Nån butik i Sthlm där man kan testa tangentbord?

Permalänk

Nån butik i Sthlm där man kan testa tangentbord?

Hej!

Jag tänkte kolla om det är någon som vet var i Sthlm det finns butiker där man kan testa olika mekaniska tangentbord?

Min lillebrorsa ska nämligen köpa sitt första tangentbord och föreslog att vi skulle testa lite olika switches först.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Inet, webbhallen m.fl. brukar väl ha ute olika switches man kan testa. Iaf i Göteborg men det känns ju som dom borde ha det i Stockholm också.

Annars kan du köpa en själv https://www.amazon.co.uk/M-Way-Switches-ACRYLIC-Keyboard-Keyc... Kostar inte många kronor.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Inet Barkarby har några knappar vid kassan man kan prova. Även ett par tangentbord man kan prova.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Tror att Webhallen har en liten dosa med olika switches man kan testa att trycka på. Sen brukar Inet ha olika tangentbord utställda som man kan testa

Permalänk
Skrivet av Kujo:

Inet, webbhallen m.fl. brukar väl ha ute olika switches man kan testa. Iaf i Göteborg men det känns ju som dom borde ha det i Stockholm också.

Annars kan du köpa en själv https://www.amazon.co.uk/M-Way-Switches-ACRYLIC-Keyboard-Keyc... Kostar inte många kronor.

Vet inte, tycker att 15 pund är ganska mycket för att bara testa lite olika switches.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår besök på Webhallen på Sveavägen, Inet på Sveavägen och Elgiganten på Kungsgatan. De är inte så långt ifrån varandra. Jag har sett en switch-testare på Inet där en gång men vet inte om de har kvar den.
Elgiganten har speltangentbord på bottenvåningen mitt emot rulltrappan och till vänster.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk

Sen är det värt att tillägga att switch-testare oftast bara har Cherry-MX. Visserligen är de populärast men tips är att testa på Razers switchar och Romer G också.

Permalänk
Medlem

Alla webbhallen jag varit inne i kan man testa switchar

Fruängen
Medborgarplatsen
Solna business park
Linköping

Drar slutsatsen (och baserat på övrigas kommentarer) att alla webbhallen är utrustade med denna lyx.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det "gamingtangentbord" ni är ute efter? Jag var på Elgiganten i Barkaby förra veckan och var väldigt imponerad över hur stor spelavdelning man har i butiken. Alla kända märken har varsitt del med många produkter uppradade. Finns massvis med tangentbord att klicka på och de flesta är mekaniska. Finns också ett Mediamarkt i närheten med något mindre utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grishnackh:

Sen är det värt att tillägga att switch-testare oftast bara har Cherry-MX. Visserligen är de populärast men tips är att testa på Razers switchar och Romer G också.

Romer G är dock inte mekaniska switchar och Razers egna switchar håller ytterst medelmåttig kvalité som bäst.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Romer G är dock inte mekaniska switchar och Razers egna switchar håller ytterst medelmåttig kvalité som bäst.

Nu hänger jag inte med. https://www.logitechg.com/en-us/articles/romer-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grishnackh:

Hm, jag blandar visst ihop dem med några andra. Vilka är det som är "mechanical-like"? Jag vet att Romer-G fått mycket skit för att vara svampig dock. Och deras hattar håller låg kvalité, vilket är lite tråkigt då du inte kan köpa nya.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Även värt att nämna är att knapparna känns olika beroende på hur tangentbordet är byggt. Har både ett Qpad MK-85 samt ett Corsair K65, båda med röda switchar. Dessa två känns väldigt olika och låter olika också, trotts att de båda använder Cherry MX Red.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Hund:

Hm, jag blandar visst ihop dem med några andra. Vilka är det som är "mechanical-like"? Jag vet att Romer-G fått mycket skit för att vara svampig dock. Och deras hattar håller låg kvalité, vilket är lite tråkigt då du inte kan köpa nya.

Vet inte vilka som är "mechanical-like" men jag är helnöjd med mina Romer-G dock. Visst har de fått mycket kritik för att vara svampiga men de har också jämförts med bruna MX-switchar vilket jag var ute efter. Perfekt för en kombination av att spela och skriva på. Hattarna är det inget fel på tycker jag. Det är rätt surt att de inte går att byta men jag känner inte heller något behov av att göra det.

Det stod mellan G910 och K70 med bruna switchar när jag skulle köpa mitt. Det kändes lite hugget som stucket men eftersom jag hade haft G510 innan blev det G910. Hade nog blivit nöjd oavsett