PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Vad tycker ni om Erangel 2.0? Några specifika buggar ni hittat etc? Samt bryr du/ni er om att Sanhok blir comp eller spelar det ingen roll?

Inte hunnit lira något ännu, håller på att patcha nu!

Sanhok comp kan vara det dummaste jag läst på twitter på ett tag, sen blev det slaget ganska fort när jag läste om nade nerfen "This is the only thing we can do"..

Skrivet av REWplayFF:

"Sanhok blir comp"

En ovetande undrar...Är "comp" nån modern förkortning?

Comp = Competitive

Edit: Lirat en snabb jävla match där jag dog direkt men FPSen är ju åt helvete?
Hade runt 70FPS i roshok..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar inte vara jätte poplärt att lira nya Erengal heller?

"61 sek" kö tid för 1m-squad och runt 10-15 sek för solo

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Verkar inte vara jätte poplärt att lira nya Erengal heller?

"61 sek" kö tid för 1m-squad och runt 10-15 sek för solo

1-man/solo? Ja det är ju lite udda...
I full squad så tar det inte många sekunder. Matchmakern är väl lite ***** då och då.
Men igår så var det sjukt snabbt gick på i stort sett 1-10s varje match, hela kvällen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"Sanhok blir comp"

En ovetande undrar...Är "comp" nån modern förkortning?

Competitive, dvs sånt proffsen spelar samt i officiella turneringar

Edit: jag är ju segare än segast haha
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Competitive, dvs sånt proffsen spelar samt i officiella turneringar

Edit: jag är ju segare än segast haha
Skickades från m.sweclockers.com

Tack ändå. Bättre att två svarar än ingen alls. Slänga ut 16-20 proffslag på lilla Sanhok verkar helgalet. Nej, då får dom panga counter strike istället kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Mitt spel har kraschat två gånger redan så nånting är ju definitivt sämre. De hade tagit bort nån funktion med vilket irriterade mig men nu kommer jag inte ihåg vad det var

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Efter patchen så droppar fpsen rejält när man landat, detta har jag upplevt både på Erangel och Sanhok. Detta släpper dock efter en ca 30 sek.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Entusiast

Bara jag som fått att boosts deaktiveras om man tar fram mapen?

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya Erangel flyter på bra. Snyggt är det också, och vissa områden känns klart förbättrade.Har inte heller stött på någon bugg jag kommer ihåg såhär på rak arm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

har inte märkt något alls med pubg sen update. kanske lite bättre game play men annars inget.
någon som är sugen på lite duos eller squad ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu såg jag vad de ändrat. Man kan inte längre köpa nycklar för sina kort man får. Så nu får man dras med alla jävla lådor man inte kan öppna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Nu såg jag vad de ändrat. Man kan inte längre köpa nycklar för sina kort man får. Så nu får man dras med alla jävla lådor man inte kan öppna.

Fan, det var ju synd. Vad ska man då göra med alla lådor? Köpa nycklar är uteslutet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Fan, det var ju synd. Vad ska man då göra med alla lådor? Köpa nycklar är uteslutet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har slutat köpa lådor, dom har ju sagt att man ska kunna köpa mer saker för BP i shoppen, så bunkrar till det kommer nått vettigt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Måste bara avreagera mig lite.

Hur faaan blir man bättre på det här skitspelet!
Har lite drygt 300 timmar och tycker fan inte jag blir bättre, snarare tvärtom...

Det här med FPS-spel är nog inte riktigt min grej

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Måste bara avreagera mig lite.

Hur faaan blir man bättre på det här skitspelet!
Har lite drygt 300 timmar och tycker fan inte jag blir bättre, snarare tvärtom...

Det här med FPS-spel är nog inte riktigt min grej

Det enkla svaret är lika tråkigt som självklart - bara nöta. Hoppa in på träningsbanan och spraya några minuter innan varje sittning. Då kommer muskelminnet mer och mer, sen ska man kunna hantera nervpåslaget när det hettar till i fighterna (vilket undertecknad har stora svårigheter med).
Lär dig terrängen också, det hjälper mycket. Kan du terrängen lär du dig läsa spelet bättre och ta snabbare beslut. Mycket handlar om tajming också. Hoppa in som tredjepart vid rätt tillfälle osv. Ha fordon till sitt förfogande är viktigt. Några av den bittra amatörens erfarenheter i det här skitspelet.

Permalänk
Medlem

Vad tycker sällskapet om auto-bandagering? Själv tycker jag det är knasigt och otydligt. Ett exempel var när jag satt i barnstolen på buggyn och bandagera. Skulle avbryta automatiseringen, då hoppa gubbjäveln av istället.
Nej, rulla tillbaka tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Vad tycker sällskapet om auto-bandagering? Själv tycker jag det är knasigt och otydligt. Ett exempel var när jag satt i barnstolen på buggyn och bandagera. Skulle avbryta automatiseringen, då hoppa gubbjäveln av istället.
Nej, rulla tillbaka tycker jag.

Inget jag tänkt på men det borde väl gå att ställa in om det ska vara auto eller inte?

Stör mig dock på att dem lägger in nya binds på binds man själv har satt...

T.ex så har jag mouse 3 för att markera min position då skrivs det ut nån text samtidigt?

Och F3 har jag har boosts på, där har dem också slängt in någon text. "Enemy near 60M GOGOGO" eller nått sånt... Så nu måste jag kolla igenom alla binds och ta bort alla dubbla binds dem lagt in med uppdateringar..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Vad tycker sällskapet om auto-bandagering? Själv tycker jag det är knasigt och otydligt. Ett exempel var när jag satt i barnstolen på buggyn och bandagera. Skulle avbryta automatiseringen, då hoppa gubbjäveln av istället.
Nej, rulla tillbaka tycker jag.

Tryck fram vapnet istället, funkar , har jag för mig när nån kom springandes när jag höll på att bandagera igår .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Tryck fram vapnet istället, funkar , har jag för mig när nån kom springandes när jag höll på att bandagera igår .

Skickades från m.sweclockers.com

Även hoppknappen fungerar!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Även hoppknappen fungerar!

Funkar det så bra om du sitter bak på en buggy?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tryck fram vapnet istället, funkar , har jag för mig när nån kom springandes när jag höll på att bandagera igår .

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att välja primärt eller sekundärt vapen eller titta på vapnet (grundinställning "J")?

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Menar du att välja primärt eller sekundärt vapen eller titta på vapnet (grundinställning "J")?

Primärt/sekundärt , kansle funkar med J med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Funkar det så bra om du sitter bak på en buggy?

HAr inte prövat, men, man kan väl inte hoppa av på annat sätt än med "use" va? Eller, får testa!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

HAr inte prövat, men, man kan väl inte hoppa av på annat sätt än med "use" va? Eller, får testa!

Vet inte, Var på väg att skriva att "Det funkar ju inte alls" sen kunde jag aldrig komma på om jag någonsin lyckats HOPPA av/ur ett fordon?

Standard är väl hopp på space och även handbroms om du kör? Vette fan vad som händer som passagerare

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Primärt/sekundärt , kansle funkar med J med?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, primärt/sekundärt funkar, nu ska det sätta sig. Fan vad knappar det är...

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vet inte, Var på väg att skriva att "Det funkar ju inte alls" sen kunde jag aldrig komma på om jag någonsin lyckats HOPPA av/ur ett fordon?

Standard är väl hopp på space och även handbroms om du kör? Vette fan vad som händer som passagerare

Testade, det går att göra det med hopp, man åker inte ut då!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Auto Bandage fungerar bra tycker jag, efter att man fått vänja sig.
Vad jag tycker är irriterande däremot är att man måste stanna till 0,1 sekund för att heala/boosta. Man kan alltså inte ta t.ex en painkiller medans man går utan man måste stanna, ta painkiller och sen fortsätta gå.

Väldigt styltigt tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Ändrade lite inställningar och ni har mitt kommunikations-"hjul" försvunnit där man ber om ammunition, medicin etc. Tycker mig ha gått igenom alla inställningar, men hittar inte var jag sätter ut den.
Sätta ut markörer är också borta. Endast snabbmarkering fungerar - där den tillfälliga markeringen i form av en färg uppe i kompasshjulet kommer fram
Någon som vet var jag hittar inställningen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att man kan ställa in om man vill ha auto, burst eller singel fire när man plockar upp ett vapen. Tog bara ett par år innan man såg det

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless