Permalänk
Medlem

Microsoft Surface Keyboard i sverige?

Någon som sett om de nya Microsoft Surface Keyboard finns att beställa någonstans i sverige? Bara sett i USA än så länge. Mycket intresserad av det vanliga icke ergonomiska varianten.

https://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Surface-...

Permalänk

Undrar detta jag också! Fruktansvärt otympligt namn dessutom, då man hittar allt annat än det specifika tangentbordet när man försöker googla...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt.

Samtidigt väldigy odiskret ripoff på äpplet. Nåja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har (också) letat och letat efter ett svenskt Surface keyboard. Efter att ha varit i kontakt med Microsoft fick jag reda på att tangentbordet finns med nordisk layout, men att det bara säljs till företag. Jag har dock hittat det hos Compliq och det går bra att beställa det även om du är privatperson:
https://shop.compliq.se/partdetail.aspx?q=p:9287963

Jag har precis fått tangentbordet så jag kan tyvärr inte ge något omdöme om det, men jag har läst många positiva recensioner, varför jag själv beställde ett.

Permalänk
Medlem

@JKHansen:

Hur är det nu när du kört i en månad?

Permalänk
Medlem

@Wesslan1: Hade tidigare ett Logitech UltraX Flat Keyboard som jag egentligen inte ville byta ut - det var fantastiskt -, men det började bli för nedgånget och fult (tangenterna var glansiga och jag hade t.o.m. börjat slita ner bokstäverna på dem). Jag kan inte påstå att jag är någon tangentbordsexpert men jag är nöjd med Surface Keyboard som ersättare. Det är kanske något litet, men det är snyggt och dessutom praktiskt eftersom det är trådlöst. Motståndet i tangenterna och ljudvolymen vid nedslag är bra.

Permalänk
Medlem

@JKHansen: Och det funkar utan problem på en vanlig pc. Gissar att man får med en bluetooth adapter att sätta i usb?

Permalänk
Medlem

@Wesslan1: Ja, tangentbordet funkar utan problem på en vanlig pc. (Jag använder det till en Surface Pro 4.) Har din dator inte Bluetooth får du köpa en adapter för en sådan följer inte med.

Permalänk
Skrivet av JKHansen:

@Wesslan1: Hade tidigare ett Logitech UltraX Flat Keyboard som jag egentligen inte ville byta ut - det var fantastiskt -, men det började bli för nedgånget och fult (tangenterna var glansiga och jag hade t.o.m. börjat slita ner bokstäverna på dem). Jag kan inte påstå att jag är någon tangentbordsexpert men jag är nöjd med Surface Keyboard som ersättare. Det är kanske något litet, men det är snyggt och dessutom praktiskt eftersom det är trådlöst. Motståndet i tangenterna och ljudvolymen vid nedslag är bra.

Jag är nyfiken på tangentbordet men osäker på räckvidden. Jag har haft ett liknande logitech-tangentbord som dig men där var räckvidden fruktansvärd. Har du eller någon annan möjlighet att testa räckvidden på tangentbordet, hade helst velat att det fungerar genom en tjock vägg och min kropp då det är tänkt att användas i soffan till en HTPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkotten Igge:

Jag är nyfiken på tangentbordet men osäker på räckvidden. Jag har haft ett liknande logitech-tangentbord som dig men där var räckvidden fruktansvärd. Har du eller någon annan möjlighet att testa räckvidden på tangentbordet, hade helst velat att det fungerar genom en tjock vägg och min kropp då det är tänkt att användas i soffan till en HTPC.

Har testat nu. Funkar på i alla fall drygt fem meters avstånd och då är bokhylla, innervägg, garderob och människa mellan.

Permalänk
Skrivet av JKHansen:

Har testat nu. Funkar på i alla fall drygt fem meters avstånd och då är bokhylla, innervägg, garderob och människa mellan.

Tusen tack!