Mus/sikte rycker till helt random.

Permalänk

Mus/sikte rycker till helt random.

Hej,

Har spelat CSGO genom åren och har stött på det mesta i problemväg någon gång men det mesta har alltid gått att åtgärda.

Nu har jag dock stött på ett problem jag inte varit med om tidigare:
Midgame, helt random, antingen vid sakta rörelser- eller snabba, någon gång vid extremt sakta såsom vid preaims- så rycker siktet till en eller ett par cm (på skärmen).

Det kan vara att siktet hoppar uppåt, snett uppåt eller snett ner när det sker.

Först trodde jag det berodde på DPI/Sense så ändrade detta till andra värden men samma sak sker helt random fortfarande.

Jag har även rengjort musmatta, musmattan i sig är relativt ny, kanske 6 månader (en Zowie nånting), musen är en XTRFY M3 och även den är kanske en 6-7 månader gammal, jag har här blåst ren linsen flertalet gånger i tron om att det är detta.

Har någon upplevt samma sak och i så fall vad gjorde ni för att bli av med skiten? Det är riktigt irriterande när man står och väntar på någon och precis innan eller när nån dyker upp så far siktet iväg ifrån stället man ska sikta på?

Kan det kanske vara så enkelt att musen är på väg att ge upp? Vet att sonen (ja jag är gammal) har testat att lira någon gång och då haft svårt med min låga sens och fått lyfta musen och sätta ner den, och detta skett rätt hårt några gånger.

Några tankar?

Permalänk
Medlem

Tjena Jag har haft samma problem med flera möss, oftast beror det på hårstrån som fastnar runt linsen/optiken men också ibland av att självaste linsen inte sitter riktigt fast. Testa använda någon bomull som är lätt blött och tryck in och rengör linsen. Blåsa räcker oftast inte. Kolla också efter hårstrån sen ska saker och ting lösa sig

Permalänk
Skrivet av coffzor:

Tjena Jag har haft samma problem med flera möss, oftast beror det på hårstrån som fastnar runt linsen/optiken men också ibland av att självaste linsen inte sitter riktigt fast. Testa använda någon bomull som är lätt blött och tryck in och rengör linsen. Blåsa räcker oftast inte. Kolla också efter hårstrån sen ska saker och ting lösa sig

Tack för tips, ska kolla detta, gissar på lös lins då eftersom den bankat i bordet lite då och då av en frustrerad hand som gillar högre sens

Permalänk

Update:

Trodde det var musen eftersom jag inbillade mig att jag kunde rätta till sensorn. Så jag köpte en ny på black friday, köpte även en ny musmatta då jag ville uppdatera.

Ny mus, ny musmatta, det tragiska är att det inte ändrat på sig. Samma fel, endast i CSGO.

Vad kan vara fel?

Detta är gjort:
1. Ny mus
2. Ny musmatta
3. Installerat om CSGO
4. Bytt USB port

Kan jag ha fått in nått skräp i min config fil?

Permalänk

Pinsamt men har hittat felet, Rawinput var satt till off... Skyller på sonen här med