Dela steamspel med en annan, får de kontroll?

Permalänk
Medlem

Dela steamspel med en annan, får de kontroll?

Hur funkar det om man delar spel på steam? Får den man delar sitt bibliotek med "admin" rättigheter på mitt konto? Bjuda in andra, ändra lösenord, etc. Eller kan de bara spela spelen? Nån som har erfarenhet?

Är mitt konto "i fara", typ hacking, om den jag delar med inte är lika säkerhetsmedveten som jag?

Permalänk
Medlem

Steam Family Sharing ger ej användaren du delar med någon kontroll eller rättighet över spelen. Jag delar med min syster, hennes kille och en kompis.

Dom har rätt att spela alla spel jag har, som är med i Family Sharing (ej alla är det, t.ex. CSGO är ej med) precis som om dom ägde spelet på sitt eget konto. Men jag som ursprungliga ägaren av spelet har alltid prioritet.

Om jag delar mina spel med t.ex dig genom Family Sharing så gör man alltså så att
1. Jag loggar in på din dator
2. jag auktoriserar att steamkontot på denna dator (dvs. du) ska få tillgång till mina spel
3. loggar ut och loggar in på ditt eget konto. Nu kommer en till sektion finnas i steambiblioteket som heter t.ex. "Elghinnarisa's games"

Om du spelet att spel som du har fått tillgång till via mig, och jag sedan startar samma spel så kommer du bli utsparkad från det. Man kan alltså ej spela samma spel samtidigt.

Du delar ej med ditt konto, utan bara spelen. Dom har ingen kontroll eller kontakt med ditt konto alls. Mer än att du behöver logga in på deras maskin en gång för att medge delningen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Låter toppen. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com