Ideér? Tips på programmering

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Ideér? Tips på programmering

Hej,

Jag tänkte göra ett java-program och behöver dessa funktioner i programmet:
if-else
for-loop och en metod
sök/sortering

Är det någon här som kan på en liten idé vad man kan göra som ändå innehåller funktionerna jag beskrev ovan?

Hälsningar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Gör ett ultraenkelt kundvagnssystem. T.ex. kunna lägga till vissa varor utifrån en lista. Skapa en funktion för att kunna söka i den listan samt addera till totalpriset med en for-loop som en sista grej kanske? Jo förresten du kan ju ha att det är ett litet lager också så man bara kan lägga till visst många som max, därmed får du en if-else grej också. Kan vara i form av en prompt eller så när lagret är slut.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Tips på programmering

Hej,

Har fått i uppgift att skapa ett program som ska innehålla dessa saker:
if-else
for-loop metod
sök/sortering

Det behöver absolut inte vara något stort men kan någon ge mig något tips på vad man kan göra för typ av program och hur man eventuellt kan bygga upp det, exemplar t.ex.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Språk?

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

ett trivia spel där dina poäng sparas och sedan visas i en leaderboard dör den som har högst poäng ligger i top och lägst i botten

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017
Skrivet av PointMan:

Oj, JAVA Netbeans

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av toh:

Hej,

Har fått i uppgift att skapa ett program som ska innehålla dessa saker:
if-else
for-loop metod
sök/sortering

Det behöver absolut inte vara något stort men kan någon ge mig något tips på vad man kan göra för typ av program och hur man eventuellt kan bygga upp det, exemplar t.ex.

Mvh

Bygg en grafisk bubblesort eller liknande.

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@tuh *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk