Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll
Alltså jag sitter fast på uppdraget med den konstiga epidemin? Jag har precis snackat med luffaren som är jättesjuk som säger vart monstret kom upp någonstans. Jag försöker hitta monstret i kloakerna men det är inte där! Vad ska jag göra? Och så har jag den där Jezebel Lockes nyckel men jag vet inte i vilket rum på empire hotellet hon bor?? Vad ska jag göra?

Hm? Hade inga som helst problem med att hitta "monstret". Gå bara ner i kloaken lite längre ner i samma gränd, inte speciellt stort att leta igenom, så, leta igen! På Empire Hotel kan du bara ta hissen till 5:e och 6:e våningen, det finns typ bara ett rum att gå in i, så ja, dit ska du.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp men en sak....kan vara risk för spoiler, men skulle gärna behöva hjälp.

Spelar som Toreador.... och jagar en noferatus agent som Nosferatus primogen skickat till chinatown. Har gjort en del "klia på ryggen" uppdrag och har nu lokaliserat Nosferatun i FU Syndicate.

Men när jag kommer dit vill "Tv-Gubben" göra tester på mig, har kommit till rummet med dom roterande bladen.... hur klarar jag det rummet ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

kan man inte slåss i första person också? det är lite jobbigt när den hoppar ut i tredje person varje gång man slår någon

Permalänk
Medlem

benji_a, tryck på z

Permalänk
Medlem

Angående spinnande knivar saken så ska du skjuta på boxarna som är bakom gallren i ändan på rummet... (en bakom varje galler...)

Min fråga: Jag har kommit till ett jadedjurspussel (ni kan nog gissa var) Kan nån säga hur man klarar det?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem

Hur fan tar man sig igenom källaren till museumet?! Vakter och kameror överallt ju. Vill helst inte slakta massa oskyldiga. Nån som lyckades ta sig igenom det här stället med bara stealth?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Där du plockar upp statyerna så kollar du hur pedistalen ser ut och så sätter du dom på samma pedistal ute i det stora rummet.

Rawis: Jag försökte också med stealth men blev upptäckt stup i ett, till slut sket jag i det och slashade mig genom det hela. Trodde att LaCroix skulle bli sur men han vart hur glad som helst. Det går nog att stealtha sig igenom men det är jobbigt
Förresten är dom inte oskyldiga eftersom dom skjuter på dig

Permalänk
Medlem

Iofs, galna poliser som skjuter först och frågar sen. Får väl ge dom lite stryk med min brandyxa, igen.

Edit:

Man behöver bara döda en polis/vakt. Verkar som att man måste göra det i vilket fall som helst eftersom att han har ett kort på sig man behöver.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a
tredje person då ser man gubben bakifrån. som t.ex gta, the getaway eller metal gear solid och styr genom tangenter. t.ex piltangenterna, gubben reagerar omedelbart när man trycker ned en av tangenterna för att gå. uppfirån kallas rts view och då styr man gubben genoma tt klicka på marken. gubben reagerar inte förrän man klickar på platsen han ska till.

Första person - Jag gör
Andra person - Du gör
Tredje person - Han gör.

Det var inte TV-spelen som kom på det här. Ser du gubben bakifrån är det tredje person, helt korrekt. Ser du gubben från sidan är det fortfarande tredje person. Ser du gubben underifrån är det fortfarande att spela i tredje person. Jag vet vad du menar med tredje person, men du vet inte vad jag menar.

Hur som helst så har jag fastnat.

SPOILER
I downtown när man kommer till mentalsjukhuset där den människoätande tjejen finns så är det ju en kille på övervåningen som är skiträdd. När man sen ska hämta honom så att tjejen får lite att äta så är han försvunnen spårlöst. Vart är det han gömmer sig?

Permalänk
Medlem

Vart finns den andra smittobäraren?

Permalänk
Medlem

Angående duden i sjukhuset... Om du ittar på marken där han stod, så ligger det ett visitkort där med namn adress etc. Tror jag redan svarat på den frågan tidigare i denna tråden...

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stune
Vart finns den andra smittobäraren?

En i kloakerna, en på Empire Hotel.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Skall nu döda den andra smittobäraren (den på hotellet).

Kör nu med min Melkavian och jag bara älskar den, speciellt när den tar över folks huvuden i konversationerna :D.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att få den andra killen(i första rummet) i sinbin att gå därifrån? den första(i tredje rummet) blir man av med enkelt, men han som står i första flytter icke på sig
Jag vill icke döda honom, då är det enkelt, men utan att döda honom

EDIT: glöm det jag skrev

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du hittade lösningen då
[lösning]
Man dyrkar/pajar växlingsmaskinen så går han därifrån när han inte kan växla till sig mer mynt
[/lösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlssonrichard
Angående duden i sjukhuset... Om du ittar på marken där han stod, så ligger det ett visitkort där med namn adress etc. Tror jag redan svarat på den frågan tidigare i denna tråden...

Jepp, det märkte jag efter lite tankeverksamhet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag gissar att du hittade lösningen då
[lösning]
Man dyrkar/pajar växlingsmaskinen så går han därifrån när han inte kan växla till sig mer mynt
[/lösning]

Kör man med färgschema blå så syns det rätt bra ändå

Permalänk

Tjo, lirar Nosferatu och ska prata med lacroix i skyskrapan men vakten där nere dissar mig hela tiden, vad göra?

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Jag har också blivit dissad av vakten när man skall och tala med prinsen dock visade sig att jag inte skulle och snacka med honom vid det tillfället, kan du säga efter vilket uppdrag du blir dissad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag gissar att du hittade lösningen då
[lösning]
Man dyrkar/pajar växlingsmaskinen så går han därifrån när han inte kan växla till sig mer mynt
[/lösning]

Finns en annan lösning om man är bra på hackning. Stäng av luckan med datorn på kontoret.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dorgon
Jag har också blivit dissad av vakten när man skall och tala med prinsen dock visade sig att jag inte skulle och snacka med honom vid det tillfället, kan du säga efter vilket uppdrag du blir dissad?

det står i quest logen efter att ha sprängt warehouse så ska jag prata med honom i skyskrapan, ruskigt irriterande. Jag kan inte bli polare med den andra killen i The last round, han sa jag åt att dra åt he¤%#%&.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

bara jag som har fps problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hur fan tar man sig igenom källaren till museumet?! Vakter och kameror överallt ju. Vill helst inte slakta massa oskyldiga. Nån som lyckades ta sig igenom det här stället med bara stealth?

Jag försökte ta mig igenom där utan att döda någon, men tillslut sket jag i det och lät dem komma. Resistance was futile Gangrel är tuffast!

Jag har fastnat i ett rum i kloakerna, efter att man dödat Tzimitsce gubben. Det är ett kvadratiskt rum, lite vatten där, och elektriska saker som gnistrat (och gör ont om man är för nära). Jag fattar inte vad jag ska göra där, när jag stängde av pumpen så tömdes ju de där två grejerna (kommer inte ihåg vad de kallas) och jag kan inte komma upp igenom där. Jag har skill nog att hacka in på pumpkontrollen, men inte på elektrical, och dörren in till electrial room är låst och jag har inga lockpicks.
Snälla, hjälp mig någon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Finns en annan lösning om man är bra på hackning. Stäng av luckan med datorn på kontoret.

Nja, luckan där är finns det icke någon kontakt med, den sista luckan med den unga killen i stänger man, men den i första rummet med den tjocke gubben stängs icke. Trodde cike att det var lösningen utan gjorde så som airhead sa men tänkte icke på det sättet

Suicide var väldigt nice att använda på jägaren

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

För dom som har haft samma problem som jag (problem att installera på windows 2003), tänkte jag posta en liten guide.

1. Kopiera över all filer från alla de 3 cd:na till en och samma mapp.

2. googla efter "orca.msi", ladda ner och installera programmet.

3. Kör orca (finns på startmenyn) och öppna filen "Vampire - The Masquerade Bloodlines.msi" i mappen där installationsfilerna finns.

4. Leta upp "LaunchCondition" i tables-tabben.

5. Ersätt Conditionraden som finns där med "(VersionNT=125)".

Spara, kör setup.exe och installera ^^

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Windows 2003??!!

Jag klarade just detta underbara spel efter runt 30 timmars spelande... Jag gjorde inte ALLA sidequests men alla jag stötte på... Tänkte höra om nån vet om det blir olika slut om man väljer att hjälpa anarchs etc?

Men dock har jag hört olika om att det skulle vara ca 60 elr 80 timmars speltid... Är detta när man gör absolut allt som går att göra då elr?

Hur lång tid tog det för er andra som klarat d?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Inaktiv

det finns 4 olika slut som jag vet. det beror hur du går till vägas i spelets gång

Permalänk
Avstängd

Vilken surface acces är närmast till den där plaguebearer i kolakerna?? Jag har kutat igenom allt men jag kan inte hitta honom!! Han finns väl i downtown eller hur?

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem

OK, jag skaspela om spelet som malkavian så fort mitt nya graffe kommer...

Hittade n flummig sak:
När man gör karaktär så väljerman en klan... Sen så sätter du ut alla points... Sen går du tebax och scrollar ner och väljer samma klan igen då får du lika mycket points att spendera igen fast dem gamla e kvar Dock så måste mna se till att alla points e spenderade annars säger den att man har points kvar... Hittade detta men jag KLARADE inte spelet såhär... Det skulle bara varit tråkigt!

Han ska typ finnas precis nedanför stegen åt nåt håll, han ska inte vara svår att hitta!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Snälla, hjälp mig någon!

Okej, eftersom vissa här tydligen kör med blått så skiter jag i att försöka mörka texten den här gången, så om ni inte vill veta hur man gör så läs inte

[lösning på pumpproblemet]

Det var synd att du inte hade någon lockpick så att du kan stänga av strömmen, men du ska hursomhelst tömma reservoärerna och sedan pumpa upp dom igen, och det gör du enklast genom att skita i datorn och använda det lilla handtaget som finns till vänster om datorn. När du drar igång pumparna skyndar du dig i plurret (nu kan det ju göra ont, vad vet jag ) och simmar bort och in i reservoärerna och upp genom taket. Om du är för långsam så kommer pumpen att trycka tillbaks dig så du måste vara snabb.

[/lösning]

0koll: Gå till The Last Round, in i gränden tvärsemot, till höger står en uteliggare du kan snacka med, vet inte om du behöver göra det för att trigga kloaken, antagligen inte, isåfall är det rakt fram från honom, till höger, sen vänster och längst ner, finns ett stängsel till höger om locket om jag inte minns fel. Sen kutar du omkring där och borde hitta rätt omgående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Okej, eftersom vissa här tydligen kör med blått så skiter jag i att försöka mörka texten den här gången, så om ni inte vill veta hur man gör så läs inte

[lösning på pumpproblemet]

Det var synd att du inte hade någon lockpick så att du kan stänga av strömmen, men du ska hursomhelst tömma reservoärerna och sedan pumpa upp dom igen, och det gör du enklast genom att skita i datorn och använda det lilla handtaget som finns till vänster om datorn. När du drar igång pumparna skyndar du dig i plurret (nu kan det ju göra ont, vad vet jag ) och simmar bort och in i reservoärerna och upp genom taket. Om du är för långsam så kommer pumpen att trycka tillbaks dig så du måste vara snabb.

Jag ska se om jag kan vara snabb nog, jag har för mig jag redan prövat. Jag ska göra mitt bästa.