Ni som har eller haft HIKvision övervakningskamera

Permalänk

Ni som har eller haft HIKvision övervakningskamera

Hej, jag ska skaffa en övervakningskamera att ha på baksidan hemma.

Denna kamera hade jag tänkt: https://www.dustinhome.se/product/5011063690/ds-2cd2042wd-i-b...
Då den kommer ta ungefär hela altanen behöver jag en kamera där man kan schemalägga när kameran ska vara aktiv.

Jag har läst mig till att HIKvision har schema som funktion. Det jag undrar är om man kan lägga in i schemat att kameran är helt passiv under t.ex 5 timmar varje kväll, tid som vi kanske är ute på vår altan, då vill jag ju inte ha en massa push-notiser om att någon rör sig på baksidan. Övrig tid på dygnet ska kameran aktiveras av den inbyggda rörelsesensorn.

Mvh/ Thomas

Permalänk

Tjo
Om kameran har schema så ska det inte vara några problem.
//DK

Permalänk

Köpte du någon Hikvision? Tänker skaffa några kameror och har börjat luta mot just Hikvision som ett prisvärt alternativ.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

Kan svara på mig själv. Har haft tre Hikvision trådlösa kameror i två månader nu med en Qnap-nas som NVR och är mycket nöjd. Bra bildkvalitet och ett skapligt pris.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak