Vampire: The Masquerade Bloodlines (Preview)

Permalänk
Avstängd

jo det gör det visst

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Någon dag. Det beror på hur mycket du spelar.. Men det är inte direkt offantligt.

Inte en jävla chans om man ska dra alla subquests som han ville.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Inte en jävla chans om man ska dra alla subquests som han ville.

För mig tog det två dagar första gången, och då gjorde jag många av alla subquests. Så en 3-4 dagar kanske? Det är väl "någon dag" enligt mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

För mig tog det två dagar första gången, och då gjorde jag många av alla subquests. Så en 3-4 dagar kanske? Det är väl "någon dag" enligt mig iaf.

16h/dag? Du har inget liv?

Permalänk
Medlem

Va?! Säg inte att du aldrig har spelat 48h timmar med paus bara för att micra maten och släppa på blåsan??

Permalänk
Medlem
Citat:

3-4 dagar om man inte har något liv och inte gör något annat. Men om man ska göra alla subquests så måste man leta rätt mycket om man inte använder nån guide. Sen vill man ju ogärna klicka förbi alla konversationer.

3-4 dagar är inte någon dag enligt någon annan än dig.

Permalänk
Medlem

ja det är ju trevligt med handbollen

Permalänk

Ska man ta basic eller allt i den senaste icke-officiella patchen?

Permalänk
Medlem

Basic? Den inofficiella patchen är väll bara en massa filer man flyttar över till mappen där man installerat spelet...

Permalänk

ingen aning men jag tog allt. blev inte buggfritt direkt men det hjälpte

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Upptäckte spelet för ett par dagar sedan. Måste säga att det är bland det bästa spelen jag har spelat på år och dag. Har en relativt bra dator att spela med, och har plöjt genom en hel del nya spel, men Bloodlines utklassar dem totalt. Stämningen och atmosfären är på topp. Om man kan stå ut med en del irriterande buggar, som att man kan fastna i marken och föremål och måste ladda en tidigare sparning för att ta sig vidare, så är det här spelet förstklassig underhållning.

Permalänk
Medlem

Detta är också ett av mina favoritspel. Buggar? Nee. Är patchat till typ 4,7. De håller på och patchar spelet fortfarande. Inte företaget som gjort spelet utan några fans. Eller ett fan. Vet inte riktigt.

Men som sagt ett av de helt klat bästa spelen. Fast det kräver en ganska ny dator. Kom ihåg att jg spelade det ungefär när det kom ut. 256 MB RAM minne. För att ladda när man t.ex. skulle ut på stan så tog det minst 5 minuter. Jag skojar inte. Så var det varenda gång.

Men har spelat igenom det 2-3 gånger och det är helt underbart. Spökhuset är alldeles för lebbigt dock. Stänger av ljudet där.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Fyfan va sugen jag blir på att spela VTMB igen
Malkavian va verkligen roligast att köra igenom. Dialogen blev helt vrickad xD

Permalänk
Medlem

Jag valde Malkavian första gången jag lirade igenom det. Blev en hel del svårare så men ruskigt kul ^^

Blir grymt sugen på att lira igenom det igen då och då men hindras av att jag har för mycket RAM(funkar inte med >3GB). Hoppas verkligen att det kommer en uppföljare men eftersom Troika konkade så lär det inte bli av =(

Permalänk
Medlem

Jepp, blir en installation nu. Antingen spel med Malkavian eller Nosferatu. Nosferatu är lite ensam men tror jag klarar mig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Klarat ut det för andra gången på kort tid nu, första gamet blev det en tremere och andra en ventrue. Sjukt bra spel. Så jävla tråkigt att dagens "roll"-spel inte ens kommer nära på att vara lika bra.

Tror jag ger det några månader sen kör jag en Malkavian eller Nosferatu. Är lite sugen på en toreador men tror inte spelskillnaderna är så stora från ventrue och tremere.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Det var två år sedan jag upptäckte spelet och spelade igenom det sist. Nu blir det av igen men som Nosferatu den här gången :). Alla som uppskattar spel med en bra story måste ha spelat igenom Bloodlines.

Permalänk

Hoppas folk är medvetna om att en viss grupp fans håller på att porta spelet till source-motorn som används i Ep2

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Leonard Boyarsky som jobbade med att utveckla/designa detta spel och Fallout jobbar just nu med Diablo 3. Kan vara lite intressant att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Det var två år sedan jag upptäckte spelet och spelade igenom det sist. Nu blir det av igen men som Nosferatu den här gången :). Alla som uppskattar spel med en bra story måste ha spelat igenom Bloodlines.

Verkligen, trots att det var väldigt buggigt vid release så ligger detta spel utan tvekan hög upp på min bästa-spel-genom-tiderna-lista Grym story och väl värt att spela igenom trotts buggar och utdaterad grafik.

Skrivet av zekkexavior:

Hoppas folk är medvetna om att en viss grupp fans håller på att porta spelet till source-motorn som används i Ep2

Hade jag ingen aning om, skoj! Spelet har ju haft en schysst community med många icke officiella patchar så det kanske inte var helt oväntat ändå.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zekkexavior:

Fan va kul! Har klarat spelat många gånger, och ser fram emot att göra det igen med den nya versionen ifall den någonsin släpps(ahem black mesa någon?).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast
Skrivet av Firkraag:

Fan va kul! Har klarat spelat många gånger, och ser fram emot att göra det igen med den nya versionen ifall den någonsin släpps(ahem black mesa någon?).

Vadå? Black mesa släpptes ju förra julen...

eller vänta.........

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Underbart! Helt klart ett av dem bästa rollspelen som gjorts.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.