*bort* är detta en seriös butik?

Permalänk
Medlem

*bort* är detta en seriös butik?

Jag ska köpa mig en kraftig ficklampa som inte kostar skjortan och snubblade förbi denna butiken:
***borr/mod***

Är det någon på sweclockers som har handlat där?
Tycker ni dom verkar seriösa?

Jag gillar egentligen inte att handla på nätet, men det saknas riktigt bra alternativ. Jag har haft biltemas och classes ficklampor och dom lyser inte riktigt bra tycker jag. Jag har också tittat på andra web-butiker, typ valostore, men deras ficklampor är ju svindyra...

Nå, vad säger ni? Vågar jag?

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Dom är säkert jätteseriösa.
Men en tom "om oss" sida är inget kul.

Dessutom så sköts bolaget som ett Handelsbolag med risker och åtaganden som det betyder

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Det här säger rätt mycket:

Jag röstar alltså nej.

Tagit bort länkar /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Köpte själv nyligen 2 ficklampor från https://www.toolab.se/kategori/handlampa

Fungerade riktigt bra från den sidan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

De tar faktura och har ett telefonnummer du kan ringa på. Adressen de använder är säkert hem till personen som driver företaget då de driver ett handelsbolag. Jag hade handlat här på faktura.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Tolkar det som en gubbe som kör lite försäljning ur sin källare. Hade nog ändå gett honom en chans om det inte rör sig om allt för mkt pengar

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Jag ska köpa mig en kraftig ficklampa som inte kostar skjortan och snubblade förbi denna butiken:

Är det någon på sweclockers som har handlat där?
Tycker ni dom verkar seriösa?

Jag gillar egentligen inte att handla på nätet, men det saknas riktigt bra alternativ. Jag har haft biltemas och classes ficklampor och dom lyser inte riktigt bra tycker jag. Jag har också tittat på andra web-butiker, typ valostore, men deras ficklampor är ju svindyra...

Nå, vad säger ni? Vågar jag?

Skrivet av railman:

Tolkar det som en gubbe som kör lite försäljning ur sin källare. Hade nog ändå gett honom en chans om det inte rör sig om allt för mkt pengar

Railman kan ha rätt,
Men överlag så har du ju:
http://www.valostore.se/ficklampa_pannlampa_kina_vs_kvalitet/
Valostore är värt, bra kvalité och du kan lita på det du får, kostar extra men nog att ditt barnbarn kommer använda lampan också.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Railman kan ha rätt,
Men överlag så har du ju:
http://www.valostore.se/ficklampa_pannlampa_kina_vs_kvalitet/
Valostore är värt, bra kvalité och du kan lita på det du får, kostar extra men nog att ditt barnbarn kommer använda lampan också.

Självklart får man vad man betalar för, men alla kanske inte behöver den där super-duper kvalitén.
Jag ska prova att ringa och se om nån svarar

De verkar som dom (eller han, gubben...) testar sina ficklampor på nåt sätt. Kanske inte lika seriöst som valostore (dom har en riktig lumen-sfär), men ändå, och det är det nog inte alla som gör då det finns väldigt mycket kina-skit därute.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §9 & §10*

Tråd låst då vi ej tillåter marknadsföring samt missbruk av flera konton.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används.

§10.1 Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt.

§10.2 Representanter från företag i IT-branschen har fritt tillträde till forumet, men måste kontakta oss för att registrera ett officiellt användarkonto.
Representanter har tillåtelse att agera som vanliga medlemmar, svara på frågor och hjälpa till med ärenden. All slags reklam och marknadsföring är förbjuden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...