Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

11 år sedan sändes sista avsnittet av Gilmore Girls

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@eucalyptus: o nej, det var den ej, SG1 forever (ok sista säsongen sög när Cameron tog över)

Kollade nyligen igenom SG1 och SGA i "korrekt ordning", en av de bättre serierna jag minns fast början är lite seg
och slutet saknade lite tryck.
Synd att SGU (och Dark Matter dessutom) blev avslutde när dom började bli intressanta.

En sak jag märkte när jag såg Star Trek (vilken det nu var) igen är att säsongerna är sådär 20 avsnitt lång
och gick från hösten till nån gång på våren, blev nästan för mycket av det roliga.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Mycket acceptabelt val

TV idag är inte riktigt vad det en gång var, det är en sak som är säker.

Traditionell TV i dag, i dessa Netflixtider, är ungefär lika hippt som Harry Brandelius och Siw Malmkvist var bland yngre när hårdrocken slog igenom.

Permalänk
Medlem

18 år sedan premiären

För att följa upp....

Idag är det prick 18 år sedan första avsnittet hade premiär i USA.

Bör ju finnas några 70/80-talister här som växte upp vid denna tidsperiod, själv var man knappt född hahah

https://www.facebook.com/GilmoreGirls/photos/a.21347600866573...

Permalänk
Medlem

Redan sagt det en gång, men går att upprepas. Detta är en så härlig feelgood serie, går inte att se ett avsnitt och vara arg efteråt.
Har däremot inte tagit modet till mig och sett dom fyra specialavsnitten som gjordes för NETFLIX, tror jag kommer bli för besviken helt enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Redan sagt det en gång, men går att upprepas. Detta är en så härlig feelgood serie, går inte att se ett avsnitt och vara arg efteråt.
Har däremot inte tagit modet till mig och sett dom fyra specialavsnitten som gjordes för NETFLIX, tror jag kommer bli för besviken helt enkelt.

De är värda och se men de är inte värda att kallas GG material På tok för dålig handling och storyline, sen är Lauren roligare att titta på som 35 åring på tv-rutan än som 50 bast tbh

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

De är värda och se men de är inte värda att kallas GG material På tok för dålig handling och storyline, sen är Lauren roligare att titta på som 35 åring på tv-rutan än som 50 bast tbh

Så det är kanske värt att ta sig an säger du, ja jag får väl lita till ditt ord helt enkelt
Tycker däremot det är tråkigt att Edward Hermann inte hann få vara med, har sett i trailern att han figurerar som ett stort porträtt som minne.
Hehe japp, hon är lika rolig och härlig fortfarande

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag måste vara en extrem mansgris men Gilmore Girls är för mig ungefär lika intressant som ett inslag av Anslagstavlan (kommer Ni ihåg detta). Snack, snack, snack in absurdum...

Tacka vet jag andra långlivade TV-serier som ex. Star Trek TNG, Breaking Bad, The Wire, Sopranos eller Sons Of Anarchy.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag måste vara en extrem mansgris men Gilmore Girls är för mig ungefär lika intressant som ett inslag av Anslagstavlan (kommer Ni ihåg detta). Snack, snack, snack in absurdum...

Tacka vet jag andra långlivade TV-serier som ex. Star Trek TNG, Breaking Bad, The Wire, Sopranos eller Sons Of Anarchy.

Ooooh du har mycket mystv att ta igen, det lovar jag dig!
Nej men det är väl bara helt naturligt att folk gillar olika, själv tål jag inte närmare häften av serierna du nämnde.

Likaså filmer, har ex sett igenom gudfadern trilogin 2 gånger vid det här laget, en gång med ett par polare och en gång själv.... Och helt ärligt så fattar jag verkligen inte vad som är så speciellt med filmerna, men dom hyllas alltid som bland dom allra bästa filmerna i historien.... Say what? Finns filmer som är så sjuuuuuukt mycket bättre. Känns för mig som att det bara är långsamt och djupt bastalande människor som figurerar.

Som sagt, olika

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nej

@eucalyptus: Prison Break de första 4 säsongerna är de absolut det bästa som producerats.

Visa signatur

Corsair carbide SPEC-03 | Corsair CX750M 750W | Intel LGA1151 core i7 6700K | Gigabyte LGA1151 GA-Z170-Gaming K3 | 4x8GB 3000MHz (PC4 2400) DDR4 CL16 1,35V Black&Red | Asus GeForce RTX 2070S 8GB Turbo OC | Samsung 950 Pro 256GB M.2 PCIe SSD | Windows 10 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag måste vara en extrem mansgris men Gilmore Girls är för mig ungefär lika intressant som ett inslag av Anslagstavlan (kommer Ni ihåg detta). Snack, snack, snack in absurdum...

Tacka vet jag andra långlivade TV-serier som ex. Star Trek TNG, Breaking Bad, The Wire, Sopranos eller Sons Of Anarchy.

Kollade faktiskt precis på trailern efter att ha snubblat över denna tråd och kan inte påstå att det gav nån som helst mersmak. Kändes som jag är både fel kön och ålder för detta. Anslagstavlan hade iaf ett innehåll. Men man måste inte tycka lika så inga problem med att andra gillar serien (eller jo, i detta land verkar det ju vara så att alla måste tycka lika egentligen men jag håller inte med )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Min sambo höll på att driva mig vansinnig med piff och puff

Kan bara hålla med! fi fan höll på bli galen! av nån anledning fick jag fanimig alltid huvudvärk när detta usla program/serie var i rutan! är nog bland det sämsta som producerats!

Permalänk
Medlem

En av de bästa serierna som skapats!

Brukar dock ha Vänner igång i bakgrunden, rätt bra takt på den serien för lite bakgrundsbrus.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

En av de bästa serierna som skapats!

Brukar dock ha Vänner igång i bakgrunden, rätt bra takt på den serien för lite bakgrundsbrus.

Välkommen i klubben Bakgrundsbrus är det bästa bruset

Permalänk
Medlem

Skönaste trollningen ever..

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC