Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlssonrichard
Du ska dra i 1 ljusstake på sidan av trappan till taket om vi tänker på samma rum...

Ah, tackar! Skulle inte tänkt på det själv.

Permalänk
Medlem

No prob...
Tänkte höra hur länge (i hela timmar) som folk har spelat sen i fredags!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
jag skulle också vilja ha det förklarat. så man vet vad man ska välja för nåt

Läs informationsrutan i spelet när du väljer klan och kolla sedan på "sheets" på de olika klanerna så ser du dels vilka stats de kan ha från början samt vilka olika abilities de har.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Läs informationsrutan i spelet när du väljer klan och kolla sedan på "sheets" på de olika klanerna så ser du dels vilka stats de kan ha från början samt vilka olika abilities de har.

bara det att jag är inte speciellt het på rpgs så jag fattar inte ett skit vad som står :/

Visa signatur
Permalänk

Ok som jag har fatta det kan du se på det såhär Rambo:

Alla klanerna förutom Nosferatu är och ser såpass mänskliga ut att de tas för vanliga människor.

Av klanerna så kan man säga att ju längre ner på listan du går desto mer civiliserade blir de. Själv har jag speat lika långt med tre klaner; G-nåning :p, den sista i listan och den där som gillar konst o skit.

G-nånting klanen är spelvänlig som ett första försök enligt mig, den är enkel att spela med och inte så komplicerad att komma vidare i spelet med.

"sista-på-listan" klanen är jobbig, dels för att man inte kan käka upp luffare och dylikt, desutom har dom inga roliga diciplines.

"konstintresserade" klanen är som åvanstående, rätt trist.

Har just börjat lira med de där med fucked up minds och de som kan få folk att kräkas blod. Dom där med konstiga huvuden snackar ballt iaf.

Jag är helt säker på att det inte hjälpte dig ett dugg men skrev det gjorde jag ändå.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
bara det att jag är inte speciellt het på rpgs så jag fattar inte ett skit vad som står :/

Kan förklara lite kort. Har inte spelat med mer än tremere och toreador.

Tremere - Kan använda blodmagi som är ganska bra istället för skjutvapen. Har även möjlighet att söva eller döda med sin andra förmåga. Får inte ha mer än 4 i grundegenskaperna (styrka, uthållighet och smidighet).

Toredaor - Sociala, vackra. Kan ingjuta respekt (ger minus på deras egenskaper) hos fiender samt använda en form av bullettime.

Gangrel - Starka. Kan framkalla olika djur som anfaller fienderna och även anta djurform.

Malkavian - Tokiga. Har annorlunda dialogval än andra pga deras tokighet. Kan styra andras tankar samt bli osynlig.

Brujah - Starka rebeller. Tror de har egenskaper som stärker deras styrka och anfallskraft i närstrid.

Nosferatu - Fula. Kan bli osynlig och anta djurformer. Osäker på hurvida de kan röra sig runt bland vanliga människor eller inte.

Överklassvampyrerna (minns inte vad de heter) - Förmodligen sociala likt toreador, osäker på deras förmågor.

Tror det var alla även om jag fått för mig att jag glömt bort en....

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Avstängd

aha tackar! undrar vad man ska välja då, är ganska dålig på rollspel. malkavian verkar roliga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gangrel är enklast skulle jag säga för man kan gå på råstyrka genom hela spelet (blir knepigare i slutet dock men det går). Malkavians är något man helt enkelt måste testa, man kan tala med TV:n t.ex. Och vägskyltar. Fast de är inte lika enkelt. Nosferatu har jag inte testat men det måste vara rätt tråkigt att bara hålla till i kloakerna och i skuggorna. Plus att de är oerhört fula.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Kan förklara lite kort. Har inte spelat med mer än tremere och toreador.

Tremere - Kan använda blodmagi som är ganska bra istället för skjutvapen. Har även möjlighet att söva eller döda med sin andra förmåga. Får inte ha mer än 4 i grundegenskaperna (styrka, uthållighet och smidighet).

Toredaor - Sociala, vackra. Kan ingjuta respekt (ger minus på deras egenskaper) hos fiender samt använda en form av bullettime.

Gangrel - Starka. Kan framkalla olika djur som anfaller fienderna och även anta djurform.

Malkavian - Tokiga. Har annorlunda dialogval än andra pga deras tokighet. Kan styra andras tankar samt bli osynlig.

Brujah - Starka rebeller. Tror de har egenskaper som stärker deras styrka och anfallskraft i närstrid.

Nosferatu - Fula. Kan bli osynlig och anta djurformer. Osäker på hurvida de kan röra sig runt bland vanliga människor eller inte.

Överklassvampyrerna (minns inte vad de heter) - Förmodligen sociala likt toreador, osäker på deras förmågor.

Tror det var alla även om jag fått för mig att jag glömt bort en....

Har inte spelet ännu, men har lirat rollspelet en del. De klanerna du räknat upp tillhör samtliga vad som kallas Camarilla (de vampyrer som upprätthåller "the masquerade", dvs de lever gömda tillsammans med människor). Det finns ytterligare sex klaner; två som tillhör Sabbat (vill skrota "the masquerade" och skövla människor som de behagar) och fyra oberoende.

Ventrue heter den klanen som du inte kom ihåg. De har generellt starka sociala förmågor, tex som att kunna dominera människor och andra vampyrer. Förmågorna som är grundförmågor för Ventrue i rollspelet är Dominate, Fortitude och Presence. Exakt vilka förmågor de har/kan ha i spelet kan jag inte uttala mig om. De har genom historien alltid varit inflytelserika i människornas värld (ofta som kungligheter, politiker mm) och är inte sällan styrande inom Camarilla också.

För mer info kolla gärna http://www.white-wolf.com/Games/Pages/VampireHome.html
Under Vapire quickstart html/pdf finns utförliga beskrivningar för varje klan (from sid 8).

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

hehe borde vara förbjudet att spela Vampires från white wolf om man inte lajvar eller håller på med penna och papperrollspelet. Rollspelet är så djupt och filosofiskt att det är svårt att ta till sig det bara gneom dataspelet och då förstör man intrycket av det och kanske till och med får för sig att det är något hackNslash.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
hehe borde vara förbjudet att spela Vampires från white wolf om man inte lajvar eller håller på med penna och papperrollspelet. Rollspelet är så djupt och filosofiskt att det är svårt att ta till sig det bara gneom dataspelet och då förstör man intrycket av det och kanske till och med får för sig att det är något hackNslash.

Hmm, elitism.

Om man spelar detta som ett hack&slash har nog inte så mycket att göra med om man spelat vampiresrollspelet tidigare eller inte. Somliga kanske upptäcker denna "världen" genom spelet och läser mer i manualen eller på hemsidor just pga spelet.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Entusiast

SPOILER? (Fråga om en quest i downtown)

Nån som vet vart man hittar han musikfilms inspelaren efter man snackat med Pisha nere i källaren av det övergivna sjukhuset i Downtown? Han finns inte kvar där uppe när hon vill att man ska hämta tillbaks han.

Kommit till hollywood förövrigt trevlig strippklubb haha.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det ska finnas en lapp på marken där du lämnar honom, där hans namn , adress etc. står.

Jag vill fortfarande veta vad som är bra mot Tscimisce warform!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
meningen med namnet "rpg" är ju att man ska spela en roll i ett spel i 3e person

aha så elderscrolls serien är inte rpg? 3:e person då ser man gubben bakifrån. neverwinter nights, baldurs gate och diverse hack and slash rpg är altlså inte rpg? tror du är ute och cyklar nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a
aha så elderscrolls serien är inte rpg? 3:e person då ser man gubben bakifrån. neverwinter nights, baldurs gate och diverse hack and slash rpg är altlså inte rpg? tror du är ute och cyklar nu.

Tredje person innebär inte att du ser karaktären bakifrån. Tredje person innebär att du tittar på karaktären istället för inne i karaktären. Men han syftar inte på synvinkeln, utan att du styr en karaktär i sig. Du spelar inte dig själv, du spelar någon annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone

Han bankade jag på med Sledgehammer, gick hur lätt som hellst. Kör iofs Brujah så jag har lite andra disipliner än vad du har.

Den är rolig att döda de där armarna med köttbullar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead

Har inte spelet ännu, men har lirat rollspelet en del. De klanerna du räknat upp tillhör samtliga vad som kallas Camarilla (de vampyrer som upprätthåller "the masquerade", dvs de lever gömda tillsammans med människor). Det finns ytterligare sex klaner; två som tillhör Sabbat (vill skrota "the masquerade" och skövla människor som de behagar) och fyra oberoende.

Ventrue heter den klanen som du inte kom ihåg. De har generellt starka sociala förmågor, tex som att kunna dominera människor och andra vampyrer. Förmågorna som är grundförmågor för Ventrue i rollspelet är Dominate, Fortitude och Presence. Exakt vilka förmågor de har/kan ha i spelet kan jag inte uttala mig om. De har genom historien alltid varit inflytelserika i människornas värld (ofta som kungligheter, politiker mm) och är inte sällan styrande inom Camarilla också.

För mer info kolla gärna http://www.white-wolf.com/Games/Pages/VampireHome.html
Under Vapire quickstart html/pdf finns utförliga beskrivningar för varje klan (from sid 8).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlssonrichard
Det ska finnas en lapp på marken där du lämnar honom, där hans namn , adress etc. står.

Jag vill fortfarande veta vad som är bra mot Tscimisce warform!

Caitiff och Anarch's får du inte glömma.

De har de förmågorna ja, har prövat dom.

Permalänk

Jo köttbullsgubbarna har också fått smaka Sledgehammer

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har kört fast. ^^

Jag ska slasha tavlor, men blir dödad hela tiden då jag tar skada av att slå på dem. Ibland lyckas jag skära tavlorna, men det går aldrig att återupprepa.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Jag har kört fast. ^^

Jag ska slasha tavlor, men blir dödad hela tiden då jag tar skada av att slå på dem. Ibland lyckas jag skära tavlorna, men det går aldrig att återupprepa.

Läs lite längre in i tråden..

Du skall slå dem i en viss odning... Kolla aurerna på tavlerna står det något om.. det gjorde inte jag.. jag provade mig fram hitta en du kan slå på sen pprova en annan funka inte den slå på den som gick å sen en annan för tavlerna läks om du slår fel.

Permalänk

Om man kollar motiven på tavlorna så kan man lista ut i vilken ordning man skall slå dem.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon som har kommit långt på Chinatown ?

Föresten har ni klarat questen i hollywood då man ska skydda kyrkogården ifrån alla zombies, det är ju helt omöjligt. Zombierna är tar båda grindarna samtidigt, har bara kommit så långt då det är 1 min kvar.

Permalänk

Hmmm.....Har Vampires släppts??

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer
Någon som har kommit långt på Chinatown ?

Föresten har ni klarat questen i hollywood då man ska skydda kyrkogården ifrån alla zombies, det är ju helt omöjligt. Zombierna är tar båda grindarna samtidigt, har bara kommit så långt då det är 1 min kvar.

Det är grymt jobbigt, spring fram och tillbaka bara och slasha bara de som bankar på grinden. Eller skjut dom med Jamie Sue, om du har en karaktär som kan sikta.

Permalänk
Medlem

VARNING, LITE SPOILERS!

Bah! Verkar som att jag "spelat fel". Först valde jag att vara på LaCroix sida, gillade inte Anarch-vampyrernas stil. Men nu efter att ha klarat uppdraget där man skulle hitta den galna Malkavian vampyren så blev jag lagom trött på honom och drog, försökte hitta Nine men han hade ju gått och gömt sig eftersom att jag berättat att han var där vid huset när jag kom dit. Kan jag hitta honom? Hur kan jag fortsätta spelet?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Tredje person innebär inte att du ser karaktären bakifrån. Tredje person innebär att du tittar på karaktären istället för inne i karaktären. Men han syftar inte på synvinkeln, utan att du styr en karaktär i sig. Du spelar inte dig själv, du spelar någon annan.

tredje person då ser man gubben bakifrån. som t.ex gta, the getaway eller metal gear solid och styr genom tangenter. t.ex piltangenterna, gubben reagerar omedelbart när man trycker ned en av tangenterna för att gå. uppfirån kallas rts view och då styr man gubben genoma tt klicka på marken. gubben reagerar inte förrän man klickar på platsen han ska till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
VARNING, LITE SPOILERS!

Bah! Verkar som att jag "spelat fel". Först valde jag att vara på LaCroix sida, gillade inte Anarch-vampyrernas stil. Men nu efter att ha klarat uppdraget där man skulle hitta den galna Malkavian vampyren så blev jag lagom trött på honom och drog, försökte hitta Nine men han hade ju gått och gömt sig eftersom att jag berättat att han var där vid huset när jag kom dit. Kan jag hitta honom? Hur kan jag fortsätta spelet?

Jag har inte spelat riktigt som dig men han har ändå försvunnit. Om man snackar med de anarchs verkar det som om han bara ligger lågt så jag tror nog han återvänder.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Jag har inte spelat riktigt som dig men han har ändå försvunnit. Om man snackar med de anarchs verkar det som om han bara ligger lågt så jag tror nog han återvänder.

Mjo, men jag vet inte hur jag ska ta mig fram i spelet om jag inte kan snacka med honom först. Kan ju inte gå tillbaka till LaCroix när jag i princip sa "fuck off!" till honom. Eller? Har jag ens något val?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
VARNING, LITE SPOILERS!

Bah! Verkar som att jag "spelat fel". Först valde jag att vara på LaCroix sida, gillade inte Anarch-vampyrernas stil. Men nu efter att ha klarat uppdraget där man skulle hitta den galna Malkavian vampyren så blev jag lagom trött på honom och drog, försökte hitta Nine men han hade ju gått och gömt sig eftersom att jag berättat att han var där vid huset när jag kom dit. Kan jag hitta honom? Hur kan jag fortsätta spelet?

Om du snackar med den svarte killen som står på Last round så får jag möjligheten att fråga om hur man tar sig ur camarillan.. har inte provat iom att jag trivs med min roll

Du kan inte hitta honom, han har gömt sig iom att det är blodsjakt på honom, så den vampyren som hittar honom skall ta kål på honom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
Om du snackar med den svarte killen som står på Last round så får jag möjligheten att fråga om hur man tar sig ur camarillan.. har inte provat iom att jag trivs med min roll

Du kan inte hitta honom, han har gömt sig iom att det är blodsjakt på honom, så den vampyren som hittar honom skall ta kål på honom!

Trivdes också med min roll i början. Man vill ju vara med i den nobla vampyr-ordern, men hur kul är det att vara någon meninglös springpojke åt en tönt i kostym? Tack för tipset iaf!

Edit:
Det funkade inte, kunnde inte prata om att ta mig ur Camarillan. Trist, får väl börja om eller nåt. Värdelöst att man får val i spelet som gör att man kan "göra fel" och tillslut i princip inte kunna fortsätta!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Alltså jag sitter fast på uppdraget med den konstiga epidemin? Jag har precis snackat med luffaren som är jättesjuk som säger vart monstret kom upp någonstans. Jag försöker hitta monstret i kloakerna men det är inte där! Vad ska jag göra? Och så har jag den där Jezebel Lockes nyckel men jag vet inte i vilket rum på empire hotellet hon bor?? Vad ska jag göra?

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff