PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har haft det som teori, men jag ligger på mina stabila 10-18ms mot NA-servrarna. :/

Tycker pick-up på F varit rätt laggig också. Långsamt på test att plocka upp grejer.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag, som är en riktigt dålig spelare, brukar försöka avgöra vad som är precis inom räckhåll från planet om jag glidflyger riktigt långt för att undvika andra spelare innan jag har hittat lite schysst loot.

Inte för att det är någon väldigt effektiv strategi, det ger mig bara mindre tid att loota och jag hamnar allt som oftast helt åt helvete i förhållande till cirkeln, men det har åtminstone gett mig en del erfarenhet med fallskärmen.

Man kan i princip glida i 4-5 minuter, mer än halva kartan om man chutar direkt.

Brukar glida så länge och iskallt räkna med cirkeln, göra mig en kopp kaffe, sen panga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Tycker pick-up på F varit rätt laggig också. Långsamt på test att plocka upp grejer.

Det är väl för att du kör mot en server i USA, mest troligen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Tycker pick-up på F varit rätt laggig också. Långsamt på test att plocka upp grejer.

Plocka inte upp med F, dra och släpp i inventory direkt, det går mycket snabbare plus att tilläggen fastnar på vapnen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Kan nog bero på ping. Vid två tillfällen har pingen varit rätt hög för mig.

Hur kollar du din ping?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Köpte spelet igår. Ångrar att jag inte köpt det tidigare, sjukt roligt!

Tyvärr känner jag mig rätt så noobig och har sällan någon plan eller strategi hehe. Har ni några bra tips på solo-strategier? Har såklart googlat och hittat en del men tänkte om ni har några "specialstrategier" att dela med er av.

Permalänk
Medlem

Sakta men säkert så klättrar man emot toppen.

Majoriteten av gångerna jag losar så slutar det i en av zonerna som ger mig FPS cp drops. Snittar typ 100Fps förutom vissa ställen som är typ 50fps och är riktigt ryckigt trots Freesync.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Köpte spelet igår. Ångrar att jag inte köpt det tidigare, sjukt roligt!

Tyvärr känner jag mig rätt så noobig och har sällan någon plan eller strategi hehe. Har ni några bra tips på solo-strategier? Har såklart googlat och hittat en del men tänkte om ni har några "specialstrategier" att dela med er av.

Mina amatörmässiga råd är: Lär dig kartan, ta hjälp av terrängen. Kall på avtryckaren om du vill gå långt/längre. Panga på som fan i syfte att lära hantera diverse vapen. Ha skoj och lär av misstagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hur kollar du din ping?

Med den inbyggda pingmätaren i hjärnkontoret. Har varit några tillfällen som den har varit lite uppe i skyarna. Kan nog bero på servrarna dock.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Köpte spelet igår. Ångrar att jag inte köpt det tidigare, sjukt roligt!

Tyvärr känner jag mig rätt så noobig och har sällan någon plan eller strategi hehe. Har ni några bra tips på solo-strategier? Har såklart googlat och hittat en del men tänkte om ni har några "specialstrategier" att dela med er av.

Triggerdiciplin! Så fort du skjutit ett skott så vet en hel drös med fiender direkt var du är och du kommer få påhälsning i sidan under tiden du sitter med tunnelseende rakt fram för att försöka träffa någon 300 meter bort.

Så skjut om du vet att du kan döda, och rör dig sedan snabbt därifrån samtidigt som du kollar flankerna. Vänta med att gå fram och loota den du dödade.

Tänk på att det är inte är antal kills utan sista som betyder något.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort så man inte måste dubbelklicka på vänster musknapp för att sikta in och använda iron sight/sight? Om jag trycker en gång zoomar den, men man ser liksom hela vapnet och inte siktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Någon som vet hur man får bort så man inte måste dubbelklicka på vänster musknapp för att sikta in och använda iron sight/sight? Om jag trycker en gång zoomar den, men man ser liksom hela vapnet och inte siktet.

Du trycker till en gång och släpper höger musknapp direkt,sen trycker du till en gång tillför att ta ner vapnet!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Du trycker till en gång och släpper höger musknapp direkt,sen trycker du till en gång tillför att ta ner vapnet!

Hahaha här har man suttit och trott att man måste hålla kvar för att ha det insiktat Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Hahaha här har man suttit och trott att man måste hålla kvar för att ha det insiktat Tack!

I know the feeling.. Fick lära mig efter några veckors speltid när jag lärde en polare hur spelet funkar, samtidigt som en annan polare hör mig prata och börjar skratta åt att jag siktat som en dåre under den tid vi spelat..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Försökt att söka på detta men får bra fram FPS counter in game. Finns de något sätt så jag kan se cpu,gpu, temps och load?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Försökt att söka på detta men får bra fram FPS counter in game. Finns de något sätt så jag kan se cpu,gpu, temps och load?

Kan inte msi afterburner visa detta?

Kör ni Reshade?

Helt OK enligt pubg själva. Finnas massa på Youtube om det.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört med reshade tidigare men ska testa nu tänkte jag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Kan inte msi afterburner visa detta?

Kör ni Reshade?
http://chimolog.co/wp-content/uploads/2017/06/718x505x18-3.jpg.pagespeed.ic.cCkvddOoIi.jpg

Helt OK enligt pubg själva. Finnas massa på Youtube om det.

Afterburner visar bara fpsen för mig i pubg, samma som steam overlayen kan göra. Inte lyckats få fram mer än så i det spelet ännu.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått "bad modul errors" på sista tiden?

Jag tycker jag har varit rätt förskonad från krascher osv, men nu sista 3-4 dagarna har det hänt ett par ggr...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Lego Master

Provade installera ReShade. Nu vägrar spelet starta ÖHT. Bra skit.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Är det Battleeye som stoppar ?

Har gjort så nån gång då o då för mig med.
Brukar funka efter ett par försök o sen strular det inte mer.

*EDIT*
Nån gång har det krävts att datorn startas om sen har det varit som vanligt igen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fler highlights från en vanlig spelare

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Homer_S1:

@Shudnawz:
Är det Battleeye som stoppar ?

Har gjort så nån gång då o då för mig med.
Brukar funka efter ett par försök o sen strular det inte mer.

/Homer_S

Ingen aning, det bara kraschar och jag får upp PUBG-felrapporteringsverktyg. Så fort jag tog bort ReShade och reverifierade spelfilerna startade det utan hicka.

EDIT:
STARTA OM DATORN?! What's this devilry?!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Hmm, verkligen märkligt...
Här funkar det kalas.
Vilken guide har du följt när du intallerade det ?

Denna har jag och alla mina vänner följt. --> https://www.youtube.com/watch?v=fWmQe_-35x4

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Homer_S1:

@Shudnawz:

Hmm, verkligen märkligt...
Här funkar det kalas.
Vilken guide har du följt när du intallerade det ?

/Homer_S

Första bästa träff på gugglel:
https://www.gameskinny.com/hkstb/how-to-use-reshade-with-pubg

Men det var ju knappast rocket science. Och jag körde bara två addons.

EDIT:
Men jag kan prova göra om det och välja de fx-filer din guide rekommenderar istället.

....och starta om datorn. Även om det tar emot.

EDIT2:
Nu funkar det. Oklart om det var omstarten som gjorde det, förmodligen. Men det kostar 20 fps i bara menyn. Har inte vågat starta ett spel än. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

@Shudnawz:

Hmm, verkligen märkligt...
Här funkar det kalas.
Vilken guide har du följt när du intallerade det ?

Denna har jag och alla mina vänner följt. --> https://www.youtube.com/watch?v=fWmQe_-35x4

/Homer_S

Det följer ju med en textfil med instruktioner när man laddar ner paketet, så att förlita sig på någon som återberättar förstapartsinformationen känns bara som upplagt för missförstånd

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Sebbepojken:

Det följer ju med en textfil med instruktioner när man laddar ner paketet, så att förlita sig på någon som återberättar förstapartsinformationen känns bara som upplagt för missförstånd

Really? Jag fick bara en exe-fil som direkt ville veta var den skulle leta upp en spel-exe, ingen egen installationsmapp eller liknande där textfiler kunde lägga sig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Really? Jag fick bara en exe-fil som direkt ville veta var den skulle leta upp en spel-exe, ingen egen installationsmapp eller liknande där textfiler kunde lägga sig.

De kanske har ändrat innehållet sen jag laddade ner det då. Jag vet i alla fall att jag har fått med en textfil med detaljerade instruktioner för exakt hur man gör en manuell installation utifall den automatiska installationen misslyckas.

Permalänk
Medlem

Någon som kör med 8700k och GTX 1080?

Vad får man för minimum i yasnaya?

Låg igår på 37 fps när jag sprang efter muren vid västra sidan och sedan 47-60fps i södra höghusen. Var också minst 3-4 andra squads i området.

Frågan är om en uppgradering från 6600 till 8700 är värt priset (blir typ 7-8k) eller om man bara ska skaffa en 6700/7700.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

någon som vill lira lite pubg?

Adda mig på steam Anndreeaas eller Sgtcornmuffin kan ni söka på!

peace

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord