Vilka program är de första ni installerar efter installation av Windows?

Permalänk
Medlem
  1. Firefox

  2. Steam

  3. Spotify

  4. TS3

  5. Foobar2000

  6. MSI Afterburner

  7. Dreamweaver

  8. Photoshop

  9. NexusModManager

  10. Microsoft Word

  11. WinRAR

  12. VLC

  13. f.lux

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Chrome
Adblock
Dashlane (lösenordshanterare, nyligen översatt till svenska och har också blivit mycket bättre på att känna igen svenska inloggningsrutor)

I den ordningen. Resten kommer vid behov så att säga och är inte givet. Men visst använder jag t.ex. Steam, Notepad++, Spotify och en hel del annat, men det är inga givna installationer utan det kommer när det kommer, helt enkelt.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vilka program är de första ni installerar när ni installerat Windows på en dator?
Finns det några program som ni inte klarar er utan?

För mig själv så ser det ut på detta viset (Ingen speciell ordning på listan)

  • Pale Moon (Webläsare)

  • FlashFXP (FTP Klient)

  • MPC-HC (Media Spelare)

  • Winamp (Musikspelare)

  • Steam

  • Origin

  • UPlay

  • Netflix App

  • Ace Player (Streaming)

  • Photoshop CC

  • Daz Studio (3D)

  • OpenVPN

  • Qbittorrent

Winamp?? Var säker på att jag läste jättegammal tråd som nån gjort necro på

Och förvånad att ingen ännu svara "Vad är det första du installerar efter Win10? Svar: Linux"

/OnT:
Själv brukar jag dra in GIMP, Visual studio och Notepad++

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
  • Adobe Creative Cloud

  • Steam

  • Kaspersky Internet Security

  • VPN

  • Simple DNSCrypt

  • Discord

    • Vill gärna ha Discord portabel och genom därmed molnet, men det tycker utvecklarna är onödigt, då man kan köra tjänsten genom webbläsaren och via telefonen.

  • TeamViewer

    • Programmet finns som en portabel sådan, men jag tycker det är smidigt att låta programmet startas med datorn, så att jag enkelt kan ansluta till den när jag är ute på vift. Den portabla versionen tillåter inte autostart.

  • qBittorrent

  • Mozilla Firefox

    • Programmet finns som en portabel sådan, men Windows kräver att webbläsaren ska vara installerad för att systemet kan uppfatta den korrekt. Detsamma gäller för qBittorrent.

  • Insync

  • Duplicati

  • World Community Grid

  • XAMPP

    • Programmet finns som en portabel sådan, men den varianten buggar mycket.

Resten kör jag via molnet genom PortableApps; Spotify (enligt den här guiden), Mozilla Thunderbird, Joplin, Geek Uninstaller, Telegram, VeraCrypt, Open Broadcaster Software, Bitwarden, HeidiSQL, Visual Basic Code, plus många fler.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.