Dator till tv - hdmi - det gamla vanliga

Permalänk
Medlem

Dator till tv - hdmi - det gamla vanliga

Jag har en asus laptop X552c som har några år på nacken, i den har jag bytt hårddisk till en kingstone SSD. Jag har även en äldre LG 32" tv(ej smart). Jag har även bytt op till w7

Jag har alltid kunnat använda dessa två ihop med en hdmi kabel efter lite pill och omstart. Detta använder jag varje kväll för att se serier innan jag somnar. Men sen lånade en kompis datorn och lyckades fucka upp något så nu fungerar det helt plöstligt inte. Det brukar vara så att när man kopplar ur och kör datorn för sig så fungerar inte ljudet och kräver lite pillande, något jag aldrig gör då jag inte använder min laptop till mer än serier mer eller mindre.

Nu när jag försöker koppla in datorn händer det inget, tvn säger ingen signal och datorn hittar inget. Startar jag om datorn kommer skärmen upp där man skriver i lösenordet till moderkortet på tvn, sen någon animering i startskärmen. Sen kommer "ingen signal" fram och det händer inget, datorn hittar inte, tv hittar inte. Det är fruktansvärt frustrerande.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Jag har funderat på att formatera och ominstallera, men det är ett jävla jobb. Dessutom har jag ingen skiva alls. Det ingick windows 8 till datorn men jag vet inte om jag kan installera det på denna hårddisken utan skiva, någon som vet? På min förra laptop stod det serienummer till windows på datorn, men jag kan inte hitta det på denna.