Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Adobe - Rita "3 way mirror"

Ska rita en bild, i Photoshop eller Illustrator.
Även öppen för förslag om det finns plugins eller liknande som kan hjälpa till.

Bilden ska vara i en cirkel, men i cirkeln ska det vara 3 identiska bilder.
Lätt förklarat så ska det vara 3 identiska djur som jagar varandra.

Men jag vet inget sätt man kan göra en Mirror av det man ritar på 2 extra ställen.

Jag vet att det fanns något bildprogram för länge sedan som jag använde, vet inte om det var Coral Draw eller något annat ritprogram.
( Men nu ska jag göra det hela i Photoshop eller Illustratior, så inte ute efter förslagp å andra program )
Men där kunde man välja hur många pennor som kopierade vad man ritade. Så man kunde göra såna där klassiska "Kaleidoscope" ritningar.
Nackdelen dock är att "Kaleidoscope" skulle inte göra det jag önskar, för i Kaleidoscope så är hälften av bilderna spegelvända, och i det jag ska rita så ska alla ha huvuden åt samma håll.

Men nu när jag ska rita de 3 identiska djuren som jagar varandra, så hittar jag inget smidigt sätt att göra det på, och hittar ingen information på you-tube eller liknande.

Och tanken att rita en bild, och sedan göra kopior och "rotera" bilden 120grader. I teorin fungerar det, men i praktiken så blir det inte alls bra.

Exempel på bild som är inspiriationen.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Kanske den här videon kan ge dig lite tips.

https://youtu.be/Rmc7alZtvls

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkelimokk:

Kanske den här videon kan ge dig lite tips.

https://youtu.be/Rmc7alZtvls

Jo jag tror det är lösningen, tackar för tipset.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer