Permalänk
Medlem

Flytta domän till google

Hallå!

Jag (eller rättare sagt min familj) har en domän på Space2u som vi använder enbart som mailadresser. Vi har haft den i ca +-10 år. Jag har hört att man kan flytta den till google så man kan använda gmail. Vet någon hur man går tillväga? Jag är ingen expert när det gäller domäner så jag ursäkter ifall jag låter okunnig!

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Vad jag vet måste man ha det som heter google suite. Sedan finns där instruktioner när man lägger upp sin domän om vilka records man måste ställa om i DNS för att mejlen ska trilla in i gmail istället

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Blir en ganska dyr historia. De vill ha 4€/mån för varje användare, är man några familjen så skenar det iväg.

Permalänk
Medlem

Kolla in Zoho. Kör det gratis med min domän.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Blir en ganska dyr historia. De vill ha 4€/mån för varje användare, är man några familjen så skenar det iväg.

Skrivet av Ugga:

Kolla in Zoho. Kör det gratis med min domän.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för alla svar! Med tanke med kostnaden så ska jag kanske titta på Zoho. Ananrs får man hoppas att ens gamla farmor har lite pengar undanstoppat.

Permalänk
Medlem

Kort kommentar om Zoho bara. Dom har nyligen förändrat sina villkor så man bara kan använda webmail med gratisalternativet. Man kan alltså inte använda en extern klient, lite trist på mobilen. /D

Permalänk
Hedersmedlem

@Ponte14 *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.2 & §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielGr:

Kort kommentar om Zoho bara. Dom har nyligen förändrat sina villkor så man bara kan använda webmail med gratisalternativet. Man kan alltså inte använda en extern klient, lite trist på mobilen. /D

Deras mailaapp är dock riktigt bra imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kent: Ursäkta för mina två inlägg! Lyckades inte ta bort den andra så jag (väldigt fult av mig) låtsade att den inte existerade! Ber hemsk om ursäkt!