Permalänk

Canal digital go

Tjena, jag vill låta morsan utnyttja canal digitals playtjänst som jag har utan att strömma via mobil enhet.
Finns det någon smartbox/androidbox som stödjer den appen så det bara är typ plug n play?

Permalänk
Medlem

Hej,

Om du scrollar längst ner här på deras sida så finns det lite alternativ över var deras app finns tillgänglig. Apple TV eller en Samsung TV från 2015+ finns den som fristående app och ska inte behöva använda en mobil.

Ser ut som att de har valt att inte göra en app till Android TV då deras nya box "Oneplace" är baserad på Android TV, så de vill väl ha ensam tillgång av app på den plattformen, vilket är lite tråkigt.

Permalänk

@Thommy: Okej ja jag kör samsung hemma just av den anledningen. men det känns ändå som man skulle kunna gå runt problemet på ngt sätt.

Permalänk
Medlem

En Apple TV är inte en TV, utan det är en mediaspelare som man kan koppla in till valfri TV med HDMI. Den går att hitta kring 1600 kr+ beroende på vilken version man köper.

Permalänk
Medlem

Edit: läste fel

Permalänk
Skrivet av Thommy:

En Apple TV är inte en TV, utan det är en mediaspelare som man kan koppla in till valfri TV med HDMI. Den går att hitta kring 1600 kr+ beroende på vilken version man köper.

I know... allt som har ett äpple på sig är bara skräp enligt mig haha. min egntliga fråga kanske skulle preciseras lite mer: jag undrar om internetboxar/androidboxar som enbart är anpassade för google playstore stödjer go. det finns en uppsjö såna , tex denna:

https://www.24.se/ljud-bild-foto/ljud-bild-ovrigt/ljud-bild-o...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns fullösningar för att få det att fungera på androidboxar, alla är tyvärr mer eller mindre dåliga :'( Lägg inte heller något hopp till chromecast då den funktionen inte har fungerat på över ett år nu...

Det tar emot att skriva, men apple TV är nog det bästa alternativet när det kommer till canal digital go.

Permalänk
Skrivet av R4:

Det finns fullösningar för att få det att fungera på androidboxar, alla är tyvärr mer eller mindre dåliga :'( Lägg inte heller något hopp till chromecast då den funktionen inte har fungerat på över ett år nu...

Det tar emot att skriva, men apple TV är nog det bästa alternativet när det kommer till canal digital go.

okej! tråkigt att höra! då köper jag hellre en samsung-tv till morsan haha. Tack för svaret

Skickades från m.sweclockers.com