Xbox Live Guld... vilket skämt!

Permalänk
Inaktiv

Xbox Live Guld... vilket skämt!

PC Master Race som jag har varit de senaste åren, har jag fått ett infall på konsolspelande och läste på lite snabbt om "games with gold". Det lanseras 3-4 st nya spel varje månad som man får gratis, great. Köpte 3 mån Live och var taggad.

Eller...? Nej. Det är bara ett spel till 360, resten är Xbox One. Den informationen kunde vara tydligare. Jag antog dessutom att man kunde ladda ned alla spel som släpps tidigare, men nej... det gäller bara ett par veckor. What?

Går lite purket in på "up to 75% rebate" och tänker att det måste finnas ett stort utbud där. Åtminstone lite taggad igen!

Men nej... några fåtal utvalda spel som är rabatterade för tillfället. Vad fan. Jag har tittat på priserna som freebie där riktigt gamla Xbox 360 spel fortfarande får för 300-500 kr/st, jag utgick från att dessa skulle vara rabatterade. Varför inte? Skämtar dem? Man kan väl åtminstone få 20% rabatt på 5-10 år gamla spel? Nej.

"Men du borde ha läst på bättre..." Grejen är att Microsofts tjänster i övrigt har blivit ganska bra senaste åren, t.ex. onedrive/office för 65:-/mån är en nobrainer. Så jag liksom antog att det fanns något sorts mervärde för pengarna även här. Men nej.

Eller just det vänta, nu kan man ju spela online mot andra!! Weee! Precis som år 2006...

Fyfan. Känner mig rånad på 199:-. Aldrig mer. Sur och deppig.

Permalänk

Dags att uppgradera till Xbox One/PS4 kanske?

Till Xbox 360 är det bättre att leta begagnade spel på exempelvis Tradera, Riktigt billiga

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Om du känner att summan du lagt ut är för stor så du blir alldeles sur och deppig av att inte få vad du förväntade dig tycker jag absolut att du ska läsa på bättre om saker du köper.

Det ingår inte heller några spel till original xboxen... Är inte jätteförvånad över att utbudet till Xbox 360 är lågt.

Om du ringer microsoft och berättar om hur ledsen du är kan de eventuellt stänga av Xbox Live Gold och betala tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem

Tack för att du gav mig ett riktigt gott skratt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon81912:

Om du känner att summan du lagt ut är för stor så du blir alldeles sur och deppig av att inte få vad du förväntade dig tycker jag absolut att du ska läsa på bättre om saker du köper.

Vad har summan med saken att göra?

Skrivet av anon81912:

Det ingår inte heller några spel till original xboxen...

Funny guy! Kom du på den själv?

Skrivet av Emil Hansson:

Dags att uppgradera till Xbox One/PS4 kanske?

Xbox 360 stöder Xbox Live och är fortfarande en del av Microsofts ekosystem. Om en premiumtjänst erbjuds så ska inte den "äldre konsolgenerationen" känna sig som 2nd class citizens, bara för att det finns något nyare.

Skrivet av anon81912:

Om du ringer microsoft och berättar om hur ledsen du är kan de eventuellt stänga av Xbox Live Gold och betala tillbaka pengarna.

Microsoft har bara telefonsupport för premiumkunder.

Men, antar att du försökte vara rolig. Grattis, du fick i alla fall 6 st upvotes!

edit: Den största missuppfattningen från min sida (och som kunde varit tydligare) var att det inte ingick 4 st downloads av utbudet av spel, vilket jag förstod det som, men det är alltså 4 st spel totalt över alla plattformar som släpps per månad, och ingen tillgänglighet för gammalt material.

Permalänk
Medlem

Jag gåller med om att xbox guld är dåligt. Att betala för att få spela online i spel som man har köpt känns väldigt omodernt. Sen vad jag har förstått det som så har man endast tillfälligt tillgång till xbox one spelen och slutar du betala för guld så kan du ej spela dom längre. Jag tycker att de kan bort xbox guld, göra det gratis och spela online sen tjäna pengar på game pass istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Vad har summan med saken att göra?

Funny guy! Kom du på den själv?

Xbox 360 stöder Xbox Live och är fortfarande en del av Microsofts ekosystem. Om en premiumtjänst erbjuds så ska inte den "äldre konsolgenerationen" känna sig som 2nd class citizens, bara för att det finns något nyare.

Microsoft har bara telefonsupport för premiumkunder.

Men, antar att du försökte vara rolig. Grattis, du fick i alla fall 6 st upvotes!

edit: Den största missuppfattningen från min sida (och som kunde varit tydligare) var att det inte ingick 4 st downloads av utbudet av spel, vilket jag förstod det som, men det är alltså 4 st spel totalt över alla plattformar som släpps per månad, och ingen tillgänglighet för gammalt material.

Microsofts telefonsupport är gratis. De har även chatt i fall det är att föredra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Games with gold var inte en grej under 360 tiden, så att du får ett spel till 360 är väldigt bussigt om man inte har råd med ett xbox one... mitt tips är iallafall; skaffa ett one när du kan så finns det inte så mycket att klaga på 200 spänn i månaden för live och gamepass så har du 3 spel i månaden som du får behålla, och över 100 spel att spela helt gratis så länge du har abonnemanget. Om ditt live går ut så behåller du fortfarande spelen men du kan inte spela dem .

Ett annat tips jag har som jag och min flickvän kör med. Om du har tex en kompis med xbox one, så kan du göra hans xbox till din primära konsol, och han gör samma sak med ditt xbox, då kan ni spela varandras spel(samtidigt) och man behöver bara pröjsa för 1 Alltså om du har köpt nyaste Halo t.ex så kan han också spela det med dig.

Tl;dr: skaffa ett xbox one

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Två xbox 360 och två xbox one per månad är det. Virtua fighter och splinter cell conviction är xbox 360 spelen för denna månad. https://www.xbox.com/sv-SE/live/games-with-gold?xr=shellnav