Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steam, formaterat datorn

Permalänk

Steam, formaterat datorn

Hej hopp, nu är det så att jag formaterat datorn, men behöll alla filer spel å dylikt. men när jag nu laddat ner steam så behöver jag tanka "tex" pubg igen, fastän jag har det på "steamapps" "common". nån som har en snabbguide å vill hjälpa?, pöss

Permalänk

förstår att detta är lite svårt att förstå, men jag har helt enkelt formaterat om datorn och nu när jag installerar steam, så vill den ladda ner tex "PUBG" igen, fastän jag har det kvar på hårddisken.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Öppna Steam och gå in på "Preferences".

Välj "Downloads" och sedan klickar du på knappen "Steam Library Folders".
Klicka på knappen "Add library folder" och bläddra till mappen där du har dina Steam-spel, ex. C:\Steam.

Klart.

Permalänk

underbara svar, härligt, ska testa! tack så mycket!!!!

Permalänk

får fan inte skiten att fungera ändå, pubg vill fortfarande uppdatera 12GB.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan inte ha "formaterat datorn" för i så fall kan du inte ha sparat några spel alls.
Vad har du egentligen gjort, enbart installerat om win utan att formatera, återställt win eller formaterat os disken men inte rört din "lagringsdisk" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koffebanan123:

får fan inte skiten att fungera ändå, pubg vill fortfarande uppdatera 12GB.

Det kanske har kommit någon uppdatering sen du spelade senast?
Min PUBG-mapp är på 17GB så det är väl inte hela spelet du ska ladda ner misstänker jag

Permalänk

formaterade C, behöll D så att säga. och nedladdningen säger 18gb, varav mappen jag har på PUBG är 18 typ. så ja jag har formaterat C, men inte rört lagringsdisken D så att säga, förstår ni problemet?

Permalänk
Medlem

Det ska räcka med att lägga till D:\<Steam> som en av mapparna för Steam Libraries isåfall.
Där <Steam> är den mapp där du har mappen steamapps.

Jag kommer inte ihåg, men det kan krävas en omstart av Steam också innan den synkar allt innehåll i den mapp man lagt till.

Permalänk
Medlem

Har du bara spelen på D eller har du installerat Steam på den disken också?
Enklaste sättet för att inte behöva installera om alla spel när man formaterar sin systemdisk är att ha Steam installerat på annan disk där man även har spelen.
Efter format bara startar man steam inne i mappen, det begär då förhöjd access (eller liknande) när det startas första gången, detta för att konfigurera sig i den nya installationen.
Sen är det bara att köra som vanligt.

Permalänk
Medlem

När jag installerar om C System så brukar jag aldrig formatera om SSDerna som spelen ligger på.
Brukar bara välja att "installera" ett av de spelen som ligger på SSDerna så hittar steam alla spelen.
Ganska lat och tycker det är smidigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Sötast
Skrivet av koffebanan123:

får fan inte skiten att fungera ändå, pubg vill fortfarande uppdatera 12GB.

Metoden som rekommenderats till dig är korrekt men det är inte alltid det fungerar som tänkt, ibland kan det ta ett par försök, omstarter eller dylikt och har även hänt någon gång att den trots allt rent av vägrat och då har jag bara låtit den tanka igen.

Permalänk
Medlem

Av en händelse råkade jag ut för detta jag också, att spelen inte lades till automatiskt när man la till en mapp i "Steam Library Folders".
Dock så när jag valde att installera ett spel som redan fanns på hårddisken så hittade Steam samtliga filer och ingenting behövdes ladda ner.

Så om det inte fungerat med att bara lägga till spelmappen som jag beskrivit i tidigare poster så testa även att påbörja en installation av ett tidigare installerat spel så bör Steam hitta spelet.