Windows 10 uppdatering går fel, sen återställer den.

Permalänk
Medlem

Windows 10 uppdatering går fel, sen återställer den.

Testat ett flertal gånger med att installera nya uppdateringen, efter 30 min då datorn ska starta upp igen, kommer en blåskärm upp, men hinner inte se vad det är för felkod eller meddelande, sedan återställer den till tidigare version, någon som har något tips på vad som kan vara lurt?

Permalänk
Medlem

@madballz:
Du kan stänga av att den startar om automatiskt efter BSOD Enable or Disable BSOD Automatic Restart och då stannar den där så att man kan se felmeddelandet.

Du kan också kolla i loggboken (skriv eventvwr.msc i kör) och där tittat du efter varning/fel i Windows Logs/System, du kan ignorera alla som är eventid: 41, då detta bara talar om att Windows inte har stängts ner på korrekt sätt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@madballz:
Du kan stänga av att den startar om automatiskt efter BSOD Enable or Disable BSOD Automatic Restart och då stannar den där så att man kan se felmeddelandet.

Du kan också kolla i loggboken (skriv eventvwr.msc i kör) och där tittat du efter varning/fel i Windows Logs/System, du kan ignorera alla som är eventid: 41, då detta bara talar om att Windows inte har stängts ner på korrekt sätt.

Står i loggen att den ej kan skapa dumpfil, så kan inte hitta någon dumpfil, men felkoden hinner jag se nu, den är "system_scan_at_raised_irql_caught_improper_driver_unload" men eftersom det inte skapas någon dumpfil kan jag ej se vilken drivrutin det gäller...

Permalänk
Medlem

@madballz:
Om du har inaktiverat växlings-fil (swap-fil), så kan dump-fil ej skapas.

Enligt denna Windowsreport sida, så är det inte bara drivrutiner som kan orsaka detta utan även program (jag har inte testat det program de vill man ska köra, så kan inte uttala mig om det).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.