Permalänk
Medlem

Intel Nuc6i5 passivt kyld

Intressekoll på en nuc6i5 från quietpc.com som är helt passivt kyld.
Har används för att spela lol och andra lättare spel på.
Undervoltar ganska bra så den går svalare än min standard nuc6i5 när den kör med originalkylning och originalvolt.
8gb ram och en samsung MZVPV128 NVMe ssd + windows 10 pro licens

Kom med bud så får vi se om jag säljer den eller inte.
Finns att hämta i Tullinge vid intresse eller skickas mot fraktkostnad, dock är den ganska tung då chassit är tillverkat i solid koppar och aluminium.

Länk till NUC
https://www.quietpc.com/sys-ultranuc-pro-6-fanless

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Jag kan även tänka mig byte mot ryzen 3 2200g komponenter, om jag säljer så ersätter jag den med ett 2200g itx bygge.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag kan även tänka mig byte mot ryzen 3 2200g komponenter, om jag säljer så ersätter jag den med ett 2200g itx bygge.

Jag har en 2200g, är det ett byte mot enbart CPUn du menar då eller är jag ute o cyklar?

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Intressekoll på en nuc6i5 från quietpc.com som är helt passivt kyld.
Har används för att spela lol och andra lättare spel på.
Undervoltar ganska bra så den går svalare än min standard nuc6i5 när den kör med originalkylning och originalvolt.
8gb ram och en samsung MZVPV128 NVMe ssd

Kom med bud så får vi se om jag säljer den eller inte.
Finns att hämta i Tullinge vid intresse eller skickas mot fraktkostnad, dock är den ganska tung då chassit är tillverkat i solid koppar och aluminium.

Länk till NUC
https://www.quietpc.com/sys-ultranuc-pro-6-fanless

Läs hela annonsen här

Vad har du för riktpris? Det gör saker lite snabbare och smidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Jag har en 2200g, är det ett byte mot enbart CPUn du menar då eller är jag ute o cyklar?

Du är ute och cyklar, en 2200g säljs för kanske 6-700:- begagnat skulle jag tro.
En normal nuc6i5 går säljs för runt 4000 vad jag har sett på blocket med ram och nvme ssd.
Det säljs inte speciellt mycket nuc här på Sweclockers vad jag har sett så jag har ingen koll på exakt värde på denna marknad.
Men en quiet pc i nypris kostar 2-3000 mer än vad motsvarande nuc kostar och chassit löst kostar från 2000:- och upp.

Jag letar alltså efter delar så jag i stort sett får en komplett 2200g build förutom möjligtvis chassi.
Jag skulle kunna behålla hårddisken i nuccen men jag är inte jättelockad att plocka isär den då jag inte vet exakt hur den är ihopsatt.

Men det är en speciell nuc som förmodligen inte sålts i allt för många exemplar för folk som vill ha något helt ljudlöst då en vanlig nuc kan låta rätt bra under belastning.

Skrivet av PsyCor:

Vad har du för riktpris? Det gör saker lite snabbare och smidigare

Jag har ingen aning här helt ärligt, jag letar först och främst en ersättare till denna nuc med lite mera prestanda.
Men jag säljer den ju inte billigare än vanliga nuc6i5syh går för begagnat.
Jag tror att nypriset på denna konfiguration var ca 850 gbp när jag köpte den, jag är dessutom en ganska spontan människa så ena sekunden så bestämmer jag mig för att behålla något och nästa kafferast har jag köpt en ny dator :S

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv

@lasseTM:

Okej, förmodar att det inte finns någon garanti kvar vilket drar ner priset en o annan krona mot priserna du nämnde.

Tänkte börjar matchen med o kicka av ett bud på 2000kr + frakt (med eller utan ssd, spelar ingen roll) så får vi se vad andra är intresserade av att bjuda.

Permalänk
Inaktiv

@lasseTM:

Verkar vara begränsat intresse för NUCen

Vad är dina tankar runt försäljningen?

2200g c:a 900kr nytt eller 600-700kr begagnat
mini itx moderkort 500-600kr
8GB minne 700-800kr
Du behåller din 128GB MZVPV128 NVMe ssd

Vad menar du då för begagnat pris på NUC6i5SYH?

Här var det en som försökte sälja en helt ny NUC6i5SYH i april o fick inga hugg:
https://www.tradera.com/item/120202/308844420/ny-intel-nuc-nu...-

Du säger något om 4000kr, nya Intel NUC NUC6i5SYH kostar 3590kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3413243

NUC6i5SYH släpptes 2015, finns det garanti kvar på din enhet, i så fall hur lång?

Att köpa NUC helt utan garanti begränsar begagnat priset avsevärt, pajar moderkortet måste du slänga processorn också eftersom den är fastlödd på moderkortet.

Permalänk
Inaktiv

@lasseTM:

Bara för att klargöra försöker jag inte skambuda dig utan bara starta en dialog.

Alla parter har ju olika åsikter så jag försöker bara yttra mina och höra vad du har o säga.

Utan diskussion, för att hitta gemensam mark, verkar denna tråd inte resultera i någon affär så som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem

Hade även jag tänkt dra till med en 2k... Men nu ser jag att detta redan är budat och intresset av att sälja till det priset är troligen svalt med.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt för min frånvaro men jag fick en hastig resa till jobbet samt släktingar på besök så min skärmtid har minskat drastiskt de närmaste dagarna.

Jag har inget intresse att sälja för 2000:- då behåller jag den och fortsätter spela lol på den i sommarstugan för jag behöver inte mer prestanda, det var mest att det skulle vara roligt att bygga en ny burk.
Men med tanke på chassipriser för ett litet itx chassi så är det inte värt mellanskillnaden för att ändra grafikinställningarna från high till very high. Dessutom är den ganska trevlig som htpc med tanke på att den är helt ljudlös.

Jag tänker låta annonsen ligga kvar här och se om någon annan nappar över sommaren för jag har inte direkt bråttom och är det så att jag hittar komponenter till ett 2200g bygge under sommaren så lär jag sälja den när nya burken är klar.

//Lasse

EDIT: Jag hittade kvittot och mycket riktigt gick garantin ut för 2-3 månader sedan köptes maj-april typ 2016 och inköpspriset var runt 875gbp.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv

@lasseTM:

Mitt första bud på 2K var bara ett start bud för jag trodde att andra skulle haka på och ett marknadspris skulle uppnås men tyvärr var det inga fler som bjöd.

Min fråga efter det var vad du hade tänkt dig för pris för den komplett som den är utan garanti kvar.

Förstår att den kostat en slant ny men som köpare måste jag ta hänsyn till att det inte finns garanti kvar, om den går sönder måste man kasta cpu:n också vilket gör det till en väldigt dyr historia.

Om jag klättrar upp till säg 3500kr, är det något du skulle leva med?

Orkar inte vänta längre på att du ska bestämma dig för ett pris så jag lägger ner.

Köpte precis en sådan här barebone inkl nätagg från Tyskland för 1500kr

https://www.asrock.com/nettop/Intel/DeskMini%20310%20Series/

Fullt uppgraderingsbar socket 1151-2, trycker i en Intel 8100 + en Noctua NH-L9i så är den i stort sätt ljudlös

Endast 15x15x8cm i storlek så jag vet inte ens varför jag funderade på en NUC nu när jag tänker efter.

Lycka till med försäljningen av din NUC!