man väl hoppa ur och testa igen... brukar jag/vi göra nu när vi kommit på hur man ser pingen"

Ja det är ju en lösning men inte så kul att göra varannat game.

När jag körde i helgen så fick vi 2 EU games av typ 10 resten var NA/Asia

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du glömde att 70% av matcherna man hamnar i är NA eller Asia servrar

Orkar inte skriva in allt För mycket för att orka lista.

Permalänk
Sjusovarn

Nu kan ni skicka in era game-modes inför nästa Custom-kväll!

Om ni brukar vara med och spela custom games med oss på Discordkanalen eller vill vara med så är det bara att joina Discordkanalen! Har ni dessutom roliga spelidéer så är det ett stort plus! Om ni går till Denna tråden och fyll i Google-formuläret och skicka in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag antar att du inte använder Nvidia grafikkort med senaste drivrutinerna då?
Att du på 30 matcher inte märkt av extrem de-synk eller att alla hitboxes är åt skogen är bra gjort.
Bullet registration är trasig nu med. Går att tömma ett magasin rakt i en spelare och har man tur registrerar hälften.

Min hitbox funkar utmärkt. Kvällens sista fight föll jag´efter tre snabba från 204 meters håll med en Mini. Fattar inte hur folk kan sätta tre så snabba på raken. Den funkar utomordentligt för övrigt också.

Permalänk
Medlem

Innan patch har jag aldrig ens sett de röda ikonerna för lag etc. Nu får jag dem varje match och laggar till och från. Ibland fryser det i någon millisekund för att sen skicka iväg en några meter åt sidan. Runt-hörn-encounters är bara glömma som det är nu. Om man vet att någon står runt ett hörn och bestämmer sig för att peeka så blir man skjuten EFTER man gått tillbaka och står bakom hörnet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Dags att fixa "Fix PUBG". Lösning på serverlotteriet på G iallafall. https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Bortsett inventoryns missvisningar som leder till grubbel och onödiga kontroller har jag inte märkt av något speciellt, bortsett d-sync och sån skit. "Hitpoints" är ju också helt ur funktion kan jag tycka. Kan ett fullt liv numera vara 10 hitpoints istället för 20? Det har vi diskuterat men när vi pangar runt lite känns det som det inte heller stämmer till fullo. Ur funktion säger jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Dags att fixa "Fix PUBG". Lösning på serverlotteriet på G iallafall. https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Bortsett inventoryns missvisningar som leder till grubbel och onödiga kontroller har jag inte märkt av något speciellt, bortsett d-sync och sån skit. "Hitpoints" är ju också helt ur funktion kan jag tycka. Kan ett fullt liv numera vara 10 hitpoints istället för 20? Det har vi diskuterat men när vi pangar runt lite känns det som det inte heller stämmer till fullo. Ur funktion säger jag.

PUBG fortsätter tyvärr i sin undermåliga anda att gräva sin egen grav.
"FIX PUBG" kampanjen var tänkt att motverka exakt det här arbetssättet. Kommunicera ändringarna med spelarna och inte släppa patchar helt utan info. De verkar inte vara kapabla att uppfylla det.
Det enda de har kommunicerat är att inte använda senaste NVIDIA drivrutinerna för att de fuckar upp skuggorna i spelet. Samt det uppenbara att man blir random placerad runt om i världen ping-mässigt.

Inte ett ord om (drastiskt) förändrade hitboxes. Tydligaste exemplet att man är odödlig i baksätet på buggyn.
Det känns inte som att det här företaget är kapabla att skärpa till sig. Och ännu mindre chans att de ska lyckas göra spelet bättre.
De använder FORTFARANDE urgamla Unreal engine v4.16.3 trots att senare versioner har kraftiga förbättringar nätkodsmässigt.
Gissar att det är sån kodsallad att dom inte kan.

Så synd att detta fantastiska spel är i händerna på sån total inkompetens.