PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Fantastisk strat. Inget kampande där inte

Skickades från m.sweclockers.com

Faktiskt inte. Du vet att en squad har 3 till medlemmar va? Vi slutade med totalt 10 kills i squaden men det är kul att du automatiskt tror att vi campade

För övrigt, 8 km distance travelled och du tror camp? Wth.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Nya missar, dråpligheter och träffar från min tid på ön. Genomgående en låg högstanivå bortsett någon lyckoträff https://www.youtube.com/watch?v=Y8ulQF6kYbo

Permalänk
Medlem

Har nu kört spelet i ca 250h och står inte ut med det längre och har därmed avinstallerat det. De-sync och cheaters tar ut allt nöje för mig, när spelet väl funkar så är det de roligaste spelet jag har spelat. Hur mycket desync upplever ni? Själv blir jag dödad av det i ca 1/5 match eller 1/25 strider. Upplever personligen alltid mer desync i början av matcher, kanske beror på mer spelare och att loot spawnar in?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet förra helgen och har bara spelat solo och försökt med en squad som inte pratar med varandra, tråkigt i längden. Någon som vill spela?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av McAn_:

Skaffade spelet förra helgen och har bara spelat solo och försökt med en squad som inte pratar med varandra, tråkigt i längden. Någon som vill spela?

Gå in på Discord och anslut till PUBG-kanalerna: http://discord.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Faktiskt inte. Du vet att en squad har 3 till medlemmar va? Vi slutade med totalt 10 kills i squaden men det är kul att du automatiskt tror att vi campade

För övrigt, 8 km distance travelled och du tror camp? Wth.

När du fick 1 kill känns det suspekt och era 10 kills totalt är inte wow men 8km är imponerande. https://media.discordapp.net/attachments/322059209976053760/3...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Har de börjat med reklam i spelet nu? Eller har det funnits länge? Sprang runt i skogen och på ett skjul i ruta "Horisontell E 8 vertikal J 4". Var det en stor reklambild för något Intel evenemang. Reklam bör de ju hålla borta så länge de inte ska börja erbjuda spelet gratis.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: brukar göra reklam för upcoming tournaments.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

När du fick 1 kill känns det suspekt och era 10 kills totalt är inte wow men 8km är imponerande. https://media.discordapp.net/attachments/322059209976053760/3...

Skickades från m.sweclockers.com

Nice döda alla AFK i början, nice strat.

Se hur kul det var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Nice döda alla AFK i början, nice strat.

Se hur kul det var?

Skulle vela påstå att det var flyt med cirklen, snittar på en 10 kills vid kycklingmiddag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara ha 3-4 om jag vinner. En gång vann jag med bara 1 kill

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Nice döda alla AFK i början, nice strat.

Se hur kul det var?

Varför skulle 17 kills innebära att han dödade alla AFK i början?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför skulle 17 kills innebära att han dödade alla AFK i början?

Dom är dryga med varandra, släpp det.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

När du fick 1 kill känns det suspekt och era 10 kills totalt är inte wow men 8km är imponerande. https://media.discordapp.net/attachments/322059209976053760/3...

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju knappast tänkt att det ska vara wow, snarare ett bevis att vi inte satt och campade. Aldrig sagt att jag var bra på spelet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Jo, men det är kul att ha sönder däcken på bilarna.

Bara jag som får Alfons Åberg-vibbar av din röst också?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@REWplayFF: Jo, men det är kul att ha sönder däcken på bilarna.

Bara jag som får Alfons Åberg-vibbar av din röst också?

Ingen liknelse jag tidigare hört. Var det "kakburken" som fick dig att tänka på Alfons? Kul hur som helst.

Permalänk
Medlem

Hur optimerar ni era spel, alltså vilka inställningar har ni på grafik i spelets meny inkl upplösning.
Kör ni med ReShade eller Nvidias Digital Vibrance/Nyans.
Och/eller Nvidias inställningar för "LjusStyrka, Kontrast & Gamma" ?

ELLER motsvarande om ni kör AMD ??

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hoppas att Battlegrounds blir förbjudet i Kina för faan vad dom kan vara irriterande kineserna. Först tog de ping pong men jag sa inget för jag spelade inte ping-pong,
Sen tog de fyra små rätter, men jag sa inget för jag äter ju tre små rätter,
Sen farmade de guld i WoW, men jag sa inget för jag spelar inte WoW,
Nu tar de över battlegrounds och då finns det ingen kvar som bara kan gå in och pwna lite nubz.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

@Homer_S1:
Digital vibrance på 70%

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@killawife: HaHa !!

Den var bra.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Är det bara vissa kikarsikten som går att zooma? Vad heter de kontroller som zoomar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är det bara vissa kikarsikten som går att zooma? Vad heter de kontroller som zoomar?

Går inte att zooma på något om av.

Red dot och Holo kan du "zooma" på genom att hålla in shift.

Sen har du
2x
4x
8x
15x(bara crate)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Larsp777: inga går att zooma, alla sikten är fasta 2x, 4x, 8x och 15x. Sen kan du bara ändra Zeeroing distance, vilket ändrar bullet drop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Går inte att zooma på något om av.

Red dot och Holo kan du "zooma" på genom att hålla in shift.

Sen har du
2x
4x
8x
15x(bara crate)

Ok, tack!

Crate, är det de som släpps från skyn?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Velat fram och tillbaka nu ett tag om man ska köpa och prova, är det så illa som man läser med fuskare och desync osv?

Eller är det dåliga förlorare som gnäller ?

Ingen astronomisk summa att köpa spelet iofs.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

@plexx: Dåliga förlorare främst skulle jag säga, aldrig sett en speedhacker. Kanske varit nån questionable kill men är väl dålig förlorare jag med ibland på 700+h. Desync händer väl men spelet är sjukt kul oavsett även om nån match blir förstörd pga det, samtidigt är det lika för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@plexx: Dåliga förlorare främst skulle jag säga, aldrig sett en speedhacker. Kanske varit nån questionable kill men är väl dålig förlorare jag med ibland på 700+h. Desync händer väl men spelet är sjukt kul oavsett även om nån match blir förstörd pga det, samtidigt är det lika för alla.

Hur är det med spelare som samarbetar trots sololäget. Känns så ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Velat fram och tillbaka nu ett tag om man ska köpa och prova, är det så illa som man läser med fuskare och desync osv?

Eller är det dåliga förlorare som gnäller ?

Ingen astronomisk summa att köpa spelet iofs.

Det har väl hänt i ett par matcher där man tänker "det måste fan varit en fuskare", men jag har aldrig sett något så uppenbart som man kan se i vissa Youtube-klipp med spelare som springer i 180km/h och liknande. Och med tanke på hur många matcher man hunnit igenom nu på 150 timmar så är det alltså inget större problem som förstör spelglädjen överlag

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII