Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sälja fysisk själva och köpa online

Permalänk
Medlem

Sälja fysisk själva och köpa online

Hej,

Jag har två frågor. Jag ska sälja min fysiska skiva av NHL 18 till en kompis, men eftersom att jag vill ha spelet kvar så tänkte jag köpa en online version på Playstation Store.

Det jag undrar är om alla mina sparade karriärer och sånt kommer vara kvar när jag köper online versionen?

Den versionen jag ska sälja är "original" versionen, alltså ingen "deluxe" version. Men jag har tänkt köpa Young Stars Deluxe Edition för man får en del fördelar med den, och den var inte så mycket dyrare än vanliga versionen som jag har nu. Men det jag undrar är om jag får dessa fördelar, TROTS att jag har spelat den vanliga versionen på spelet? Alltså, är det värt att köpa deluxe versionen för fördelarna eller får man bara dom om jag aldrig har spelat NHL på min PS4 konsol?

Mvh,
Andreas

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem

Tästade just själv med track mania.
Först ville den inte starta, drog sett i skivan. Tog då och raderade spelet (INTE SPARDATAN) och då kunde jag ladda ner det och köra det. Och vad jag kan se så värkar jag inte förlorat några framsteg i spelet.

Skulle nog dock väntat lite tills spelet är på rea, så förlorar du ju inte så mycket kr i fall det inte skulle gå att starta. Om det inte är bråttom vill säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tästade just själv med track mania.
Först ville den inte starta, drog sett i skivan. Tog då och raderade spelet (INTE SPARDATAN) och då kunde jag ladda ner det och köra det. Och vad jag kan se så värkar jag inte förlorat några framsteg i spelet.

Skulle nog dock väntat lite tills spelet är på rea, så förlorar du ju inte så mycket kr i fall det inte skulle gå att starta. Om det inte är bråttom vill säga

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa, frågade på Playstation forumet och där sa dom att det inte var några problem så jag testade o allt fungera behövde som sagt bara radera skivversionen av spelet!

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |