D-Link DIR-859 Stryper mitt internet???

Permalänk

D-Link DIR-859 Stryper mitt internet???

Jag har ny köpt en D-Link Dir-859 AC som skulle funka bra men den stryper ner mitt internet som är en 100 lina till ibästa fall 25mbit. Har ställt in den så som D-link tippsar om.
Jag är inte så kunnig på alla inställningar men tyvärr så går det så sekt , har kopplat datorn till något som dom kallar Icoterare på väggen och då har jag 98-99 mbit ,vad har jag gjort för fel??
Tacksam för tipps efter som jag är så jäkla novice på detta.

Permalänk
Rekordmedlem

Den har nån typ av QoS så kolla om det finns några inställningar där, du kan även prova att ge datorn högre prioritet och se om det påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Jag har provat det och även satt datorn i högsta prioteten men det hjälper inte tyvärr

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SweWiking:

@mrqaffe: Jag har provat det och även satt datorn i högsta prioteten men det hjälper inte tyvärr

Har du kollat om det finn nån firmwareuppdatering till routern ?
Har du mätt farten i lanet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweWiking:

Kör du trådat eller trådlöst? Om trådlöst, prova trådat.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |