Asrock avtäcker grafikkortsserien Phantom Gaming

Permalänk
Medlem

Ser ut som man kör med Asus Strix kylare.. vilket inte är förvånande med tanke på att ASRock har starka band till Asus eftersom det är är moderföretaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Hur är strix-kylarn jämfört med MSI Gaming X? Är inte de fläktarna 120mm och mer högljudda? Är tokförtjust i Gaming X 140mm Twin Frozr-kylarna. Passiva vid vila och tysta vid load.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

@Xinpei: Hur är strix-kylarn jämfört med MSI Gaming X? Är inte de fläktarna 120mm och mer högljudda? Är tokförtjust i Gaming X 140mm Twin Frozr-kylarna. Passiva vid vila och tysta vid load.

Från ett GamersNexus-test: "The ROG Strix cooler bests EVGA and MSI in cooling performance for the GPU, VRAM, and MOSFET temperatures we collected. We are confident in stating that ASUS’ cooler design reigns supreme when normalizing for a 40dBA output."
MSI-kylaren är lite tystare än Strix-kylaren under autoinställningen, men låter också kortet gå varmare. Båda är riktigt bra kylare där den som låter kortet gå på auto-inställningen bör föredra antingen tystare kort eller lägre temperaturer för att avgöra vilket kort hen bör köpa. Men om användaren är villig att pilla med fläktkurvorna så är Strix-kylaren bäst.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

@Xinpei: Hur är strix-kylarn jämfört med MSI Gaming X? Är inte de fläktarna 120mm och mer högljudda? Är tokförtjust i Gaming X 140mm Twin Frozr-kylarna. Passiva vid vila och tysta vid load.

Har ingen erfarenhet av 1XXX serien.. däremot så har brorsan ett MSI GTX 970 och jag ett GTX 980. Hans är från MSI och mitt kort kör med kylaren Strix från Asus. Hans låter mindre men presterar ungefär likvärdigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Absolut, du har en poäng där med alla dina exempel! Men De flesta av dessa är före min tid som datorentusiast och därför inget jag hade i tankarna när jag kommenterade.

Slutsatsen jag kan dra av ditt inlägg är att Asrock inte fokuserar på den breda massan där de flesta kanske väljer att bygga en renodlad gamingburk. Asrock brukar sällan enligt min erfarenhet vara förstahandsvalet när man väljer bland moderkort, just för att de mer etablerade tillverkarna (ASUS eller MSI) redan erbjuder samma eller bättre funktionalitet för priset. Kanske är jag fanboy eller så delar någon min åsikt?

Självklart är det roligt med udda produkter, det är inte det jag gnäller på!
Men jag skrev inlägget utifrån det vanligaste scenariot, och det är inte att folk letar moderkort med två socklar, två chipset, eller 13 PCIe-slottar

Tror nog snarare du bara missat att exponeras då asrock in the är lika framträdande på den nordiska marknaden som i många andra delar av världen, även om dom verkar satsa mer och mer här.

Asrock gör riktigt spännande och bra produkter. Som någon nämnt så är VRM valen förstklassiga.

Du Får leta runt lite bland internationell hårdvarumedia Ang badrock och vidga din kunskap om deras produktserier så tror jag du kommer byta uppfattning Ang deras tråkighet 👌😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh!:

Tror nog snarare du bara missat att exponeras då asrock in the är lika framträdande på den nordiska marknaden som i många andra delar av världen, även om dom verkar satsa mer och mer här.

Asrock gör riktigt spännande och bra produkter. Som någon nämnt så är VRM valen förstklassiga.

Du Får leta runt lite bland internationell hårdvarumedia Ang badrock och vidga din kunskap om deras produktserier så tror jag du kommer byta uppfattning Ang deras tråkighet 👌😊

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa okej, så kan det absolut vara Uppenbarligen jag som är fanboy och fått för mig fel då alla här verkar vara eniga, no hard feelings

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jaa okej, så kan det absolut vara Uppenbarligen jag som är fanboy och fått för mig fel då alla här verkar vara eniga, no hard feelings

hehe, nä, det behöver inte ha med att du skulle vara någon form av fanboy Jag föredrar generellt MSI produkter själv då jag exempelvis haft otur med ASUS produkter, men kan inte påstå att det är fallet då jag känner folk som haft problem åt andra hållet i stället
Men jag har hyfsad koll på asrock och är frestad att prova någon av deras produkter nästa gång det blir plattformsbyte för mig om dom har något som lockar samt har produkten till försäljning i svensk butik.
Likadant har jag alltid kört intel tills jag skaffade ryzen, körde till och med pentium fastän athlon var bättre då det begav sig
Man har gärna en favorit, men det är dumt att hålla sig till det om det finns alternativ som passar en själv bättre, man får försöka vara objektiv i sina bedömningar och väga in för och nackdelarna

att mitt val föll på amd var att jag började studera igen och man lovade lång livslängd på plattformen om jag under studietiden skulle vilja byta processor, samt att ryzen är snabb nog för mig de få tillfällen jag får tid att spela då jag kör 1440p och därmed inte påverkas nämnvärt av den lägre frekvensen i dagsläget

men kika som sagt lite på asrocks hemsida så ser du att dom har ett väldigt trevligt utbud av moderkort

och förhoppningsvis snart ett likvärdigt trevligt utbud av grafikkort, om dom lyckas säkra några leveranser av chip dvs haha.

Permalänk
Medlem

Sämsta jag haft är ASUS som gjorde det omöjligt att montera kylare på ett moderkort jag hade, skölden som håller i CPUn var högre än CPUn så det enda man fick kontakt med var ju spännet. Den dagen var jag inte en glad person.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8