PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Vilken svensk tid börjar matcherna?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

När det kommer till hårdvara, finns det något som funkar extra bra för det?

Tänker nu främst grafik mässigt. Är det röda bättre än gröna?

Snabb, stark CPU med snabba minnen till. Kör själv på 7700K med minnen på 3200MHz vilket gör susen. Spelet är rätt CPU- och RAM-krävande.

När det gäller GPU hade jag nog gått på Nvidia. Vad jag vet jobbar PUBG med Nvidia och personligen föredrar jag Nvidias kort före AMD's.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Snabb, stark CPU med snabba minnen till. Kör själv på 7700K med minnen på 3200MHz vilket gör susen. Spelet är rätt CPU- och RAM-krävande.

När det gäller GPU hade jag nog gått på Nvidia. Vad jag vet jobbar PUBG med Nvidia och personligen föredrar jag Nvidias kort före AMD's.

I see! Well, cpu-mässigt så blir den en upphottad 5820k,tsm med 16gb 2666mhz dominator-minnen.

Får väl hoppas på ngt skönt pris på ngt 1070ti eller 1080 nu på fredag då!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Kungligt spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Är påväg att lösa dator igen, efter att ha varit utan det I 5 månader. PUBG var väl inte riktigt så poppis som där är idag och därför inget jag spelade innan jag sålde gamla datorn.

Vet ju vad recommended requirements som behövs för det, men 8chså hört att det buggar lite och så, främst server vad jag förstår det som.

När det kommer till hårdvara, finns det något som funkar extra bra för det?

Tänker nu främst grafik mässigt. Är det röda bättre än gröna?

CPU samt Ram är det du behöver. Gick från en 3570k @ 4.4ghz samt 8gb 1600mhz ram till 8600k/16gb 3000mhz ram och skillnaden är enorm. Märker ingen större skillnad på Max FPS men innan var det sjukt störande FPS drops imellanåt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

I see! Well, cpu-mässigt så blir den en upphottad 5820k,tsm med 16gb 2666mhz dominator-minnen.

Får väl hoppas på ngt skönt pris på ngt 1070ti eller 1080 nu på fredag då!

Skrivet av Hablam:

CPU samt Ram är det du behöver. Gick från en 3570k @ 4.4ghz samt 8gb 1600mhz ram till 8600k/16gb 3000mhz ram och skillnaden är enorm. Märker ingen större skillnad på Max FPS men innan var det sjukt störande FPS drops imellanåt.

Jag håller helt och hållet med Hablam. Jag gick från 2700K @5GHz och 16GB DDR3 @1600MHz till 7700K @5GHz och 32GB DDR4 @3000MHz och bara det var natt och dag. Fick inte heller speciellt mycket högre FPS, men jag fick en väldigt mycket stadigare upplevelse. Väldigt mycket. Jag hoppas som sagt att de framöver optimerar för äldre system, men som det ser ut idag ligger nyare hårdvara bättre till, även vid likvärdig prestanda från äldre komponenter.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@Crazy: härligt! Då vet jag vad som förhoppningsvis kommer uppleva nästa helg!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

NU börjar IEM Oakland PUBG för er som är intresserade.

https://www.twitch.tv/esl_pubg

@Asssor

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Då är man iallafall igång igen! 1002 stycken highlights som bara ligger där och väntar - det kommer att bli en hel del klippande. Dock bra tidsfördriv när man inte kan sova.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@Crazy: sparar Pubg highlights automatiskt, eller ngt du får spara själv?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Crazy: sparar Pubg highlights automatiskt, eller ngt du får spara själv?

Tillsammans med nvidia shadowplay så sparas highlight själv om du har aktiverat det.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

@Crazy: Herrejävlar för att sålla bland så många klipp. Även om det är småkul att klippa ihop ett paket dråpligheter och bravader. Jag försöker rensa med jämna mellanrum.
Uppskattar när vanligt folk delar med sig av äventyren, även om du håller väldigt hög klass vill jag minns. Se eliten sätta 4-5 raka headshots ger mig inte så mycket längre.

Permalänk
Avstängd

@Obalaan: ååååfan. Ngt nvidia har kommit med det senaste?

Kommer inte ihåg ngt om att shadow play kunde spara highlights per auto när jag sålde datorn för 5 månadersen.

Jävligt trevlig funktion iaf.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

@REWplayFF: är väl mer hur man säger 4-5hs på raken? Ex om vi har 4 gubbar, som alla 4 står i var sin riktning, syd, nord, öster, väster.

4 såna HS är ju betydligt fetare än att peppra 4 gubbar som står i klunga.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Obalaan: ååååfan. Ngt nvidia har kommit med det senaste?

Kommer inte ihåg ngt om att shadow play kunde spara highlights per auto när jag sålde datorn för 5 månadersen.

Jävligt trevlig funktion iaf.

Ja det kom ju för ett kanske 2 månader sedan eller nåt.
Både i spelet och i shadowplay.
Mycket trevlig funktion än att behöva spara allt själv.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Avstängd

Kan man då ställa in hur lång en highlight ska vara, eller ngt spelet/shadow play själv känner av?

Tycker d är ganska tråkigt som jag gjort. Sparat 3-5min-klipp varpå de blir runt 1,9-2,3gb stora.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Crazy: sparar Pubg highlights automatiskt, eller ngt du får spara själv?

Skrivet av Genx031:

Kan man då ställa in hur lång en highlight ska vara, eller ngt spelet/shadow play själv känner av?

Tycker d är ganska tråkigt som jag gjort. Sparat 3-5min-klipp varpå de blir runt 1,9-2,3gb stora.

Det är en funktion som nu mera är inbyggd i PUBG. Det kräver att du har Nvidia Experience installerat och sen aktiverar du det i spelmenyn. Alla videos som spelas in läggs automatiskt som en temporär fil på datorn, man kan även efter varje match manuellt spara filerna via ett simpelt knapptryck vilket är det jag gör. Då kan jag lite snabbt sålla ut de klipp jag inte vill ha.

Highlights sparar automatiskt alla kills du får, alla gånger du knockas och alla gånger du dör. Sen efter varje game får du möjlighet att spara de du vill spara. Mina klipp snittar nog 300Mb, men det beror ju klart på vilka inställningar man har.

https://www.geforce.com/whats-new/articles/playerunknowns-bat...

Skrivet av REWplayFF:

@Crazy: Herrejävlar för att sålla bland så många klipp. Även om det är småkul att klippa ihop ett paket dråpligheter och bravader. Jag försöker rensa med jämna mellanrum.
Uppskattar när vanligt folk delar med sig av äventyren, även om du håller väldigt hög klass vill jag minns. Se eliten sätta 4-5 raka headshots ger mig inte så mycket längre.

Förstår dig helt och jo, det blev ju en hel del klippande. Bilden jag la upp var på ca 180 klippta highlights. Personligen gillar jag videos lite i stil med dina där man bl. a. får se lite "fails och klumpigheter" som att bli överbackad av sin egen bil, etc. Personligen kan jag ALDRIG göra såna videos, även om jag under en längre tid har försökt att spara på mig såna klipps. På ca 3 månader har jag samlat på mig 10 stycken highlights... det blir fan ingen lång video. Jag utsätts aldrig för såna situationer. På gott och ont självklart.

Skrivet av Genx031:

@REWplayFF: är väl mer hur man säger 4-5hs på raken? Ex om vi har 4 gubbar, som alla 4 står i var sin riktning, syd, nord, öster, väster.

4 såna HS är ju betydligt fetare än att peppra 4 gubbar som står i klunga.

Nu ska jag inte vara sån och peta, MEN... Att ta sig an en hel Squad själv i close-combat, enligt mig, kräver oftast lite mer än vad det gör att skjuta några enstaka killar på olika håll. Möter sällan Squads som mer eller mindre står still som ett par käglor. Kör för övrigt en hel del Solo Squads.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@REWplayFF: är väl mer hur man säger 4-5hs på raken? Ex om vi har 4 gubbar, som alla 4 står i var sin riktning, syd, nord, öster, väster.

4 såna HS är ju betydligt fetare än att peppra 4 gubbar som står i klunga.

Allt är relativt. Kanske beror på att jag är ljusår från att lyckas med något sådant. Bara sätta ett HS är underbart i min värld.

Jag spelar in senaste 45 sekunderna via shadowplay (alt+F10). Mycket mer än så krävs inte. Skulle vara vid nån biljakt eller nån ovanligt låg duell - bortsett duo och squad - där dueller oftast varar längre. Kan ju alltid spara fler ggr på raken om man är snabb och har viss tidsuppfattning.

Nu blir det en PUBG-sittning fanimej...

Permalänk
Avstängd

@Crazy: shit va trevligt! Då har jag ju ngt att se fram emot nästa helg då! =D

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

IEM invitational i Oakland: 30 min gameplay - 40 minuter reklam och prat

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

IEM invitational i Oakland: 30 min gameplay - 40 minuter reklam och prat

Jag älskar korta pauser. Speciellt när de är många och går i följd.

EDIT: *sarkasm*

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

IEM i all ära men G-star var så jääävla fett där de byggt på höjden med 76 datorplatser och en lampa som indikerar huruvida de lever eller inte... koreansk cast dock men är kul när de hela tiden skriker AAAAAA

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

CPU samt Ram är det du behöver. Gick från en 3570k @ 4.4ghz samt 8gb 1600mhz ram till 8600k/16gb 3000mhz ram och skillnaden är enorm. Märker ingen större skillnad på Max FPS men innan var det sjukt störande FPS drops imellanåt.

Skrivet av Crazy:

Jag håller helt och hållet med Hablam. Jag gick från 2700K @5GHz och 16GB DDR3 @1600MHz till 7700K @5GHz och 32GB DDR4 @3000MHz och bara det var natt och dag. Fick inte heller speciellt mycket högre FPS, men jag fick en väldigt mycket stadigare upplevelse. Väldigt mycket. Jag hoppas som sagt att de framöver optimerar för äldre system, men som det ser ut idag ligger nyare hårdvara bättre till, även vid likvärdig prestanda från äldre komponenter.

Tänkte på detta här om dagen, om man ska köpa cpu+mobo+ram istället för ny gpu.
Nu köpte jag förvisso GTX 1060 nyligen men tror jag tjänar mer på att köpa en 8400 Coffee lake, 16gb ram så är det samma pengar som om man skulle uppgradera gpun.

Känner att min i7 3770 med 16gb ram inte riktigt hänger med idag 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Tänkte på detta här om dagen, om man ska köpa cpu+mobo+ram istället för ny gpu.
Nu köpte jag förvisso GTX 1060 nyligen men tror jag tjänar mer på att köpa en 8400 Coffee lake, 16gb ram så är det samma pengar som om man skulle uppgradera gpun.

Känner att min i7 3770 med 16gb ram inte riktigt hänger med idag 😁

Kör på i7 4770K i 4.5Ghz samt 32Gb ram med ett 1070. Kör 3440x1440p med Optimerade settings via Geforce experiance och får ut ca 60-80Fps helts klart spelbart enligt mig. Tycker dock att det är väldigt GPU krävande eftersom den hoppar upp till 97% användning av GPU vid endast uppstart av spelet.

Permalänk

Snacka om try-hard!
https://www.twitch.tv/nubya66
Hur funkar rankingen när han tydligen ska vara "bäst"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Snacka om try-hard!
https://www.twitch.tv/nubya66
Hur funkar rankingen när han tydligen ska vara "bäst"

Förtydliga gärna? För länken visar ju bara live-kanalen, och när jag klickar så hostar han/hon någon annan...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Snacka om try-hard!
https://www.twitch.tv/nubya66
Hur funkar rankingen när han tydligen ska vara "bäst"

Hur får du honom till att vara "bäst"?

Är ju bara att kolla rankingen: https://pubg.op.gg/user/Nubya?server=na
Leaderborden för NA: https://pubg.op.gg/leaderboard/?server=na&mode=fpp&queue_size...

Man behöver inte direkt try-harda för att nå top1000(Man måste ju inte hoppa skolan/military varje runda.. vi spelar normalt 3-4 games per kväll och mer på helger. För att ligga under top100 och ligga kvar behövs mer grind såklart)

https://pubg.op.gg/user/qhrizz?server=eu

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

@richie.f
Han är obeskrivbar...
Han erbjuder andra att spela med sig själv för att "lära denna bli bra"
Om han inte vinner så är det fel nånstans, förmodligen cheaters.
Som sagt man måste se. Kan inte bestämma mig för om han är olidlig eller komisk

Skrivet av qhrizz:

Hur får du honom till att vara "bäst"?

Man behöver inte direkt try-harda för att nå top1000(Man måste ju inte hoppa skolan/military varje runda.. vi spelar normalt 3-4 games per kväll och mer på helger. För att ligga under top100 och ligga kvar behövs mer grind såklart)

Jag gick på vad han sa, hade ingen aning om att det fanns en sajt med stats. Han hävdade att han var topp 50 och skulle ranka till 10 under streamen 😂
Jag har inte engagerat mig i spelet förut men utefter vad jag har sett nu så är det inte ens möjligt.
Han är lite rolig...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Kom en update på testserver på 6gig idag, kan man komma in och spela på dom igen tro??
Älskar friheten med vaulting över murar etc, vilken frihet det va!
Va docj värre med pingen, va väl bara US servrar?? hehehe