Problem fildelning Windows 10

Permalänk
Avstängd

Problem fildelning Windows 10

Hej,

Har ett problem i Windows 10 som jag nu har stört mig på allt för länge. Det gäller delning av filer/mappar i nätverket.

När jag delar ut en hel hårddisk, och försöker komma åt den får jag meddelande att jag saknar behörighet.

När jag delar ut en specifik mapp fungerar det klockrent.

Hur skall jag göra för att jag ej skall få felmeddelandet när jag försöket komma åt hela hårddisken? Tycker det är drygt att behöva dela ut varenda mapp var för sig.

Permalänk
Medlem

@Ledstripes: Mycket bra fråga ! Jag undrar samma sak.
Jag har delat ut en partition med filmer och serier för att komma åt med TVn fast trådlöst, och ibland när jag ska läsa in
undertexten så kommer det upp en ruta att jag inte har behörighet och ska skriva in lösenord. WTF haha

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är samma grej jag har behövt bråka med. (i Windows 7, dock)

Högerklicka på disken och välj Egenskaper. Gå till Säkerhet och klicka på Redigera, sedan Lägg till. Skriv in "Alla" och klicka OK. Den kommer troligtvis läggas till med alla behörigheter utom "fullständig" och "ändra". (avmarkera dem annars) Sen är det klart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Gissar på att det är samma grej jag har behövt bråka med. (i Windows 7, dock)

Högerklicka på disken och välj Egenskaper. Gå till Säkerhet och klicka på Redigera, sedan Lägg till. Skriv in "Alla" och klicka OK. Den kommer troligtvis läggas till med alla behörigheter utom "fullständig" och "ändra". (avmarkera dem annars) Sen är det klart.

Tack för hjälpen! Det fungerade